30 Nisan 2010 Cuma

Mutluluk bu işte :))

Veee Haftasonu :))









Oğluşlarım ve gelinim, ve Bıdığım, ve annemmm.... Benden mutlusu var mı :))
Benim çocuğum yok diyemem, oğluşlarım abiminkiler amaaaa, benim elimde büyüdüler, doğurmadım ama onlar benim oğluşlarım, dolayısıyla bu tatlı kız da gelinim.











Ampulden Kuşlar....




Bodrumda birikmiş bir sürü bitmiş ampulum var. Bu kuşlar hoşuma gitti, ağaçlarda güzel durur, ama yağmurdan etkilenmeyecek malzeme ile yapmalıyım...






Gülmek Serbest :))

Yaşanmış bir olay....


Otobüsle giderken, Bolu Dağı'nda verilen molada hemen tuvalete koşturdu.
Korkunç sıkışmıştı. Şansına boş kabin bulup kendini oraya attı...
Tam oturmuştu ki yan kabinden bir ses "merhaba" dedi.
Adam şaşkın "Merhaba" diye cevap verdi.
Ses devam etti: "Nasılsın?"
İlk defa başına böyle bir şey geliyordu...
Yine şaşkın şaşkın yanıtladı: "Sağ ol, iyiyim. sen nasılsın?"
Ses sordu: "Ne yapıyorsun?"
Bir an tereddüt geçirdi. Adam onun tuvalette olduğunu bildiği için mutlaka ne yaptığını da biliyordu. Düşündü ve yanıtladı: "Ben" dedi "İstanbul'dan Ankara'ya gidiyorum. Sen nereye gidiyorsun?"
Adamın sonraki cümlesi bu muhabbeti sona erdirdi.
"Hayatım, telefonu kapatıyorum.Yandaki tuvalette bir gerizekalı var. Sana sorduğum sorulara yanıt verip duruyor. Ben seni sonra ararım..."


Kumaş Mendillerden...









Hani o eski kumaş mendilleri özlemle anmıştık ya... İşte o mendillerden yapılmış kelebeklerden oluşmuş bir kırkyama çalışması.









Revani...







Bu tatlıyı çok severim, yapılışı da kolay gelir bana. Mutfak Sırları'ndan geliyor bu tarif.

Ben tarifleri böyle resimler halinde düzenleyerek arşivliyorum.








Özel Hastaneler hakkında bilgi...

