13 Ekim 2010 Çarşamba

Arıza nedeniyle elişlerime ara veriyorum :(

 Bu aralar kış hazırlıkları, bahçe işleri, foseptik problemi derken son arıza bende çıktı :))
Sağ dirseğim çok ağrımaya başladı, hafif birşey bile kaldıramaz oldum. Hal böyle olunca pazartesi hastaneye gittim. Çok zorlanmaktan dirseğimde ödem oluşmuş. İlaç ve fizik tedavi, geçmezse iğne, geçmezse alçıya alınacakmış. İlk seans fizik tedaviyi aynı gün yapıldı. Elektronik bir çubukla ödem dağılsın diye darbeler verildi, bayağı acıtıyor :(  İki pazartesi daha yapılacak bu işlem. Bu arada kolumu dinlendirmem gerekiyormuş, yani mümkün olduğunca kullanmayacağım. O nedenle elişi yapamıyorum, boş oturmak çok zor. Aslında pc kullanmakta yasak ama dayanamıyorum işte :)

Tamamen geçene kadar yorum yazamazsam, bloglarınızı dolaşamazsam beni affedin, bloglarınıza bakarım da, yorum yazamayabilirim. Çünkü devamlı yazınca ağrımaya başlıyor, şu anda olduğu gibi.

Artık internetten bulduklarımla idare edin olur mu....

Yaprak İskeleti
Yaprakları kurutarak yapılan süslemelerden değişik bir örnek. Bu defa kurutma yöntemi değişik, yaprağın iskeletini çıkarmışlar.

Böyle,

Bu da değişik bir yaprak,
Bu yaprakları bu şekilde kurutmak için "çamaşır sodası" kullanılmış. Özellikle çamaşır sodası olacakmış, yemek sodası olmazmış.
Bir kaba istediği yaprakları koyarak üzerine 3/4 bardak soda, 4 bardak su koymuş, su kaynar gibi olmaya başlamasından itibaren 1 saat 45 dakika beklemiş. İlk 40 dakikada yapraklar bozulmaya başlamış.
Belirtilen süre dolmadan önce su eklemeniz gerekebiliyormuş, bu arada soda üst kısımda kristalleşmeye başlıyormuş. 1 saat 45 dakika dolunca, cam yayvan bir tabağı soğuk su ile doldurmuş, yapraklardan birini  bir spatula yardımıyla dikkatlice çıkartıp içine koymuş.

 Geniş uçlu bir fırçayı ıslata ıslata yaprağın üzerindeki kalıntıları temizlemiş.
Temizleme işi bitince gene spatula yardımıyla yaprağı dikkatlice sudan çıkartıp kağıt havlu üzerinde kurumaya bırakmış.
Kuruduktan sonra yapacağınız şey size kalmış, sprey boya ile boyayabilirsiniz, resinle kaplayabilirsiniz v.s...



41 yorum :

  1. Geçmiş olsun. Yaşadım bu rahatsızlığı. Fizik tedaviden sonra azalıyor ağrılar ama tamamen geçmesi çok uzun sürüyor. Lütfen dikkat edin, geçti sanıp sakın zorlamayın. Acil şifalar diliyorum.

    YanıtlaSil
  2. geçmiş olsun ablacım dikkat et kendine çok zorlama

    YanıtlaSil
  3. geçmiş olsun. allahım beterinden korusun...

    YanıtlaSil
  4. Geçmiş olsun arkadaşım..önce sağlık sonra elişi ne yapacaksın..internetten buldukların da harika şeyler teşekkür ediyorum..kendine yi bak..

    YanıtlaSil
  5. çok geçmiş olsun..aman dikkat edin,yormayın kendinizi...

    YanıtlaSil
  6. geçmiş olsun ablacım..ayrıca bu yaprak olayı çok güzel bişey yaa..denemek lazım en yakın zamanda..

    YanıtlaSil
  7. GEÇMİŞ OLSUNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN

    YanıtlaSil
  8. Çok geçmiş olsun, Allah şifa versin:)

    YanıtlaSil
  9. Banu'cum çok çok çok geçmiş olsun, kısa sürede iyileşmeni dilerim...

    YanıtlaSil
  10. Kıyamam ben sana,hastalar mı oldun sen?

    Boşver elişi falan şimdilik,bol bol kitap oku bence.
    Tamda havası.
    Öptüm canım,geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  11. Çok geçmiş olsun acil şifalar dilerim..

    YanıtlaSil
  12. Hay Allah, üzüldüm:(
    Çaresiz dinleneceksiniz. Zor tabii ama sağlık için katlanılacak. İnşallah çabuk atlatırsınız. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Geçmiş olsun...Dikkat edin kendinize, bende Tülin ablaya katılıyorum, bol bol kitap okuyun..Havalarda o kadar müsaitki...

    YanıtlaSil
  14. Banucam çok geçmiş olsun.Herkesin dediği gibi önce sağlık.Dikkat et kendine ,uzat ayaklarını yanına kahveni al kitabını al biraz da şekerleme yaparsın çabucak geçer zaman.

