21 Nisan 2016 Perşembe

Elişi Kitabı...

Eskiden... Eskiden dediğim 75-85 yılları arası... Ne güzel elişi mecmuaları vardı...
İlk aklıma gelenlerin resimlerini buldum...


Şimdilerde içinde hertür elişi modellerinin olduğu mecmualar yok, varsa da ben bilmiyorum :(
Tamam, internet bu konularda dipsiz kuyu, sonsuz kaynak, ama ne bileyim, sanki o modellere bakmak daha bir heves veriyordu, daha çok iş yapmışım onların zamanında,zaten bakmaktan yıpranmışlar... Şimdi internette bul-kaydet, bul-kaydet....... zaten bulup kaydetmekten yapmaya zaman kalmıyor, kaydettiklerimden hangisini yapsam diye bakınırken de hevesim kaçıyor :(
Geçenlerde iki tane kitap aldım, kaplarına aldandım diyeceğim maalesef :(
Çok ta heveslenmiştim, kargodan gelir gelmez kuruldum balkona, kahvemi de aldım yanıma, aldım birini elime...................... yok..... şöyle bir tane "ay şunu yapsam ya hemen" diyeceğim bir model iki kitapta da yok :(
Büyük hayal kırıklığı :(
Ne dersiniz... Var mı tavsiye edeceğiniz kitap-model-dergi ? Ama içinde booool bol reklam, birkaç elişi modeli olanlardan olmasın...




20 yorum :

  1. Aynen ben de sizin gibi düşünüyorum Banu Hanım. İnternette araştırmak çok zevkli ama araştırma süreci bitene kadar ben de yapma isteği kalmıyor. Yukarıdaki dergilerden Dört Mevsim Patchwork olanı cafenohut.blogspot sayfasında pek bir methetmişlerdi. Demek herkesin zevkine güven olmuyor :)) Sevgilerle...ARZU

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevkler birbirine uymuyor diyelim Arzucum :)
      Hani kitap okumayı sevenler ille de kitap kokusu duymak-ellemek ister ya, bu da o hesap :))

      Sil
  2. Merhaba Banu hanımcığım ;
    Annemin Samanyolu dergileri pek kıymetli idi ... Çok net hatırlıyorum ...
    23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’mız kutlu olsun ...
    Tüm çocukların ve yüreği çocuk kalanların bayramı mutlu , kutlu olsun ..

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Banucum, haklısın eski dolu dergiler de yok yapacak insan da. Samanyolu dergilerim hala duruyor mu bilmiyorum. Ama daha önce de Rakam'dan bahsettiğinde çoook eskiden iki örtü yaptığımı yazmıştım. Ben sadece o sayısını görmüştüm. Senin profesyonelliğine yetişemez dergiler doğaldır ki. Bu nedenle 4 mevsim ptcw. dergisi sana hafif gelmiştir. Ancak zor beğenen ben beğeniyorum doğrusu. özellikle elişlerinde yeniolanlar için çok heveslendirici işler sunuyor. nohutcuk'un bloğu da kendisi de harika bence. C.nohut bloğunu izlerken içim açılıyor. genç arkadaşımız çok az genç insanda olan bir gayretle, hayli yüklü çalışma yaşamına karşın çok güzel işler üretmeye zaman ayırabiliyor, kardeşiyle.
    onun da özellikle renk uyumları seninkiler gibi, Nilgün hanımınkiler gibi ferahlatıcı.
    Rakamın sayfalarındaki örnekleri bize sırayla izletsen keşke. hani kitap özetleri veriyorsun ya, onun gibi:))
    Yanımızdaki ve içimizdeki çocukların bayramı kutlu renkleri hep canlı olsun.
    sevgiler e.t.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminecim... Ben hiçbir elişi türünde profesyonel değilim haşaaaa :)
      Hafif gelmek demeyelim de, bana hitabetmedi :(
      Mecmuadan buraya yayın hazırlamak çok oyalayıcı oluyor, resimleri taramak, ayarlamak... Birara paylaşmıştım birkaç örnek, ama şimdilerde uğraşamam maalesef :( Kitap özetlerini açıklamıştım, tanıtım yazılarını kopyalayıp yapıştırıyorum diye, zahmeti yok yani :)) Sevgiler...

      Sil
  4. Samanyolu dergilerinden geçenlerde sahaflarda gördüm. Çok duygulandım.
    Benimkiler ne olmuştu, hiç bir fikrim yok şu anda. O zamanlar banyomuzdaki sobalı termosifondan şüphelenmekteyim.?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahaflarda gördükçe eski mecmuaları ben gene dayanamayıp alıyorum Tülinim yaaa, gözüm hiiiç doymuyor :)))
      Hiiii... sobaya kim atar kiiii :((((

      Sil
  5. Ayy... nasıl mutlu oldum bunları görünce... bende de vardı bir sürü uzun yıllar sakladım çıkarıp çıkarıp bakmaktan benimkiler de yıpranmıştı sonra koyacak yer olmayınca elden çıkarmak zorunda kalmıştım...
    Ama onları çok özlüyorum:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlenmez mi hiç sevgili Gelincik zamanı, bak bak doymazdı insan, hatta sayfalar açık açık üstüste dizdiğim olurdu, bunu da yaparım onu da yaparım diye, haliyle yıpranıyordu tabii :)

      Sil
  6. Başta Samanyolu olmak üzere bir sürü dergiler alırdı ablamlar..İlkokuldaydım o zamanlar ama pek meraklıydım elişlerine ..bakmaya doyamazdım,evlenirken ablamlardan yürütebildiğim Samanyolu,Burda gibi dergilere hala bakar fikirler alırım..o kadar güzeller ki,şu an yapılan işlerin bir çoğunun aynısı var onlarda..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten artık hep eski işler, eski modeller moda sevgili Kızıl Kelebek, sahafları mı dolaşıp toplasak acaba diyorum :))

      Sil
  7. Banu ablacığım....10 gündür,izmirde kardeşim yanındaydım. orada 4.mevsim ptcw dergisini bir hevesle aldım.bende sizin gibi düşünüyorum.içinde hiç bir şey yok..ben yeni talebe olarak...Banu abla kemeraltı'dan bir çok kumaşlar aldım..inşallah hevesim gitmeden bir şeyler yaparım...kursa devam ...sevgilerimle emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başarılar diliyorum sana Emelciiim, kurstan sonra özgürce, gönlünce bir sürü şey yaparsın artık, hem paylaşmaya da başlasan diyorum, ne dersin :)

      Sil
  8. Gerçekten çok kıymetli olurdu o dergiler yokluğun içinde var olduklarindanmidir nedir yurt dışından yakinlardan istenirdi bazen
    Banu herkesi geçmişe götürdün ne iyi ettim bu konuları açmakla ınş en kısa zamanda en istediğin modeli bulursun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdilerde hiç bulamıyorum ya gönlüme göre bir dergi bir model Nevcihancım:(

      Sil
  9. Banucum sesin çıkmıyor epeydir. Merak ettim. İyisin di mi?

    YanıtlaSil
  10. :) Hepimiz bir kere bu hayal kırıklığını yaşadık anlaşılan. Gerçi hobisel uğraşlara yeni başlayanları heveslendirir belki ama bana çok sıradan geldi bu kitaplardaki projeler. Üstelik pahalı da. Asla o paraya değimiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne edek Gülsümcüm ya, bulduğumuzla yetinecek, ya da benim gibi kendince uyduracaksın :)))))

      Sil

İçinizden geleni yazın :)