ÖZEL HASTANELER TARAFINDAN ALINAN EK ÜCRETLER HAKKINDA BİLGİ Rıza Zelyut

Bir okurum arayarak dedi ki: 'Eşim meme kanseri tedavisi görüyor. İstanbul'daki .... isimli hastaneye kontrole götürdük.. Çünkü; onkoloğu orada çalışıyor. Burada muayene oldu ,kan tahlilleri burada yapıldı, filmler çekildi. Bu hastane bizden üçte bir oranında dediği 760 YTL aldı. Halbuki haberlerde kanser tedavisinin artık özel hastanelerde de bedava olduğu duyurulmuştu. Bu durumda bize yardımcı olur musunuz?'
Bu şikayeti Sağlık Bakanı Prof. Dr. Recep Akdağ'a ilettim. Sayın Bakan hem şaşırdı, hem de üzüldü. Dedi ki: 'Rıza Bey; 1 Ekim 2008 den itibaren hiçbir özel hastane, artık kanser tedavisi gören hastalardan para alamaz. Bu konuyu Başbakanımız özellikle takip ediyor ve çok hassas. Sözünü ettiğiniz hasta, faturaları bize yollasın. Ben hemen o hastane hakkında soruşturma açtıracağım ve alınan paraları da geri verdireceğim.'
Gerçekten de 2 gün içinde o ünlü hastane hastadan aldığı parayı iade etmek zorunda kaldı. Bu hastalıkların muayenesi de bedavadır. Yani; hastalar, doktor ücreti de ödemeyecektir. Yukarıda dile getirdiğim şikayette; onkolog tarafından yapılan muayene; hastane tarafından 'diyabet muayenesi' gibi gösterilerek 350 YTL alınmıştı. Hastane; bu parayı da geri vermek zorunda kaldı. Sanıyorum ki artık İl Sağlık Müdürlükleri hastaneleri daha ciddi biçimde kontrol edeceklerdir. Çünkü özel hastaneler; Bakanlığın aldığı son bedava tedavi kararının kendilerine gelmediğini ileri sürerek hastaları soymaya devam ediyorlar.
HANGİ HASTALIKLAR BEDAVA TEDAVİ EDİLİYOR
Sadece kanser hastaları değil; vatanda şın altından kalkamayacağı kadar masraflı olan diğer tedaviler de artüık ücretsiz. Ücretsiz tedavi konusunda Sağlık Bakanlığı'ndan bize verilen bilgi şöyle:
Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununa istinaden çıkarılan ve 1 /Ekim/ 2008 tarihinden itibaren yürürlüğe giren en önemli hükümlerden birisi de genel sağlık sigortalısı hastalardan acil ve ciddi durumlar için sosyal güvenlik kurumu ile sözleşmeli özel sağlık hizmet sunucuları tarafından ilave ücret talep edilmemesidir. Bu durum acil haller için sosyal güvelik kurumuyla sözleşme yapmamış özel sağlık kuruluşları için de geçerlidir. Zaten kamu hastanelerince eskiden olduğu gibi herhangi bir ilave ücret alınmamaktadır. 1/Ekim/2008 tarihinden önce özel sağlık hizmet sunucuları diledikleri kadar ilave ücret alabilmekteydiler. Aşağıda yer alan liste ilave ücret alınamayacak ciddi sağlık tehditlerinin bulunduğu duru mlardır.
1) Acil servislerde sunulan sağlık hizmetleri ile acil haller nedeniyle sunulan sağlık hizmetleri,
2) Yoğun bakım hizmetleri,
3) Yanık tedavisi hizmetleri,
4) Kanser tedavisi (radyoterapi, kemoterapi, radyo izotop tedavileri),
5) Yenidoğana verilen sağlık hizmetleri,
6) Organ, doku ve hücre nakilleri,
7) Doğumsal anomaliler için yapılan cerrahi işlemlere yönelik sağlık hizmetleri,
8) Diyaliz tedavileri,
9) Kardiyovasküler cerrahi işlemleri


NE YAPACAKSINIZ?
Eğer sizden bu hastalıkların teşhisi ve tedavisi için pa ra alınmış ise makbuzunuzla birlikte şikayetinizi bir dilekçe ile Sosyal Güvenlik Kurumu İl Müdürlüğü'ne yapacaksınız.
Sağlık Bakanlığı diyor ki: Tebliğdeki hükme rağmen ilave ücret alınması durumunda Sosyal Güvenklik Kurumu'nca özel sağlık kuruluşuna sözleşme iptali ve para cezaları uygulanacaktır. Sözleşmeye aykırı durumun tespiti açısından, vatandaşımız kendi adına sosyal güvenlik kurumunca özel sağlık kuruşuşlarına ödenen bedellerin dışında her ne ad altında olursa olsun kendi cebinden bir ödeme yapması durumunda, bu ödeme için faturasını detayları ile talep etmelidir. Ayrıca sözleşmeye aykırı durumların tespiti açısından SGK gerekli denetimler kuşkusuz sürekli yapılacaktır.'

Bay ve Bayan Varil...








Bu kadar şirin bir çift varil görmüşmüydünüz....


5 yorum :

  1. çok neşeli görünüyorsunuz:)
    Ağzınızın tadı bozulmasın..

    ayrıca paylaştıklarınız da çok güzel..sevgiyle kalın..

    YanıtlaSil
  2. Ayy senin minikler pek tatlıymış Banucam...Ne kadar seviliyorlar yaa bazen ben de düşünüyorum yeterince hissettirebiliyor muyum onlara bu sevgiyi diye:) tabii biz de şimdi +Bade var,o bambaşka bir şey... darısı başınıza diyeyim.. ee kız arkadaşlar falan hazırlık var yani az kalmış:)))Nice boyle guzel gunler gecirmeniz dileğiyle...

    YanıtlaSil
  3. Noyumberry, amin amin, sağol..

    Fiammacığım, pek minikler değil mi :)) Canımcım, o gördüğün kız arkadaş değil, geçen sene evlendiler, yani resmen gelinim :)) Eh bir iki seneye torun da gelir hayırlısıyla :))

    YanıtlaSil
  4. ne güzel yazılar bunlar böyle hangisine yorum yazacağımı şaşırdım banucam:))))

    YanıtlaSil
  5. Ben de şaşırdım, ne deyim. Güzel bir aile resmi... Sağlıcakla kalın...

    YanıtlaSil

İçinizden geleni yazın :)