3 Nisan 2018 Salı

Yaşamak İçin Amaç, Amaç İçin Yaşamak...

Hastalıklar, yaşlılık bunlar insanları yaşamdan koparabiliyor. Hatta gelecek kaygısı da öyle.
Bir amacı olmalı insanın, ona ulaşmaya çalışacağı bir amacı...

Mesela karşıdaki tek katlı evlerin olduğu sitede bir kadıncağız var. Elinde sopası üç büklüm çıkar hergün üç kere, belli ki epey yaşlı ve belki de hastalıkları var, çıkar yürür peşinde tavukları, ördekleri... Etraftan yumurta toplar,  onları doyurur, akşamları toparlar. Amacı bu işte, bu amaç onu canlı tutuyor, güç veriyor.

Mesela bir arkadaşımın annesi, 90 lı yaşlarda, rahatsızlıkları-hastalıkları var ve genelde köşesinde oturuyor. Ama söz konusu çiçekler olunca canlanıveriyor, çiçekçileri koştur koştur geziyor, evindeki çiçeklere ana şefkatiyle bakıyor, çiçeklerde ona gülümsüyor. İşte onun da amacı çiçekler...

Benim de amacım değil amaçlarım var. Birine ulaşırsam sıradakine geçiveriyorum. Kanser tedavilerim beni çok şeyden ayırdı, ama çok şükür hiçbirşey yapamayacak duruma düşmedim. Yapılabilecek birşeyler mutlaka bulunuyor, yeter ki vazgeçme, iste...
Neredeyse yataktan kalkamaz durumdayken bol bol kitap okudum, o arada internetten epeyce aldım kitap, sanki onlar bitince yaşam elimden kaçacakmış gibi.

 Sonra yoruldum, sıkıldım kitaplardan...

Örgü örmeyi denedim.

 Olmadı kollarım hemen isyan etti :(
Bu defa  geçen seferki uzuuun tedavimde yaptığım gibi minik panolar işlemeyi denedim.

Pencere önünde hep hayal ettiğim köşeyi hazırlattım, hatta biraz yükselttirdim, manzarayı göreyim diye, elim işte gözüm oynaşta başladım işlemeye :)

Sunbonnet Sue... Sevdiğim figürlerden biri. 6 lı bir takım işledim :)
Henüz istediğim çerçeveyi bulmadım.

Sonra 3 lü takımlar işlemeye başladım.

Çerçeveli Üçlülerden alttaki satıldı...
Alttaki düğer üçlülere çerçeve ayarlanacak.

Goblen kumaşından olan bu minik panoları işlerken kumaş sert olmasına rağmen elimde tutamadım, bir gergef gerekiyordu. Dağdaki evde olsaydım, atölyede imalatı çok kolaydı.
Ama aklımı seveyim, iyiki boğaz çubuklarını (abeslang) bırakmamışım, onlar ve kağıt kıskaçları oldu bana gergef :)
Şu anda yeni bir üçlüye daha başladım, bittikçe paylaşırım. Büyük ihtimal bunları satacağım. Artık o ince şile bezi hesap işleri işlemem mümkün değil. Ama bunları da işlemeyi çok seviyorum ve kırkyama yapabilecek duruma gelmeyi dört gözle bekliyorum.

Diyeceğim şu ki...
Yaşamak için bir amaç lazım herkese... Benim ki üretmek...
Hepinize güzel amaçlar, yaşamınız güzelliklerle dolsun.




27 yorum :

  1. Harika olmuşlar :) Allah acil şifalar versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Özlemcim, inşallah, derdi veren Allah elbet dermanını da verir.

      Sil
  2. Ellerinize sağlık, ne güzel şeyler üretmişsiniz, tahmin ediyordum boş durmadığınızı... Umut oldunuz bugüne... Sağlıkla kalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boş durulmuyor Ecehancım, ürettikçe herşeyi unutuveriyorsun ya ne ağrı kalıyor ne sızı :)

      Sil
  3. Üstteki üçlü evli olan satılıksa onu da ben alabilir miyim Banucum. metebilge@gmail.com dan haber verebilirsin.

