Patik-Terlik etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Patik-Terlik etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

28 Şubat 2010 Pazar

Bugünün Çeşitlemeleri


Cumhuriyet Başsavcısı....

Lozan'da doktora yaptıktan sonra Atatürk tarafından 'Hukuk Reformu yapmakla' görevlendirilen Adalet Bakanı Mahmut Esat Bozkurt, savcılar için 'Cumhuriyet Savcısı' unvanının isim babasıdır. Ata'nın huzurunda 'Hukuk Reformu' için fikir fırtınası yapılırken, Bozkurt çok tepki alır ve sıkıştırılır:

'Neden sadece savcılara Cumhuriyet Savcısı denilir?
Cumhuriyet Başbakanı,
Cumhuriyet Bakanı,
Cumhuriyet Müsteşarı,
Cumhuriyet Valisi,
Cumhuriyet Büyükelçisi olmuyor da,
Neden Cumhuriyet Savcısı?
Savcılara neden bu imtiyaz?

Atatürk, Bozkurt'a 'Ne diyorsun?' diye sorar.
Bozkurt'un cevabı çok net olur:
'Çünkü öyle zaman olur ki, cumhuriyeti korumak için başbakandan, bakandan, müsteşardan, validen, büyükelçiden bile hesap sormak gerekebilir. İşte o hesabı soracak olan Cumhuriyet Savcısı'dır.'

Atatürk, gülümseyerek hoşnut kaldığını belli eder. 'Devam et Bozkurt' der.
Cumhuriyet Savcısının bu cumhuriyeti korumak ve kollamak yetkisi hukuk reformuna ve Atatürk'ün yorumuna kadar uzanır.
Bugün Cumhuriyet Başsavcısı üzerinde şimşekler çaktırılırken, bu anının bir kez daha yazılması gerekliydi.




Değişik bir patik...







Yazısında bu patik tığ ile örülmüş diyor ama bana şiş ile örülüp tığ ile tamamlanmış gibi geldi, tarifi yok ama değişik bir model, kolay da görünüyor. Denemek lazım...










HEP GİDİŞİNE ANLAM VEREMEDİĞİMİZ KEDİLERİ İSTERİZ

Bugün mail kutuma düşen bir yazıyı paylaşmak istedim sizlerle...


Canı isterse gelir bir kedi yanına…Sen istediğin için sevgi gösterileri yapmaz. Sen huzurlu olasın diye başını sürmez sana. Sen umurunda değilsindir aslında. Evet sevecendir ama bu sevecenliği sevilmek içindir.Tırnaklarını geçirir; korunmak ya da gücü ortaya koymak için. İplerin kimin elinde olduğunu göstermek için. O seni eğlendirmek için bir yumakla taklalar atmaz. Kendi oynamak istediği içindir hepsi. Çağırdığında sadece meraktan ya da acıktığı için gelir yanına; sen çağırdığın için değil. İpler onun elindedir !O bir imparatorluk oluşturmuş seni de sadece orada sıradan bir canlı olarak ama güçsüz, sessiz görür. Her şey gibi liderlik de ona aittir. Bazen bir dost dersin ona ama onun sana ihtiyacı yoktur. Bunu anlamazdan gelirsin. Senin olup olmaman umurunda değildir onun için. Ama senin ona zaafların vardır.
Güven konusunda,dostluk konusunda sıfırdır. Patilerinde prangalara dayanamaz. Başına buyruktur. Özgürlük kavramının tanımıdır. Ruh hali anlaşılmaz bir değişkenlik içerir. Bize zıt düşen yanları çoktur. Diğer yarımızı ararken bulduğumuzu sandığımız kişinin bize zıtlıkları kadar. Bize cazip gelen daima sevimli kedimizin bu başına buyrukluğudur. Biz bu özelliklere sahip diğer eşimizi bekleriz. Geldiğinde ise söz dinlememelerine, gidişine anlam veremeyiz. Ama tekrardan bekleriz. İnatla onu yanımızda isteriz. Kedimizi de eşimizi de….



6 Şubat 2010 Cumartesi

Dar zamandan birkaç bişi...

Bugün bilgisayar başında fazla oturamadım. Mutlu Çocuklar etkinliği için kartpostal ve yaşlılar evi için birkaç şey hazırlamaya çalıştım...

Bu arada maillerime bakarken, bunlar da gözüme takıldı..






Evde yumuşacık sıcacık ayaklarla dolaşmak isteyenler için, açıklamalı cici bir patik...













Ben bu cici evleri çok sevdim, çok şirin görünüyorlar. Kullanışlı olsun diye böyle kutu yapmak istiyorum, çatısını kapak yaparım diye düşündüm... Olmaz mı:)


4 Ocak 2010 Pazartesi

Bugün Rastladıklarım

Sevdiklerinize gönderebileceğiniz çok şirin animasyonlu e-kartlar.

Bir örnek vereyim size, resme tıklayın, açılınca sağdaki fırçaya bir tık yapın, pc nizin sesini açın ve seyredin.








