30 Kasım 2009 Pazartesi

Şile bezi işlemek


Şile bezi işlemekten söz açılmışken, işleyeniniz var mı bilemiyorum. Ben de 2000-2005 yılları arasında yaşadığım Şile'de öğrendim bu işi ve çok sevdim. Ancak, Şiledekilerin alıştıkları işlemelerin çok dışına çıktım ve onlara da bulaştırdım.


Öncelikle, el tezgahlarında dokunan bezi tercih ediyoruz kıymet açısından. Kabakoz köyüne özellikle bez almaya giderdik arkadaşlarla. O bez senin bu bez benim kapışıyorduk.
İplik olarak 12 numara ince kukalar veya çamaşır ipeği ya da tercihe göre aynı kalınlıkta başka iplikler de olabilir. Ben dmc kullanıyorum.


Desenlere gelince. Anadolu-Türk-Osmanlı desenlerini çok sevdiğimden, internette bulduğum fotoğrafları indiriyorum, PCstitch diye bir program var, onun yardımıyla çarpı işi yapılacak şekilde renkli kareler haline getiriyorum.

İşlemesi çarpı işi, yani kanaviçe işler gibi. Bezi kasnağa sıkıca geriyoruz, kanaviçe iğnesinden bir boy küçük, ucu küt iğne ile 3 iplik sayarak çarpı işi yapıyoruz.

Diğer işlediğim şile bezlerini galerimde görebilirsiniz.


1 yorum :

İçinizden geleni yazın :)