16 Aralık 2010 Perşembe

Bugün Mutfaktayım :))

Ben yemek, pasta, börek işlerini de yapmayı severim, ama o işlerde pratik, çok uğraştırmayan çeşitler olacak ve ilham gelecek :))

Bugün biraz zorunlu girdim mutfağa, tembelliğim üzerimde de :) Ama annem kaç gündür atıştırmalık birşeyler peşinde ve beni taciz edip duruyor :))

Önce irmikli pasta yaptım, işte görüntüsü...

Dedim ya, bu işlerde usta değilim, ama yemek ustası dostlardan özür dileyerek tarifini vereyim :))

1 kg. süt
7 çorba kaşığı dolusu irmik
10 çorba kaşığı dolusu şeker
Tarçın, çekilmiş ceviz

Süt, irmik, şeker devamlı karıştırılarak pişirilir, iyice koyu kıvama gelince altı kapatılıp 10 dk. kadar karıştırılarak ılıtılır, uygun bir kaba boşaltılıp üzerine tarçın, ceviz karışımı dökülür.
Kabınızı daha küçük tutarsanız iki kat halinde yapıp arasına da bu karışımı dökebilirsiniz. Benim borcam biraz büyük ya....
Bir de irmik için tavsiyem var... Vakumlu pakette satılan irmik var, o çok güzel kabarıyor, aklınızda olsun...

Sonra kurabiye faslına geçtim, hamurlarına alışkınım, çeşitli çeşitli yaparım aynı hamura değişik şeyler katarak.
Şöyle bir görüntü vereyim, soldaki tuzlu, sağdaki tatlı kurabiye :)

Tuzlu kurabiyemin hamuru:

1/2 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı eritilmiş margarin
tuz
yumuşak bir hamur olana kadar un ...
tabii üzerine yumurta sarısı sürülecek.
Yağ fazla gibi görünebilir, aslında yağlı sevmem ama, bu hamur kaldırıyor ve insanın ağzına hiç yağlı gelmiyor.
Ben kurabiyelerde ve böreklerde davul fırın kullanıyorum, o nedenle derece ve süre veremiyorum. Davul fırından çoook memnunum:)
Bu hamura,
*kaşar peynir rendesi, kırmızı biber katarak bir çeşit yapabilirsiniz,(bugün bu çeşidi yaptım)
*Mahlep katarak çatal çörek yapabilirsiniz,
*İçine ıspanak veya sucuk sosis gibi birşeyler koyabileceğiniz minik poğaçalar yapabilirsiniz,
ya da sizin yeniliklerinizle...


Tatlı kurabiyemin adı "koparma"

1 paket eritilmiş margarin
1,5 su bardağı toz şeker
3 yumurta
4-5 bardak un
1 paket kabartma tozu

Tüm malzemeyi yoğurup yumuşak bir hamur elde ediyoruz, ceviz büyüklüğünde koparıp koparıp, hiç şekillendirmeden tepsiye konduruyoruz, araları iki parmak açık olsun, kabarıp biraz yayılıyor.

Bu hamura,
*Kırılmış ceviz veya fındık , üzüm, biraz tarçın katabilirsiniz, bu defa ben öyle yaptım, cevizli:)
*Bol hindistan cevizi ile yapınca"koko" gibi oluyor,
*Bol tarçın ile şekillendirerek denedim, güzel oldu,
*Kakaolu yapıp şekillendirip pişirdim, o da güzel oldu.

Yani bir tuzlu, bir de tatlı hamurum var, çeşit çeşit, şekil şekil yapıp duruyorum :))

Bugün yapmadım ama gene içine değişik şeyler katarak çeşitlendirdiğim bir de kek tarifim var, o da güzel oluyor. Özellikle Fiamma'ya bu tarif :)

3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı süt 
1 su bardağından 1 parmak eksik sıvıyağ
3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Malzemeler sırasına göre birer birer konarak mikserle çırpılır, ortası delik kelepçeli kalıba tam geliyor, mini fırında 175 derecede pişiriyorum.

Bu tarifi kakaolu, cevizli, elmalı, havuçlu, portakal kabuklu, böğürtlenli, limonlu, damla çikolatalı çeşitlerde denedim, oldu :))



18 yorum :

  1. çok güzel görünüyorlar...

