1 Şubat 2014 Cumartesi

Ortancaları Kurutma Fikri...

Ortanca... Ne güzel çiçektir değil mi ... :)
Hele mavi olanları çok güzel, bizim alt bahçede var :)
Ama fotoğraflarında gerçek rengini bulamadım bir türlü...

Neyse...
Asıl meselem onları kurutmak... Gerçek rengine yakın bir şekilde...

Ve... The Vspot'ta bir fikire rastladım... Hem de çok kolaymış :)

Ortanca tam açılmışken kesiyorsunuz ve saptaki yeşil yapraklarını soyuyormuşsunuz...
Sonra da suya koyuyormuşsunuz :))
Yeşil yaprakları soymuş ya, onların suya değmemesi lazımmış, çünkü o zaman çiçek solmuş gibi kahverengimsi bir renk alıyormuş...

Bu şekilde bir aranjman hazırlayıp daha büyük bir vazo içine yerleştirmiş,
 
Çiçekler kuruyana kadar, yaklaşık bir hafta, su bittikçe değiştiriyormuş...
Çiçekler kuruyunca su vermek iptal ....

Bu yaz denemek şart değil mi :)
 





23 yorum :

  1. bayılırım ortancaya,küçüklüğümden beri o heybetli duruşu çok hoşuma gider,yaz gelsin bahçelere akın edeyim bari :) (şaka şaka)
    sağol banu ablacımmm
    öptümmm

    YanıtlaSil
  2. ortancalara bayılırım,bu yaz ben de denemek isterim.umarım başarılı olurum.

    YanıtlaSil
  3. bu çok iyi fikir ama burda ortanca bulmak zor.o tarafa mevsiminde gelirsem yapayım.dün aradım duymadın herhalde bahçede miydin kimbilir.

    YanıtlaSil
  4. Aynı şekilde suya hiç dokundurmadan çok uzun süre begonvilde rengini ve canlılığını koruyor ... Bi güzellikde benden ...

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel bir bilgi Banu cuğum.Hoşçakal.

    YanıtlaSil
  6. Güzel öneri, yazın kesinlikle denenmeli. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  7. bu fikre bayıldım. zira çok severim bende ortancayı :)

    YanıtlaSil
  8. Merak ettim Banu'cum,
    uzun bir süre sonra ama yapıp kuruyunca paylaşırsın dimi?
    çok severim ortancaları .

    silinen yorum çift olduğu için :)

    YanıtlaSil
  9. banucum...
    bende kurutuyordum ama tersine asarak..suyla hic temas ettirmeden
    bunuda denemeliyiz...
    banucum..blogumdaki sorun giderilemiyor
    paylastiklarim sizlere dusmuyor...beni uzuyor
    hallolucak gibi degil
    opuyorum

    YanıtlaSil
  10. Ortancalar, papatya ve gelincikten sonra hayran kaldığım çiçeklerden biri.:) Mimozaları da unutmamalıyım bu arada. Açtıkları zaman duvar diplerinden yürür, çocuk kafası sever gibi severek yola devam ederim.:) Deli diyen oluyordur hakkımda ama umurum sepet:)) Deneyeceğim kurutmayı. Sevgiler kocaman

    YanıtlaSil
  11. çok iyi fikir. paylaşımınız için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  12. Mor -lilac ortancalarım vardı. Nasıl güzellerdi, anlatamam. Bu yöntemi önceden öğrenseydim. Yapardım. Fotoğrafını bile çekmemişim.. Ortancalarım burada öldü. :((

    YanıtlaSil
  13. ortancaları çok seviyorum ama bizim bahçede yetiştiremedim..iyi fikir..bulursam denemek güzel olur..sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. kesinlikle denemek lazım;) taibiki önden sen :)

    YanıtlaSil
  15. İzmir sıcağında ortanca yetiştirmek azap Banucuğum ama ben geçen yıl birkaç tane yetiştirdim ve kuruttum 😄

    YanıtlaSil
  16. Banucum, ortanca da begonvil de çoook sevdiklerim. Morgovili yetiştiriyorum yıllardır, ortancayı başaramadım. sana da filiz etli arkadaşa da teşekkürler. bir gün kurutursam bu muhteşem fikri kullanacağım. Sizlerin, Coletté'in çiçeklerini, bahçesini izliyerek mutlu oluyorum.
    e.t.

    YanıtlaSil
  17. Güzel fikir Ablacığım denemek lazım...Ah Banu ablacığım ahhhhhh....herşey senin o mini dikiş makinanı gördükten sonra ve reklamlarına tıkladıktan sonra oldu...neler aldım neler...öncelikle o minikten bende aldım nasıl sevimli bir dikişmatik o öyle...sonra banyo kolozet takımı,sabunluk takımı,yatak örtüsü,perde,tablo ....net ayağımıza geldi anlayacağın...bundan dolayı da sana kocamannnnnnn teşekkürler.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oturduğu yerde nasıl da güzel para harcıyor değil mi Tatesalım insan :))))
      Heeepsini mutlulukla, sağlıkla kullanın canımcım :)

      Sil
    2. Bak milletinde ahlakını bozuyorsun oturduğun yerden, kim başlattı şu mini makina hikayesini:))

      Sil
    3. Teşekkürler ablacığım...
      Bu günkü yazına yorum olsun buda; çokkkk geçmişler olsun,şükürler olsun rabbime ki seni bize bağışladı aramıza döndün...sen bizim ablamız büyüğümüz canımızsın,her daim başımızda ol emi...seni çok seviyoruz...

      Sil
  18. Ay bu harika fikirmiş. Yazın hatırlarım inşallah :)))

    YanıtlaSil

İçinizden geleni yazın :)