5 Temmuz 2010 Pazartesi

Makaslar...

Kumaş makasları benim için çok önemli, ne kadar iyiy bir makas olursa kumaşı biçmek o kadar kolay ve düzgün oluyor. O nedenle evdeki makaslarımın görev yerleri değişiktir:)
Kumaş makasım, dikiş malzemelerimi koyduğum panomda durur ve yalnız kumaş kesilir.
Hobi masamda bir makasım var, onunla kağıt benzeri şeyler kesilir.
Mutfakta da bir makasım var ki o da eskiden kumaş makasıydı ama birazkörelince mutfağa atandı, onunla paket, poşet kesmenin dışında yufka, hamur, börek, piza türü şeyleri de kesiyorum, tavsiye ederim özellikle tepsi böreği onunla kesilince pek bir düzgün oluyor.
Bunun dışında küçük elişi makasım nakış, dantel, yün işlerimde kullanılıyor.
Başka ne makasım var.... Tırnak makasım banyoda, Tel makasım bodrumda alet panosunda, bahçe makasım bodrumda duvarda asılı... Unuttuğum makas çeşidi kaldı mı:)

Ben sizlere makaslara kılıf örnekleri verecektin, neler neler anlattım:))

Eski bir kemerin uç kısmını kesip, isterseniz üzerini de süsleyerek çabuk ve kolay tarafından bir makas kılıfı yapabilirsiniz.... 

Ve birkaç örnek daha...
                                                        

     Keçeden çiçek, böcek şeklinde,                                              

  Bir baykuş,                                    


                                                                                       






12 yorum :

  1. bu kadar güzel makas kılıflarına ilk yorumu ben yazmak istedim,hepsi çok güzel fikirler banu abla,uygulamak lazım,öptüm kocaman,sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. Makas kılıfı fikrini çok beğendim.Paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. bu kadar makastan sonra unuttuğun bişey olamaz Banu abla. zaten başka makas çeşidi yok nazar değmesin:)) kılıflar da süpermiş. özellikle kemerden yapılan ne pratik öyle. bence de denemelik bunlar:)

    YanıtlaSil
  4. banucum bayıldım makas kılıflarına,ben de en kısa sürede yapmalıyım,teşekkürler paylaşımın için...

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Banu hepsi çok şirin bunların, çok sağol, bunlar model olarak lazım meraklılarına, sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  6. benim makas kılıfına çok benziyor en alttakinin üstündeki
    her birine ayrı bir kılıf yapmaktansa hepsinin bir arada olması benim daha çok işime yarıyor

    YanıtlaSil
  7. çok güzeller banucun makaslar konusunda hem fikirim her işe göre ayrı olmalı
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. hepsi ayrı güzel bu kılıfların.Paylaşım için tesekkürler :)

    YanıtlaSil
  9. Oo keçeden olan çok güzelmiş.Sağol paylaşımın için.Saygılar

    YanıtlaSil
  10. BANUCUMHEPSİ BİRBİRİNDEN GÜZELLER...

    YanıtlaSil
  11. Biryerlerde kumaşla basit dikimi vardı ya...şimdi araki,bulasın.

    ben de keçe olana bayıldım,baykuş zaten süper.

    YanıtlaSil
  12. Tülincim, sanki bir makasıma kılıf dikmem kalmıştı :)) Hepsi güzel de....

    YanıtlaSil

İçinizden geleni yazın :)