    YanıtlaSil
  2. ohhhh ana kız karşılıklı yiyin afiyetle:)))))
    pardon bi de bıdık yesin ama tuzlulardan
    ellerine sağlık marifetli arkadaşım
    elin düzeldi iyice anlaşılan

    YanıtlaSil
  3. AFİYETLER OLSUN,AH YAKIN OLSAK ALIR ÖRGÜMÜ GELİVERİRDİM HAZIR HAZIR YERDİK NE GÜZEL.

    YanıtlaSil
  4. banucuğum nelerde yapmış.ellerine sağlık görüntüler nefis tadıda öyledir.teneke kutu hastası olan ben resimdeki kutulara da bayıldım.afiyet şeker olsun.sevgiler

    YanıtlaSil
  5. ben yemek sitelerinden uzak duruyorum, senin yaptığına bak bir yazıda 3 tarif:(Ama şu limonlu keke deneyeyim hatta biraz portakal kabuğu da rendeleyeyim. pazar anca denerim de illa kelepçeli mi olması gerekiyor kek kabının onu da yaz bana bari?

    YanıtlaSil
  6. vallahi resimlere bakmadım:(

    YanıtlaSil
  7. OH,pencere öünü çay keyfi yapın anne-kız.

    Bu arada kek tarimiz aynı.Bu tarif de başarısız olma ihtimali neredeyse sıfır.
    Geçen hafta sonu kuru üzümlü,portakal kabuğu rendesi ile yaptım.
    En çok ben yedim :))

    Fiamma benim kalıp kelepçesiz ,bilinen metak çiçek kalıp.

    YanıtlaSil
  8. Banucuğum nefis nefis ,tuzlu acılı ohhh!ağzıma layık.Ellerin dert görmesin canım,keşke yakın olsaydık koşar gelirdim çaya ,kar manzarası eşliğinde örgü,çay, sohbet,biraz da ülkeyi kurtarırdık :)

    YanıtlaSil
  9. oooo maşallah mutfağa bir girmişsin pir girmişsin şekerim,eline sağlık:)bu soğuk günlerde bir fincan demli çayla amma güzel gider dimi?

    YanıtlaSil
  10. Bu pratik tarifler için çok teşekkürler. Basit ve net tariflere bayılırım, uğraştırmayacak beni:) Bu arada hepsi çok güzel görünüyor, iştahım kabardı:))

    YanıtlaSil
  11. çok leziz ve iştah açıcı görünüyor...ellerine sağlık...kareli kutucukların da pek sewimli..gözden kaçmaz ;))

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık ablacım,valla çoook nefis görüntüler bunlar,tatları da öyledir eminim,afiyet olsun size,sevgiler :)

    YanıtlaSil
  13. Kızlaaar, teşekkürler, iki kutu da masanın üzerinde duruyor ve annem de ben de önünden her geçtiğimizde bir tane atıyoruz ağzımıza veee hepinizin kulaklarını çınlatıyoruz :))

    YanıtlaSil
  14. ellerine saglik, afiyet olsun. kurabiye kutularin da ayri bi güzel!
    banu ablacigim, uzun zamandir beyaz sepetlere bakiyorum, ama tane fiyatlari bile o kadar yüksek oluyorki, baslangic bile yapmadim. ama gecen hafta beyaz sepet setleri gördüm. büyüklü kücüklü 5parca set olarak o kadar uygun fiyataki anlatamam. 3 set aldim!!!
    tüm odalarimda farkli amacli kullaniyorum. ilk firsatta bir bir resimlerini cekip blogumda yayinlamak istiyorum. umarim sen de begenirsin.

    sevgiler eli

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Banu eminim tadlarida sahanedir.Bende mutfakta pek becerikli degilim ama ilgi alanim degil,yemeyi severim ama buda birsey öyle degilmi ;)herkesin ilgi alani farkli o alanda askla yapmak önemli olan..cook sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  16. merhaba banu abla,
    mutfaktaki sepetlerimi yayinladim. umarim begenirsin.

    sevgiler eli

    YanıtlaSil
  17. Banucum TAtlısıyla,tuzlısuyla İrmik tatlısıyla şimdi bende olsam o camın orda çayla birlikte dışarıyı seyrederek yesek negüzel olurdu.Ellerine sağlık arkadaşımmm.Kendine çoook iyi bak.Annene hürmetlerrr.

    YanıtlaSil
  18. Bakıyorum çoğunuzun fikri aynı, pencere önünde oturup çayın yanında bunları yemek... Siz gelin yeter ki, ben yaparım:))

    YanıtlaSil

İçinizden geleni yazın :)