6 Nisan 2016 Çarşamba

Bisiklet....

Gidiyorum İşte, Bir Pedal Vızıltısı Kulaklarımda, Gidiyorum..
Her Yer Sonbahar, Her Yer Bitiş Çizgisi Gözümde..
Bu Kaçıncı Vites, Bu Kaçıncı Fren..
Bir Söğüt Gölgesinde Durdum, Uyandığımda Sarhoştum..
Bisikletimi Rüzgar Aldı, Beni Meltemle Aldattı.. 


Turgay Ak
Ve hikayesi...

Evim ıncık cıncıkla doludur benim, bilenler bilir.
Öyle maddi değeri yüksek filan değildir çoğunun, ama benim için hepsi ayrı ayrı kıymetlidir.
Kimini sevmişimdir almışımdır, şirindir, sevimlidir; kimileri hediyedir, anılarla doludur...
Biryerlerine birşey olursa üzülürüm, yerine koyamam ki :(

Ve en kıymetlilerimden biridir "bisiklet"...
El emeğidir, benim için yapılmıştır, sevimli-şirin birşeydir, anılarla doludur... Kıymetlimdir...

Daha önceleri büfe üstünde dururdu, ama bu eve taşınınca koruma altına almaya karar verdim, elimden geldiğince sade birşekilde....

Elimdeki iki strafor parçası ve suluboya bir resim çıktısı ve beyaz tutkal  ve zımba telleri...
(Resmi de yapıştırdıktan sonra ısıttığım bıçakla resmin etrafından kestim...)
Ve bisikletin ustası ve sonuç...
 Nur içinde huzurla uyu Maho abim... Özleniyorsun...







17 yorum :

  1. Bisikleti yapan beye Allahtan rahmet diliyorum.
    Ellerine sağlik Banu abla, çok güzel bir tasarım olmus;))

    YanıtlaSil
  2. Yine güzel bir çalışma ve cok anlamlı bir şiir. Hem şiire hem yaptığın çalışmaya hem de bisikletine BA YIL DIM ustanın da senin de ellerine sağlık. Ustaya Allah rahmet eylesin.

    YanıtlaSil
  3. Bir objenin evde bulunuşu , ister almış olalım, ister birileri tarafından alınmış olsun maddi değeri hiç önemli değil önemli olan kişide ve evinde yarattığı enerjidir ne güzel bir duygu ve sevgidir ki onu koruyacak ona yakışacak yerde saklayıp anmak.........
    Yürekten sevgilerim sizlerle olsun

    YanıtlaSil
  4. Benim bisiklet, kitaplıkta park etmiş duruyor.Arda geçerken laf atarım ona.
    İşte böyle. Gerçekten "yalan dünya" !
    Bugün parkta yaşlı bir hanımla konuştuk. Laf arasında" Allah dağına göre duman, kışına gören boran verirmiş" dedi. Benim bildiğim daha farklıydı. Bunu daha çok sevdim.
    Biz Nalan'ımla geçen yıl aynı borana tutulduk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boran,fırtına ,tipi ...ne dersen de yaktı geçti,yıktı geçti. Ama ne yaparsın elden gelen yok ...

      Sil
  5. Mahmut Ağabeye Allah rahmet eylesin. Ne güzel ardında birşeyler bırakıp sevgiyle anılabilmek.

    Bisiklet kendine nefis bir yer bulmuş, bayıldım :)

    YanıtlaSil
  6. Anılar değerlidir, kıymetini bilene. Ne mutlu sana ki bir dolu güzel anı biriktirmişsin. :)))

    YanıtlaSil
  7. Banu ablacığım...mahmut abi çok üzüldüm. allah rahnet eylesin.sizin dağ evinde eşi ile birlikte gelmişti...siz çok sevinmiştiniz. geldiklerine,evin arka tarafında yapmıştı bisikleti.amannn yalan dünya işte....bende 6 günlüğüne mersine gittim.rahmetli 2 abim orada (Mezar ziyareti yaptık geldik.) abimleremi üzüleyim...mersin şehrine mi şaşırtım.binalardan denizi zor görünüyor...birde kalabalık sahipsiz şehir dedim.hiç bir şey, hiç bir yer çocukluğumuzdaki gibi değil....sevgiler emel.

    YanıtlaSil
  8. Olá! Gostei muito, pintura linda! beijos

    YanıtlaSil
  9. Ne hoş olmuş,benim de yıllardır sakladığım vazgeçemediğim bir sürü hatıram var ...Her dokunuşta hissiyat hep aynı.. sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Beyfendiye Allah rahmet eylesin.Ardında güzel hatıralar bırakabilmek,böyle anılmak....sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Nurlar için de olsun inş.
    Nasıl güzel bir kalpsin sen canım benim yaa bir anıya hayat vermek bu olmalı.
    sevgiler canım

    YanıtlaSil
  12. Ne kadar zarif, ne kadar güzel bir el işçiliği. Allah rahmet eylesin. İnsanlar gidiyor, eşyalar kalıyor. Bazen bunu düşünürüm ve garipserim...

    YanıtlaSil
  13. Ağlattın beni...gerçi sürpriz değil ağlamak günlük iş. Eve girince anılar başlıyor akın akın...Aman ne bileyim işte.
    bu bisikletler bile Mahmut Güler'i yaşatmaya ve onu hayırla anmaya ,hiç tanımayan dostlardan rahmet dileği amaya devam ediyor. En güzel yanı bu.
    ZAMAN HERŞEYİ SİLER ,
    BİR İZ KALIRSA EĞER,
    ANILAR DAHA GEÇ UNUTULUR....Bazen bir tel bisiklet,bazen bir gülüş,bir çifte söz....Booooş dünyaaaaa

    YanıtlaSil
  14. Yazdığım yorum,yayımlarken kayboldu.Demek ki okunmamalıymış.Çok duygulandım. Teşekkür ederim. Bu resmi kaydettim .
    Bir tel bisiklet Mahmut Güler'i anmak,hiç tanımayan blog dostlarımızdan dua ve rahmet dileklerine vesile oldu. Hepsine ve sana candan teşekkürler canım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Gülmek kadar ağlamak ta güzeldir. Rahatlatır, yeniler, kendine getirir. Ve seni her defasında bambaşka biri yapar. Daha iyi, daha güçlü, daha mutlu, daha umutlu."
      Bu bir alıntı Nalanım, ama çok doğru bence. Gidenler arkalarında böylesine duygu dolu anılar bırakmışlarsa ne mutlu, ben de böyle anılmak isterim doğrusu :)

      Sil

İçinizden geleni yazın :)