28 Ekim 2010 Perşembe

CUMHURİYET BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN.....

BEN CUMHURİYET KADINIYIM..

Ben Cumhuriyet kadınıyım
Takamam yüzüme peçeyi
Saramam bedenimi kara çarşafa
Ve ihanet edemem yüce Ata'ya

Ben Cumhuriyet kadınıyım.
Laik yaşamak varken,
Şeriat diye bağıramam.
Ekmek özgürlük eşitlik savaşında,
Erkeğimle omuz omuza vuruşmak varken,
Boynuma zincir, ayağıma pranga vurdurup,
Sinemem bir köşeye.

Ben Cumhuriyet kadınıyım,
İnkar edemem Nene Hatun'u, Kara Fatma'yı,
Bebeği yerine mermiyi saran o yüce anayı.
Unutamam Çanakkale'yi, Dumlupınar'ı kurtuluşu,
Her karışı şehit kanlarıyla sulanan Vatan'ı,
Satamam ne pahasına olursa olsun.

Ben Cumhuriyet kadınıyım,
Değer görürken öpülürken elim,
Satılamam pazarlarda köle misali.
Dünya kadınlarıyla aynı safta olmak varken,
İkinci sınıf sıfatını yakıştırmam kendime.
Kadın erkek eşitliğini vermişken elime Atam,
Yine on adım geriden yürüyemem,

Ben Cumhuriyet kadınıyım,
Yürümek varken ilkeler elimde,
Uğraşamam sultanla sarayla hanla.
Değişemem özgürlüğümü parayla malla.
Ak güvercinleri uçurmak varken göklerde,
Dalgalandırmak varken O ayyıldızı gönderde,
Bakamam kapkaranlık semaya.

Ben Cumhuriyet kadınıyım,
Seçme seçilme hakkım varken elimde,
Razı gelemem haksızlıklara.
Savunmadan suçsuzluğumu,
Boynumu vurduramam canice.
Ben anayım ben kadınım.
Hayat savaşında varım yiğitçe mertçe,
Susamam son sözümü söylemedikçe.

Ben Cumhuriyet kadınıyım,
Atamın verdiği bunca nimeti,
Tepemem elimin tersiyle.
Göğsümü açsalar bağrımı dağlasalar,
Sürükleseler taşlasalar Halide Edip gibi,
Ölüm bile hoş gelir binlerce şehit gibi.
Ben Cumhuriyet kadınıyım..

(Bu muhteşem şiirin yazarını bulamadım, bilen varsa lütfen paylaşsın.... )


24 yorum :

  1. Hepimizin kutlu olun sevgilerrrrr..

    YanıtlaSil
  2. Herkese Kutlu olsun,sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. sana da iyi bayramlar canım.

    YanıtlaSil
  4. Nekadar güzel bir şiir.Okurken gözlerim doldu.Türkiye Cumhuriyeti kurulduğunda bütün milletler ayağımıza geldi,bizi kabul etti. Ama şimdi...........
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. yazanın ellerine sağlık.en büyük bayramımız kutlu olsun

    YanıtlaSil
  6. canım bende az önce face de paylaşmıştım bu şiiri yazarını arıyrdum blogumda yayınlamak için:)))
    bulursam eğer sana bırakırım .
    hepimizin bayramı kutlu olsun öpüyorum

    YanıtlaSil
  7. Banucum harika bir şiir paylaşmışsın..Gözlerim dolu dolu oldu..bu günlere kolay gelmedik..
    kolayda pes etmeyeceğiz..
    Bayramımız kutlu olsun..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Ulusu işgal altındaki o zor günlerden kurtarıp, yeni bir rejim kurmakla kalmayan, devrimleri ile pek çok haklara kavuşturan Atatürk'e başta olmak üzere, silah arkadaşlarına, ve emeği geçen herkese sonsuz minnet ve saygı....Acaba onlara layık olabiliyor muyuz?

    YanıtlaSil
  9. şiiri bayıldım, Nice Bayramları hakkettiği kutlarız inşallah...

    YanıtlaSil
  10. ne mutlu cumhuriyet kadınına.
    layık olmalıyız biz buna.
    kem gözlere nalet olsun.
    almak istiyorlar elimizden.
    "verilen hak alınmaz"
    alabilirler mi?

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel bir şiirmiş.Bayramımız Kutlu Olsun.

    YanıtlaSil
  12. Canım maalesef pek çok yerde yayınlanmış ama hiçbirinde şairin adı yok. sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Hepimizin Cumhuriyet Bayramı Kutlu Olsun...Yaşasın Cumhuriyet.

    Ne Mutlu Türküm Diyene!

    YanıtlaSil
  14. Harika!!!
    Bayramımız kutlu olsun...

    YanıtlaSil
  15. bayramımız kutlu olsun..

    YanıtlaSil
  16. CUMHURİYET BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN.Sevgili annenizin ellerinden öpüyorum.
    Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  17. Çok güzel bir şiir. Kim yazdıysa gerçekten hislerimizi dile getirmiş.
    Teşekkürler paylaştığınız için.

    YanıtlaSil
  18. Şiirde ki gibi,son sözümü söylemeden asla ben de susmayacağım.Banu,Haber Türkte ki Fatih Altay'lının SUÇ ATATÜRK 'DE yazısını oku lütfen.Bayramın kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  19. Bayramımız kutlu olsun ablacığım. Aydınlık ve refah dolu nice 87 yıllara...

    YanıtlaSil
  20. bayramımız kutlu olsun...

    YanıtlaSil
  21. Ben CUMHURİYET kadınıyım.Yürümek varken ilkeler elimde,uğraşamam sultanla sarayla hanla.Değişemem özgürlüğümü parayla malla.Ak güvercinleri uçurmak varken göklerde,dalgalandırmak varken o ayyıldızı gönderde,bakamam kapkaranlık semaya...CUMHURİYETİMİZİN 87.YILI KUTLU OLSUN...

    YanıtlaSil
  22. Şiir çok güzel ama malesef ben de bulamadım şairini :((

    YanıtlaSil

İçinizden geleni yazın :)