10 Şubat 2011 Perşembe

Yenilenecekler Dolabımdan Birşey Daha Eksildi :)

Yenilenecekler dolabım var benim, içinde giyilmeyenler... Sırayla çekip alıyorum, bakıyorum bundan ne yapabilirim diye. Hani daha önce, sabahlık, pijama, çanta yaptım ya....
İşte dün sıra bu promosyon olarak marketten bana verilen bir önlük-tutaç takımındaydı...


Ve böyle bir takım oldu :)


Evet, aplikelerle süslendi.....

Benim aplike yapma tekniğimi  de anlatmak istiyorum, hazır fotoğraflamışken...

Aplike desenini daha önce bilgisayarıma kaydettiğim bir resimden seçiyorum, ekranda istediğim kadar büyütüp, ekrana kağıdı yapıştırıp parçaları ayrı ayrı çiziyorum, kesiyorum.
Parçalarda kullanacağım kumaş parçalarını yakın ebatlarda kesip ters olarak birbirine yapışık diziyorum, üzerine yapışkan telayı koyuyorum (iplikler atmasın, sert dursun diye), üzerine de ütü bezi koyup buharsız ütü ile yapıştırıyorum. Sonra tela üzerine parçaların kağıtlarını koyup çiziyor ve biçiyorum.
Aplike yapacağım kumaşın üzerine parçaları yerleştirip iğneliyorum, sonra da kolayına kaçıp makinada kenarlarını dikiyorum, bazı yerlerini elde tamamlıyorum.





Bu arada, bizim buralarda yolları temizlediler ama bahçe hala karlı, arabamı çıkartamıyorum, yarın abim gelecek beni almaya, alışveriş yapacağım :)) İşte bahçenin hali...






30 yorum :

  1. merhaba, harika olmus önlük ve tutac eldiven. ben hala evime alamadim bunlardan. gönlüme göre bulamadim. sonra da aramadim hic. gecen dikilisi ile bi post gördüm. aceba kumas alsam cilekli cilekli da kendim mi diksem?!?!?!

    sevgilerimle eli

    YanıtlaSil
  2. HER GECE BANUŞU BEKLER OLDUM.BU GECE NE SÜRPRİZ VAR DİYE.ÇOK GÜZEL OLMUŞ TEKNİĞİNE BAYILDIM

    YanıtlaSil
  3. banucum harika olmuşlar..bende bu aplıka işi nasıl yapılıyor diye çok merak ediyordum..verdiğin bilgiler için teşekkürler canım...

    YanıtlaSil
  4. canım ellerine saglık.önlük ve eldiven çok güzel olmuş.......

    YanıtlaSil
  5. banucuğum önlükdeki aplikelere bayıldımmmmm bak şimdi ben de yapacağım beyaz bir önlük var ona ne güzel olur.paylaşman için tşk.ler.kargonu alınca bana bir tıkla çokkk öptüm

    YanıtlaSil
  6. Önlüğünde tutacında harika olmuş, yolların da açılmış şöyle limonlu bir kek yaparsın artık bana boşuna mı diktin bu önlüğü:)))
    aplike olayını sevdim cok temiz olmuş yanlız resimler çok kücük aşamalı anlatsana bir dahakine, öptümmm kocamannnn

    YanıtlaSil
  7. ikiside çok sık olmuş,hele aplike seçiminiz harika.aplike yapımını anlatışınıza çok sevindim.teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Tombul tavuk çook güzel olmuş. Pek de becerikli görünüyor, senin gibi:))
    E şimdi kullanmaya kıyamazsın:))
    Benimkiler de mekik oyasının iğne ile yapılanı:)) Yeni keşfettim, düştüm içine:))

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık aplike çalışmak çok zevkli biraz uğraştırıyor ama işte böyle çok şirin oluyor.

    YanıtlaSil
  10. Karı kıskandım desem,biz hasret kaldık bu sene kara..
    Önlük harika olmuş güle güle kullanın
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. ablacım ninemin dediği gibi bende geceleri bekler oldum.dün erkenden yatınca sabah gördüm.tavuk çok sevimli.çok beğendim çokkk

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel olmuş Banu.Bende de var bir tane işlem bekleyen.

    YanıtlaSil
  13. güzel olmamış! MÜTHİŞ GÜZEL olmuş!!!!

    YanıtlaSil
  14. çok güzel olmuş ellerine sağlık,sevgiler

    YanıtlaSil
  15. çok güzel bir takım olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  16. Harika olmuş sevgili Banuca ellerinize emeğinize sağlık sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  17. Çok sevimli aplike,ne güzel bir değerlendirme olmuş.Aşağıdaki şiiri de beğendim,bir kayıtta ikisi de çıksın :)

    YanıtlaSil
  18. Sağol Banu, aplike yapmayı denemek istiyordum bende..Tavuklu aplikeyede bayıldım..Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  19. şaşıp kalıyorum sana...nereden buluyorsun bu fikirleri ve enerjiyi pes doğrusu..ama maşallah diyeyim tık tık! ;))

    YanıtlaSil
  20. Çok güzel olmuş banu ablacım ellerine sağlık, inşallah bende bir gün aplike deneyeceğim senin gibi başarılı olurum ...
    Öpüyorummmm Kocamannnn

