22 Aralık 2010 Çarşamba

Şiir okuyasım geldi :)


50 YAŞ ŞİİRİ

Ne zaman baksam çevreme elli yıl sonra 
Hep aynı gördüklerim; bir keşmekeş, bir bozuk düzen
 Bir lokma ekmek uğruna tükenmesi insanların 
Yaşamak ve ölmek için hep aynı neden. 
***
Sefil doymazlık: ete, kana, paraya 
Öylesi bir açlık ki eksilmeyen, bitmeyen 
İnsan, ezebildiğince mutlu insan, oğul 
Nereye gidersen git hep o tuzak, o dümen..
***
Küçük hesaplarla kabaran büyük hesaplar 
Ve değişmez çığlığı insanoğlunun: Ben, ben, ben!" 
Sen yok musun? Onlar yok mu? Biz yok muyuz? 
Nereye bu gidiş? Delicesine pupa yelken..  
 ***
 Söyle neyi değiştirebilirsin ki tek başına 
Yıldırırlar, sustururlar vururlar seni de hemen 
Düşler bitmişse, gerçekler bir tokat gibi inmişse 
Tek başına mutlu ol bakalım, olabilirsen..  
 ***
En güzeli sevmek diyeceksin insanları tümüyle 
Usanmadan, bir şey ummadan, beklemeden 
Ver, durmadan ver, eller uzanmış, baksana 
 Ver ki; kurulsun sofra, başlasın şölen.. 
***
Bir yanda umutların, düşlerin, düşüncelerin 
Bir yanda aldığını geri vermez koca bir evren 
Bak! Bütün ağızlar yutmaya hazır seni 
 Bir noktadan, bir lokmadan başka nesin sen.. 
***
Dönüp gerilere bakıyorum, bir de kendime 
Elli yıl geçmiş, ha bugün, ha yarın derken 
Değişen birşey yok, bir şaşkın benden başka 
 İşte aynı yol, aynı kapı, aynı merdiven.. 
***
Hani nerdeler? Kimi yitmiş, kimi gitmiş dostların 
Bir ak saçlı anam kalmış yolumu bekleyen 
Sabah-öğle-akşam . . . Hep o tekdüze yaşam 
Ve kırılmış bir kalple yorulmuş bir beden.. 
***
İşte böyle geçti yıllar. bozbulanık 
Ben sevdim, ben ağladım, başkalarıydı gülen 
Ne zaman uzattıysam ellerimi, parçalandı 
Mutluluk serseri bir mayındı denizlerimde yüzen... 
*******
Ümit Yaşar Oğuzcan ( 1926 - 1984 ) 
Ümir Yaşar Oğuzcan en sevdiğim şairdir diyebilirim, gençlik yıllarımdan beri, her yaşımda bana hitabeden bir şiirini mutlaka bulmuşumdur :))

Bu şiirle birlikte size güzel bir şiir sitesini de tanıtmak istiyorum... " Şiir Parkı ", tam gezilecek bir park, iyi gezmeler:)




10 yorum :

  1. banu abla yüreğine sağlık.güzel bir paylaşım.sende ben gibi gece kuşusun:))

    YanıtlaSil
  2. Banucum, bu dünyanın fani olduğunu unutuveriyoruz bazen, kapılıp gidiyoruz dur durak bilmeden hayatın içinde, bir de bakmışız zaman su gibi akıp gitmiş.

    YanıtlaSil
  3. Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var..
    Yaşadın mı, yoğunluğuna yaşayacaksın bir şeyi
    Sevgilin bitkin kalmalı öpülmekten
    Sen bitkin düşmelisin koklamaktan bir çiçeği

    İnsan saatlerce bakabilir gökyüzüne
    Denize saatlerce bakabilir, bir kuşa, bir çocuğa
    Yaşamak yeryüzünde, onunla karışmaktır
    Kopmaz kökler salmaktır oraya

    Kucakladın mı sımsıkı kucaklayacaksın arkadaşını
    Kavgaya tüm kaslarınla, gövdenle, tutkunla gireceksin
    Ve uzandın mı bir kez sımsıcak kumlara
    Bir kum tanesi gibi, bir yaprak gibi, bir taş gibi dinleneceksin

    İnsan bütün güzel müzikleri dinlemeli alabildiğine
    Hem de tüm benliği seslerle, ezgilerle dolarcasına
    İnsan balıklama dalmalı içine hayatın
    Bir kayadan zümrüt bir denize dalarcasına

    Uzak ülkeler çekmeli seni, tanımadığın insanlar
    Bütün kitapları okumak, bütün hayatları tanımak arzusuyla yanmalısın
    Değişmemelisin hiçbir şeyle bir bardak su içmenin mutluluğunu
    Fakat ne kadar sevinç varsa yaşamak özlemiyle dolmalısın

    Ve kederi de yaşamalısın, namusluca, bütün benliğinle
    Çünkü acılar da, sevinçler gibi olgunlaştırır insanı
    Kanın karışmalı hayatın büyük dolaşımına
    Dolaşmalı damarlarında hayatın sonsuz taze kanı

    Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var:
    Yaşadın mı büyük yaşayacaksın, ırmaklara, göğe, bütün evrene karışırcasına
    Çünkü ömür dediğimiz şey, hayata sunulmuş bir armağandır
    Ve hayat, sunulmuş bir armağandır insana

    ATAOL BEHRAMOĞLU

    teşekkürler banucam...
    çokkkk uzaklara götürdün beni...

    YanıtlaSil
  4. Şiir çok güzelmiş bana da uydu yakında elli olacağımda :)ah yıllar ..Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. maşallah diyelim ilk önce de. Sizin gibi gönlü yaşama azmi ve sevgiyle dolu insanlar hep 20lerde kalır. bende sizi yaşınzıa geldiğimde sizin kadar iyi olmayı isterdim....

    YanıtlaSil
  6. Benim de sevdiğim şairlerden biridir ÜYOguzcan, Sevgili Banucam.Paylaşımına teşekkürler bu sabah sevgi ile bir kez daha yad ettim sayende...

    YanıtlaSil
  7. Babam anneme şiir okurdu bazı akşamlar.
    Nur,en çok 35 yaş şiirini severdi.
    Oysa daha 35 bile değildi yaşı annemin...
    Büyüdük,o şiirli akşamlara biz de katılır olduk.
    Ben Han Duvarları nı ezbere okurdum böbürlenerek.
    KüÇÜK AĞBİM Sessiz Gemi yi bir solukda okurdu,erkenden yolcusu olcağını bilmeden hiçbirimiz..

    Of Banu,nasıl çalışıcam şimdi ben?
    Ama olsun,zaten hep aklımda değiller mi?

    YanıtlaSil
  8. "En güzeli sevmek diyeceksin insanları tümüyle
    Usanmadan, bir şey ummadan, beklemeden" en çok da bu dizeler beni etkiliyor,bu güzel şiir için teşekkür ederim banu abla :)

    YanıtlaSil
  9. Süper ne dnir ağlıyım mı bunu bizimle paylaştığın için mutlumu olayım bilemedim. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  10. banucuğum yaş dediğin bir rakkamdır.söyler gideriz.yaşın kaç,50-60........ruhunun yaşı ne diyor.canım sevgilerimi gönderdim.

    YanıtlaSil

İçinizden geleni yazın :)