30 Eylül 2009 Çarşamba

Taze Fasulye Turşusu


Fasulye Turşumu bugün korkarak açtım, ilk defa fasulye turşusu yaptım da... Ama güzel olmuş. Fasulyeler kendi bahçemden. Buralarda fasulye turşusu kavurması yapıyorlar, çok sevdim, ben de yapacağım, onun için kurdum turşuyu. Deneyince onun da tarifini yazarım.

Turşuyu nasıl kurdum; fasulyenin miktarını vermiyorum, çünkü bilmiyorum. Fasulyelerimin başlarını kestim (bahçemden ya, kılçıksız. Aslında kılçıklıysa temizleniyor) yıkadım, rengi dönene kadar haşladım, kevgire koydum, süzüldü. Soğuyunca 3 kg.luk cam kavanoza iki sıra dizdim araya 1 sarmısak attım, böyle böyle kavanozu doldurdum. En önemli kısmı benim için salamurası. Ölçüsü şöyle: 4 bardak suya, 1 bardak kaya tuzu, yarım çay bardağı sirke, bir kapta karıştırıp kavanoza döktüm. Salamura işlemini kavanoz dolana kadar tekrarladım. En üstünde kapağa yakın üç parmak kadar boşluk bıraktım, taşıyor ya durdukça, oraya da bir poşete su doldurup koydum, fasulyeler yukarı çıkmasın diye. Fazla ışık görmeyen bir yere koydum. Normalde 25 günde oluyormuş, ben bir ay sonra açtım.

Siz gene de internette araştırın tarifi, olmaz filan sonra benden bilmeyin:)


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

İçinizden geleni yazın :)