9 Ekim 2009 Cuma

Çoraptan Bebek Yaptım


Bugün günlük işlerimi bitirdikten sonra vaktim oldu ve aklımda olan çoraptan bebeği nihayet yaptım.

Ben çorapların ayak kısmını çabuk eskitiyorum. Üst tarafları yeni kalınca atmaya kıyamayıp bir kenara koyuyorum, nasıl olsa bir fikir çıkar buralardan diye. 3-4 aydır çorap bebekler gözüme çarpıyordu. Nihayet elimdekileri malzemeleri uydurup yaptım.

Çorabı topuk parçası dahil bilek kısmından yukarısını ayırdım, topuk kısmı bebeğin başının arkasını yani kapişonunu oluşturdu.
Yüzü için esnek bir beyaz parçam vardı, onu kullandım, iç kısma koyup

üstten çorabı biraz içe kıvırarak diktim.
Suratına emzik ve kapalı göz yakışır diye düşündüm. Emzik için bir düğme buldum, renkli ataşlardan birini feda edip ataşın bir parçasını kırıp yuvarladım ve düğmenin deliklerinden geçirip arkasında büküp sıfırladım, sonra da emziği diktim.
İçini kırpık sünger doldurup altını önce ortadan tutturdum, sonra her iki tarafı da ayrı ayrı ayak olacak şekilde diktim.
Bacak arası ve kol aralarını dikerek belirledim, yüzünün etrafına nerden kesip çıkardığımı hatırlayamadığım bir sutaşı uydurdumi onu büzüp sonra diktim.
Emziğine bir yün parçası geçirip boncukların arasında bulduğum bir nazar boncuğu ile omuzuna tutturdum.
En son siyah kumaş boyasıyla gözlerini yaptım ve resimledim.

Of anlatması daha mı uzun sürdü ne :))


5 yorum :

  1. Çok şirin olmuş ellerinize sağlık.
    Güzel bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  2. şeker bir bebek olmuş, elinize sağlık
    hayırlı mutlu haftas onları dilerim

    YanıtlaSil
  3. çok şeker olmuş. darısı bana bakalım bir de fil yapılıyor ona bayılıyorum .
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. bendede biriktirdiğin çoraplar var o şekilde bendemi böyle yapsam acaba ama ne zaman ahh ah
    çok şirin bir bebek olmuş

    YanıtlaSil
  5. çoraplardan yapılma daha projeler var ben de, zaman buldukça yapacağım, arşivimde linkleri olmadığından yayınlayamıyorum maalesef.

    YanıtlaSil

İçinizden geleni yazın :)