Çıtçıtı açınca kocamaaaan bir çantan oluyor, bu dikimi ve kullanımı çoook kolay olan bir model, pazar alışverişi için ideal, nasıl dikileceğini görmek için linki ziyaret ediverin lütfen...













"Fincan Faresi" adı böyleymiş. Fareleri çoğu insan sevmez, tarla faresini severim, bunun da tarla faresi olduğunu düşünerek paylaşıyorum. Yapım aşamaları güzelce anlatılmış linkte, yapmayı düşünenlere...














Püsküllü çizmeler gene moda olmuş, şimdilerde bir de evde terlik yerine giyildiğini görüyorum. Hani sakallı ipler var ya, ondan, ya da daha uygun bir yün varsa ondan alıp kendimiz örsek nasıl olur. Bence güzel olur, heveslendim şöyle yeğenim için öreyim, çocuklara ve gençlere yakışır.

Ama nerdeee kar var buralarda, dün gece başladı tipi halinde, bugün yavaş yavaş devam, 30cm. kadar oldu bile, inememki şehire :((










T.C. Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü, internet sitesi, tüm belgeleri, dökümanları geniş klasörler halinde inceleyebileceğimiz bir hazine, özellikle Ermeni Meselesi ile ilgili olanı Türkçe bilen tüm yabancılara göndermek lazım bence. Bir kenara kaydedin bu linki.





Büyük fırçalarla boya veya vernik yaparken fırçayı bırakacak yer bulamayız ve genelde boya/vernik kutusunun kenarına koyarız, bir müddet sonra aldığımızda biraz yapışmış, boyalar dağılmış olarak buluruz değil mi? Bang Jun Mo isimli bir tasarımcının eseri büyük kolaylık sağlayacak gerçekten. Nedir? Fırçanın yan tarafını yarıya kadar oymak ve kutuya dik olarak takmak.

Bu mudur yani, bunu akıl etmek için ille tasarımcı mı olmak lazım, bilmiyorum bu fikir birilerinin aklına daha önce geldi ve kullandı mı, ama bu kadar basit bir şey niye bizim aklımıza gelmedi yaaa...



Bilgisayarınıza değişik fontlar eklemek istermisiniz, çok değişik fontlar var bu iki sitede. Ben birkaç tane indirdim, linki de kaydettim, lazım oldukça indireyim diye.

Beğendiğiniz fontun yanındaki "download" a basın, "zip" dosyası çıkıyor, dosyayı açın, sadece font dosyasını sağ tıklamayla "belirtilen klasöre çıkart" ı seçerek "C/Windows/font" klasörüne kaydedin.


7 Aralık 2009 Pazartesi

Büyüklere Patik


Terlik yerine patik kullanmak bana çok daha rahat geliyor, misafirliğe giderken çantama, hatta cebime koyuveriyorum. Değişik ve kolay bir patik örneği çıktı karşıma, iki şişle örülüyor, yapılışını sitede görebilirsiniz.


6 Kasım 2009 Cuma

Balerin patikleri


Bu balerin patiklerini örgü bilenler mutlaka çıkartabileceklerdir. Kordonlarını makara ile örmüşler sanırım.


28 Ekim 2009 Çarşamba

6 Ekim 2009 Salı

Yün Patik

Nako' ya internetten üyeyim, yenilikler mail kutuma geliyor, modelleri ve tarifleri güzel oluyor, yünlerimi de on-line sipariş veriyorum, sorunsuz ve çabuk bir şekilde ulaşıyor. Tavsiye ederim.


Bugün bir patik örneği vermişler, patik seviyorum ya, sizlerle de paylaşayım dedim. Örnekte kaç numara ayak için olduğu yazmıyor, denemeden anlayamayacağız maalesef.

Kullanılan İplik: Bambu
Şiş No: 5.0
Örgü Şekli: Buzlu Cam örgü
Örgünün yüzünde tüm ilmekler ters örgü örülür, arka yüzünde 1+1 lastik örülür.

Örülüşü:
13 ilmek başlanır, 7 cm ( 22 sıra ) Buzlu cam örneği uygulanarak örülür. Daha sonra yanlardan 8’er ilmek artış yapılarak 29 ilmeğe ulaşılır ve ayak tabanı uzunluğunda ( 18 cm ) artış yapmadan örülür.
Topuk hizasına gelindiğinde, ortadan 11 ilmek ( örgünün başlarına dönmeden ) her sırada yanlarda kalan 9’ar ilmekten 1’er adet alarak birlikte örülüp kesilir. Yanlarda hiç ilmek kalmaz ve ayağın her 2 yanını sarar.



29 Eylül 2009 Salı

Yazlık Patik




Patikler bana çok kullanışlı geliyor. Özellikle misafirliğe giderken, heryere sığabiliyor, hatta cebime koyup gidebiliyorum.
Bir ara internette görüp çok beğendiğim ve arşivime aldığım tığ işi yazlık babetleri marifetli arkadaş "Keyifli Hobiler" blog yazarı çok güzel uygulamış. Onun örneğinden yola çıkarak kışın oturup bu babetlerden örelim mi?