    YanıtlaSil
  15. Banu ablacım çok çok geçiş olsun elişleri beklesin azıcık sabırsızlansınlar sen dinlenmene iyileşemene bak en güzeli kitap okumak yapılacaklar beklesin azıcık ,sağlık daha öneli sağlık yoksa hiç biri oluyor olsada tadı çıkmıyor sevgiler

    YanıtlaSil
  16. geçmiş olsun sevgili banu,kendine dikkat ve yorma olurmu :)

    YanıtlaSil
  17. ay valla çk üzuldüm zira boş hiç duramam çk zor bana da olcagi bu sonunda ...inşallah uzun sürmez canm bi an önce sagligina kavuşursun

    YanıtlaSil
  18. BANUCUĞUM ÇOK ÇOK GEÇMİŞ OLSUN.NAZARA GELDİN DİYECEĞİM AMA SENDE KENDİNİ HİÇ KOLLAMIYORSUN.USTALARA TAŞ ÇIKARTTIN GÜNLERDİR.DİNLEN AMA GERÇEKTEN.KİTAP OKU UZAT BACAĞINI DA.ÇABUCAK DÖN İNŞALLAH

    YanıtlaSil
  19. Sevgili Banu çok geçmiş olsun aynı olay bende de var dı ben gün de 3 yemek kaşığı kuru bamyayı döverek içtim şimdi çok rahatım sevgiler..

    YanıtlaSil
  20. BANUCUM GEŞMİŞ OLSUN...

    YanıtlaSil
  21. Geçmiş olsun Banu.Acil şifalar diliyorum.

    YanıtlaSil
  22. banucuğum çok çok geçmişler olsun.üzüldüm ama tedavisi yapıldığında geçecek inşallah.dinlenmeye bak.tv seyret,kitap oku.takunyalı führeri tavsiye ederim.sağlıklı günlerin çabuk gelmesi dileği ile sevgiler

    YanıtlaSil
  23. Çok geçmiş olsun sevgili Banu... umarım kısa zamanda yeniden hobilerinle uğraşmaya başlayabilirsin. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  24. Çok geçmiş olsun Banu Hanım.Kolunuzu şu ara pek kullanmayın.Aynı sorunları ben de yaşamıştım.Acil şifalar diliyorum..

    YanıtlaSil
  25. ablacı büyük geçmiş olsun canım, allah biran önce şifasını versin. Seni özleyeceğiz... Bu arada kolunu zorlama istersen, bi de sağ kol olması kötü tabi, her iş bu elle oluyor :D Geç iş olsun abacım, dinlen biraz... Öptüm seni sevgiler...

    YanıtlaSil
  26. Çok geçmiş olsun Banu hanım.Allah şifalar versin..

    YanıtlaSil
  27. Geçmiş olsun,sağlık en önemli şey.Kitap okumak,dinlenmek iyi gelecektir...

    YanıtlaSil
  28. banu,
    geçmiş olsun...
    yapraklar çok güzel olmuş,ayrıntılı bilgi için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  29. çok geçmiş olsun banu ablacımmm,Rabbim acil şifa versin,hemencicek geçsin inşallah... bu yaprak yöntemini çok sevdim,deneyeceğim mutlaka,şu iş yoğunluğum hafifleyince...

    YanıtlaSil
  30. Önce sağlık banucuğum, geçmiş olsun tez zamanda iyileş inşallah:(

    YanıtlaSil
  31. Sevgili Banuca,çok geçmiş olsun sağlığınız daha önemli.Acil şivalar diliyorum. Sevgiyle kalın....

    YanıtlaSil
  32. cok geçmiş olsun. Acil şifalar dilerim

    YanıtlaSil
  33. geçmiş olsun,kendiniz fazla yormayın dinlenin, en kısa zamanda iyileşmeniz dileğimle.sevgiler.

    YanıtlaSil
  34. Canım ablam çok geçmiş olsun. Aman sen iyi ol bir an önce, önemli olan senin sağlığın :) Bu arada yaprak fikri çok güzelmiş denemeli mutlaka.

    YanıtlaSil
  35. Netim sürekli gidip geliyor..
    Kusura bakmayın..Dün yorum yazacaktım:(
    Geçmiş olsun kendinizi fazla zorlamayın..Ama siz tez canlısınız yorulmadan duramazsınız:D
    Sağlıkla kalın..

    YanıtlaSil
  36. geçmiş olsun gülümm... acil şifalar olsun banumm... :(

    YanıtlaSil
  37. çok çok geçmiş olsun banucum... sağlık herşeyden önemli...

    YanıtlaSil
  38. Gecmis olsun...
    Hep merak ederdim bu yapraklari nasil buluyorlar diye, kafamdaki bir soru isaretini yanitladiniz, tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  39. Cok ama cok gecmis olsun. Acil sifalar diliyorum insallah en kisa zamanda gecer.

    YanıtlaSil

İçinizden geleni yazın :)