25 Eylül 2009 Cuma

Kalın Örgü Dikişi

Kış geliyor, örgü zamanı. Evde oldukça kalın bir yün vardı, onunla kendime kısa kollu bir hırka ördüm. Genelde örgü ve dantel işlerini anneme bırakıyorum, o severek yapıyor.
Örgü örmesini seviyorumda dikmesini hiç sevmiyorum. Kalın yünle ördüklerimi birleştirmek için kendime göre bir tekniğim var. Mutlaka sizlerin de vardır, ama benimkini de bir görün istedim hazır elimdeyken.


Önce dikilecek iki parçayı karşılıklı getiriyorum, kalmış yünlerden yakın renkte kanaviçe iğnesinden geçecek kalınlıkta seçiyorum









İğnemi her iki taraftan geçiriyorum,yünlerin ortalarına batmasına dikkat ediyorum, yani ilmek içlerinden değil






Çok net çıkmamış ama iğnemi geriden gelen ipin içinden geçiriyorum







Sonra büzüştürmeden yavaşça ipliği çekiyorum








Dikişin tersi böyle oluyor, parçalar üstüste binmiyor hiç








Düz tarafı da böyle, hiç belli olmuyor









İşte diktim, yünüm yettiğince uyduruk bir hırka işteeee....


4 yorum :

  1. Öreli çok olmuş ama yeni gördüm bunu.çok güzel olmuş.ben seviyorum bu tarz şeyleri,içine değişik renklerde badilerle çok şık oluyor ve çok kullanışlı.dikiş de orjinalmiş,benim diktiklerim mutlaka üstüste geliyordu.deneyeceğim inşallah.

    YanıtlaSil
  2. Canııım peri masalım, ne güzel, önceki yazılarımın da okunması beni mutlu etti, teşekkür ederim, hem yorumun hem de beğenin için :)

    YanıtlaSil
  3. Bu biçimde, berede birleştirmede olur mu ? Biraz küçük örmüşüm ,hiç üst üste gelecek gibi değil zaten :)

    YanıtlaSil
  4. Tabii olur Çiğdemcim, zaten bu birleştirme kalın yünler için :)

    YanıtlaSil

İçinizden geleni yazın :)