9 Şubat 2011 Çarşamba

Bugün, Ümit Yaşar Oğuzcan'dan

50 YAŞ ŞİİRİ

Ne zaman baksam çevreme elli yıl sonra 
Hep aynı gördüklerim; bir keşmekeş, bir bozuk düzen 
Bir lokma ekmek uğruna tükenmesi insanların 
Yaşamak ve ölmek için hep aynı neden.  

Sefil doymazlık:ete, kana, paraya 
Öylesi bir açlık ki eksilmeyen, bitmeyen 
İnsan, ezebildiğince mutlu insan, oğul 
Nereye gidersen git hep o tuzak, o dümen..  

Küçük hesaplarla kabaran büyük hesaplar 
Ve değişmez çığlığı insanoğlunun: Ben, ben, ben!" 
Sen yok musun? Onlar yok mu? Biz yok muyuz? 
Nereye bu gidiş? Delicesine pupa yelken.. 

Söyle neyi değiştirebilirsin ki tek başına 
Yıldırırlar, sustururlar vururlar seni de hemen 
Düşler bitmişse, gerçekler bir tokat gibi inmişse 
Tek başına mutlu ol bakalım, olabilirsen..  

En güzeli sevmek diyeceksin insanları tümüyle 
Usanmadan, bir şey ummadan, beklemeden 
Ver, durmadan ver, eller uzanmış, baksana 
Ver ki; kurulsun sofra, başlasın şölen.. 

Bir yanda umutların, düşlerin, düşüncelerin 
Bir yanda aldığını geri vermez koca bir evren 
Bak! Bütün ağızlar yutmaya hazır seni 
Bir noktadan, bir lokmadan başka nesin sen.. 

Dönüp gerilere bakıyorum, bir de kendime 
Elli yıl geçmiş, ha gün, ha yarın derken 
Değişen birşey yok, bir şaşkın benden başka 
İşte aynı yol, aynı kapı, aynı merdiven..  

Hani nerdeler? Kimi yitmiş, kimi gitmiş dostların 
Bir ak saçlı anam kalmış yolumu bekleyen 
Sabah-öğle-akşam . . . Hep o tekdüze yaşam 
Ve kırılmış bir kalple yorulmuş bir beden.. 

İşte böyle geçti yıllar. bozbulanık 
Ben sevdim, ben ağladım, başkalarıydı gülen 
Ne zaman uzattıysam ellerimi, parçalandı 
Mutluluk serseri bir mayındı denizlerimde yüzen... 

Ümit Yaşar Oğuzcan ( 1926 - 1984 ) 
 



12 yorum :

  1. AH NE GÜZEL DEMİŞ ÜMİT YAŞAR,BEN DE DÖNÜP BAKIYORUM 57YIL NASILGEÇMİŞ DİYE.NE İYİ ETMİŞ DE YAZMIŞSIN GENÇLER OKUSUN.DOYA DOYA MUTLU YAŞASINLAR

    YanıtlaSil
  2. Allah herkese saglikli ve huzurlu ömürler versin.

    dua ile eli

    YanıtlaSil
  3. bloğunuzu ve siiz çok sevdim.

    YanıtlaSil
  4. ÜMİT YAŞAR her zaman favorimdir

    zaten.bayıldım....

    son kıta ise çok daha fazla dokundu.
    MUTLU SAĞLIKLI UZUN ÖMÜRLER.....

    YanıtlaSil
  5. yaş dediğin nedir 50-60 sadece bir rakkam sense hissetiğin yaştasın der aksungur banucuğum kargonu yarın ptt ile gönderiyorum.inş doğru iplik almışımdır.seni çok öptüm sevgilerrrr

    YanıtlaSil
  6. Eh be Banu'cuğum akşam akşam yaptın yapacağını.:))

    YanıtlaSil
  7. Şiirin başında 2.dizeyi ''Hep aynı gürdüklerim..'' diye aktarmışsın. Ben orda koptum canım sonunu getiremedim :) sen çok yaşa emi:))) ama sonu çok hoştu hatırladığım kadarı ile tekrar gelip okuyacağım.

    YanıtlaSil
  8. ümit yaşar en sevdiğim şair...
    ne gizler saklı satırlarda, senin ellerine, ümit yaşarın ruhuna sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Banu bugünlerde bana çalışıyorsun:)Paylaşımın için Teşekkürler Sevgiyle Kal Serap

    YanıtlaSil
  10. Bloğa tesadüfen girdim çıkamıyorum:))) Help help.
    şaka bir yana güzel bir bloğunuz var.tebrikler. izlemedeyim.

    YanıtlaSil
  11. çok severim ümit yaşar'ı... iyi geldi bu şiiri okumak... görebilecek miyim acaba 50 yaşı... yada görmek isteyecek miyim... çok etkilendim...

    YanıtlaSil
  12. çok güzel bir şiir,çok duygulandım :(

    YanıtlaSil

İçinizden geleni yazın :)