23 Eylül 2009 Çarşamba

Goblen tablolara başladım






Artık kış geliyor ya...Uzun süre oturarak ve etrafa biraz yayılarak yapılacak elişlerine başlayabilirim dedim ve geniiiiş arşivimde 4 lü takım pano buldum. Dördünü de yapabilecekmiyim bilemiyorum, oldukça uzun süreceğe benziyor.



Gobleni çarpı işi yapıyorum daha güzel doluyor delikler, 8 numara ipliklerle yapıyorum. Goblen kumaşımı Almanya'da yaşayan dayımlara getirttim, burada çok pahalı çünkü. Kumaşı önce kalemle aynı şemasında olduğu gibi 10 arlı karelere bölüyorum. İşlemesi ve takip etmesi kolay oluyor ozaman. Kasnağımı kendim yaptım, idare ediyor işte. İpliklerimin üzerine de şemadaki işaretleri küçük kağıtlara çizerek koyuyorum. Bir yanımda iplik tepsim, bir yanımda şema kağıdı ve kalem, kucağımda kasnak, bir yerleştimmi kalkmam zor oluyor. Önceden yaptığım goblenlerimide görmek isterseniz galerime buyrun.



3 yorum :

  1. Merhaba,
    bende sizin gibi goblen hayranıyım. işlemesine işliyorum ancak çerçeve kısmı beni daraltıyor.çerçeveleme aşamasını anlatabilirmisiniz?
    birde goblen kumaşını kalemle onarlı karelere ayırıyorum demişsiniz, ben görünmeyecek bir kalem bilmiyorum, dolayısıyla 10 ar karelik bölünecek şekilde teyelliyorum, o aşama inanamayacağınız kadar sıkıcı. kullandığınız kalemin markası nedir, nerede bulabirim? yardımcı olursanız çok sevinirim.

    bloguma da beklerim. sevgiyle kalın...
    www.aspidisca.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Nurancım, ben bildiğin keçeli kalemle çiziyorum, goblenin hertarafı işlendiği için işin altında kalıyor, ama tuhafiyecilerde ütüyle, veya yıkandığında, veya zamanla uçan kalemler var, etamin işlemelerde kullanabilirsin, hatta bugün gördüm 7-7,5 liraydı, şimdilik almadım:)Çerçevelere gelince, maalesef çok pahalı çerçeveler, o nedenle elimdeki çerçeveleri kullanıyorum, onlara uyacak birşeyler işliyorum...

    YanıtlaSil
  3. banu hanım teşekkür ederim bilgiler için.
    bende şemaları rahat takip edebilmek için keçeli kalem kullanıyorum, ama çizgileri keçeli kalemle yapamıyorum, zira işlerken sadece modeli işliyorum, fon işlenmeden kalıyo, en iyisi fonuda düz renk işlemek ve sizin tekniği kullanmak. sizin bahsettiğiniz kalemleri bende gördüm ancak bir arkadaşım yıkandığında leke kaldığını söyledi denedikten sonra, işlemesine mavi mürekkep dökülmüş gibi olmuş

    YanıtlaSil

İçinizden geleni yazın :)