    YanıtlaSil
  21. Bayıldım bu geri dönüşüme...Çok ama çok tatlıı olmuş

    YanıtlaSil
  22. Elicim, çilekli çilekli bir önlük ne güzel olur, kendin dik canım benim, daha güzel olur:)
    Örgücü Neşem, ben de beklersiniz diye, her gece birşey eklemeye çalışıyorum zaten:)) Aplikenin asıl tekniğini bana zor geliyor, ben pratiklikten yanayım:)
    Şehnazım, aplikenin asıl tekniği bu değil tabii, ama benimki kolay yöntem:)
    Sevgili Bekdikli, teşekkür ederiiim :)
    Aksungurum, şimdi sen kesin harika birşey yapar beni çatlatırsın:) Kargo gelince haber veririm, tekrar teşekkürler canımmmm:)
    Fiammam, maalesef önlük alışkanlığım yok:))Ama kekini yaparım, sen gel de hele... Aplikeyi daha nasıl anlatayım şekercim, resmide tıkla üstüne büyüsün, ya da geldiğinde tatbiki anlatırım:))))
    Emelcim, internette çok güzel aplikeler bulunuyor, hemen arşive atıyorum:) Benim ki pratik aplike, tembel işi:))
    Nedretim, zaten önlük alışkanlığım yok, süs olacak:)Mekik oyası ve iğne oyası, ikisini de bilmiyorum:( Ama benzerini tığ ile de yapıyorlar, ben de onu bulmuştum ama denemedim...
    Sevgili Örgü çantam, kırkyama sevmem ama aplikeye bayılırım, uğraşması da puzzle gibi eğlenceli geliyor bana:)
    Sevgili Utkunun annesi, kar bir yağdı, bir haftadır kalkmıyor:( Teşekkürler beğenin için:)
    Özlemcim, siz beklersiniz diye mutlaka birşeyler koymaya çalışıyorum ben de zaten :))
    Tülinim, bekleyenler bizlerde çok galiba, eh sırayla çıkacaklar ortaya:)
    Nilgünüm, ay ne şımardım şimdi amaaaa:))
    Sevgili Hatiş, teşekkür ederim, sana da uğrayacağım:)
    Sevgili Ada-Deniz, sağol canımcımmmm:)
    Belgincim, çoook teşekkür ederim :)
    Çiğdemcim, tavuk gerçekten çok sevimli değil miii:))
    Nazancım, aplikeyi çok seviyorum ben, tekniğimde tembel işi yani:)
    Sevgili Pembe yastık, fikirler internetten çıkıyor, paylaştıkça çoğalıyor böyle işte :) Enerji ise pek yok aslında, ilham gelince yapıyorum, o da nankör çıktı sık sık uğramıyor hayırsız:))
    Sevgili Üç kadın, başarılı olacağından eminim, dene bak, çok zevkli, aslında keçe ile çok daha kolay, telaya filan gerek yok o zaman çünkü:)
    Sevgili Gülsen, teşekkür ederiiiim :)

    YanıtlaSil
  23. Çok güzel bir değerlendirme olmuş,tavuklu aplike ile acaip sevimli olmuşlar,

    YanıtlaSil
  24. duy evren beni. boyle kar yagsın, günlerce kalsın. arabalar yerınde cıkamasın. evden home office seklınde calısalım.

    YanıtlaSil
  25. Sevgili Aktüel moda, tavuklar çok şirin oluyor:)
    Zeynepcim, var mı öyle işe gitmemek:)) Bizim zamanımızda yoktuuu:)

    YanıtlaSil
  26. Çok güzel olmuylar ellerinize sağlık. Yalnız bu tekniği biraz daha ayrıntılı anlatmanızı isteyeceğim mümkünse.

    YanıtlaSil
  27. Sevgili Adsız, daha nasıl anlatayım bilemedim :)

    YanıtlaSil
  28. Cevabınız için teşekkür ederim. Ben de mefruşat işlerinden çok anlamadığım halde sadece çok beğendiğim için bir iki parça mutfak için birşeyler yapmak istiyorum da. Aslında anlamadığım şuydu. Tamam telayla yapıştırma kısmına kadar anladım da sonra o kağıt parçalarını niye kumaşların üzerine tekrar koyup kestiniz yani diğer yüzünden kumaşların kenarından kesilemez miydi onu anlayamadım. Böyle daha mı muntazam oluyor onu merak ettim yani bu işin püfü bu noktada mı saklı. Ay kusura bakmayın ne olur. Sizin kadar usta değilim daha doğrusu çırak bile değilim. Ben de porselen bezeme vs uğraşıyorum. Bloğunuzu evinizi her zaman çok beğenerek takip ediyorum. Kolaylıklar dilerim.

    YanıtlaSil
  29. Sevgili kızkulesi....
    Yapacağım aplikenin parçalarını önce kağıtlara çizip etraflarını kesiyorum,
    O parçalara uygun kumaşları yaklaşık ölçülerde öylesine kesip arkalarına tela yapıştırıyorum,
    Sonra tela tarafına çizmek daha kolay olduğu için kağıtları koyup çiziyor ve asıl parçaları kesip çıkartıyorum...
    Şimdi tamam mıdır :)
    Gene takılırsan yardımcı olmaya çalışırım memnuniyetle :)
    Bu arada blog açmanın ilk adımını atmışsın, yaptıklarını merakla bekliyorum, bizlerle paylaşırsın değil mi :) Kolay gelsin....

    YanıtlaSil
  30. Tamam şimdi oldu. Çok teşekkürler gerçekten. Bir de benim gibi acemilerle uğraşıyorsunuz değil mi. En kısa zamanda yapmaya çalışacağım ve sizinle de muhakkak paylaşacağım:) Size de sağlık ve mutluluk dilerim kolay gelsin.

    YanıtlaSil

İçinizden geleni yazın :)