    YanıtlaSil
  4. Allah şifalar versin. İnsanın mutlaka sanat ve estetiğe dair amaçları olsun. Sanat ve estetik, insanı rehabilite edebiliyor. En zor anlarda bile insanın acısını dindirebiliyor. İçimizdeki sevgi duygusu daima yeşersin ki şefkat ve merhamet bütün yaratılmışlaar şamil olsun. Bu blog sayfamız boş kalmasın. Hatta günlük bir kere de olsa buraya uğramadan geçmeyelim. Buradan feyzaldığımızı söyleyebilirim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel sözleri duyduktan sonra kollrım ne kadar ağrırsa ağrısın ben bu blogu yazarım :)
      Teşekkürler sevgili profesör...

      Sil
  5. Üretmek herkese amaç olsa olabilse keşke üretmek o kadar saf bi mutluluk veriyor ki insana başkasına haset etmekle başlayan kötülüklere bulaşmıyor insan , Aklını seveyim ne güzel şeyler yapmışsın çok çok beğendim hepsini ablacım ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizler hobigiller, bir kısmımız hobimanyakları olarak kimseye sataşmadan üretip üretip mutlu oluyoruz işte :)

      Sil
    2. bol üretimli günlerin olsun ablacığım, üretmek var olmak ve birazda hedef edinme için güzel yani dediğin gibi yaşamak için amaç oluyor.. sevgiler ♥

      Sil
  6. Ne güzel şeyler yapmışsınız her zamanki gibi. Zaten siz ürettikçe ben burdan keyifle izliyorum hep ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmmm... Biz üretelim, sen keyifle seyret, bunun tersini de yapalım biraz olur mu :)))

      Sil
  7. Hııı... Oldu canım. Kesinlikle bunu bana yazmışsın. Amacı olmalıymış insanın. Hıh. Bu yaştan sonra ne amacı ya... Herkes iyi olsun. Mutlu olsun. Bana kimse dokunmasın devri şimdi. Gününü gün edeceksin. Tembel tembel oturacaksın.
    Şaka yaaa. Şaka işte. Benim amacım, amacı olanların amaçlarına ulaştıklarını görüp mutlu olmak. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülsümüm yumurtaları topladın mı? Bak dibindeki kangallar bile özlemiş seni, bir de bizi düşün yani :))

      Sil
  8. Banu ablacım maaşallah yaa harika işler çıkarmışsın yine

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eh... birşeyler yapmak lazım değil mi zoitsa cım

      Sil
  9. 41 kere maşallah size...
    Hep mutlu olun, enerjiniz bitmesin hiç ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canımcım amin, enerji çok kısıtlı, buna da şükür...

      Sil
  10. Ellerine emeğine sağlık banucum.hepsi de harika olmuş.bu arada jevserle ilgili yazım ulaştı mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. jevser???? kanser mi ?
      Eğer öyleyse kalsın, görmedim, görmek de istemiyorum... Ben zaten yaşıyorum kendi kanserimi...

      Sil
  11. Ellerinize sağlık harika şeyler yapmışsınız. 3'lü tablolar çok güzel ne kadara satıyorsunuz almak isterim bende... Bir an önce şifalanırsınız inşallah. Dualarım sizinle. İnsanın tanımadığı kişiye ettiği dua kabul olurmuş. İnşallah benimde olur. Sevgiyle ve sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler sevgili Adsız. Elimde işlenmiş ma henüz çerçevelenmemişler var 2-3 tane. Daha yeni başladım ya işlemeye, zamanla paylaşacağım çerçeveli hallerini de...Allah kabul etsin... Amin...
      Ama bir dahakine isimde belirtin olurmu :))

      Sil
  12. Süpersin Banu...Yani işlemeler zaten güzel de senin gergefe bayıldım. Aşağıda yazıları okumadan neyle yapmış bunu" diye düşüne düşüne okudum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde çare tükenmiyor değil mi Saadet, kafamız ona göre işliyor :))

      Sil
  13. Maşallah sana çok şahane olmuşlar. gergefine bayıldımmmm:) okurken üst resimler de acaba kare kasnağı nereden buldu diye baktım inan süpersin :)))

    YanıtlaSil
  14. Tipik yay burcu kadını işte! Okur, işler, diker.... mutlu olmanın yollarını bulmakta senin kadar usta olanı da yoktur hani :) her ne yapsan güzel oluyor zaten. Eh, ne diyelim, kolay gelsin tatlım.

    YanıtlaSil

İçinizden geleni yazın :)