16 Şubat 2011 Çarşamba

Yine Yeni Yenilendi :)

Hani giyilmeyenler dolabım var ya, bugünde sıradakini çektim aldım.
1994 yılında hediye kısa kollu bir penye bluz, bana göre oldukça bol, aslında bol severim ama dik yakalı olduğu için giymiyordum.

Önce yakasını kestim içe kıvırabileceğim pay bırakarak, sonra ön tarafını olduğu gibi keserek açtım, kenarlarını ve yakasını içine kıvırarak iki sıra makina çektim, yani yazlık kısa kollu hırka olacak. 
Üzerine bir süs yapayım dedim... Aplike yapsam tersi hoş olmayacak, yapıştırma birşey düşünürken kumaş boyası ile bir süs yapmak geldi aklıma, daha önce hiç kumaş boyamadım ama siyah-kırmızı-beyaz kumaş boyası almıştım birşey yapmak için, sonra vazgeçmiştim...
Desenini baskı yapayım dedim, bende 52 sene öncesi anneme hediye gelmiş ütü baskı desenleri kitapları var, hala ütü ile çıkıyor, inanılmaz:))


İşte bunların birinden bir desen seçip ütü ile bastım,


 Sonra en ince uçlu fırçamı alıp oturdum ve hayret, elim titremeden çizdim:)
Galiba şimdi bu boyaların kalemleri de var, büyük kolaylık, bende mi alsam acaba:)


Az öncede tersinden ütüledim, şişede öyle diyor... Sonra tamamını ütüledim, işte karşınızda yazlık kısa kollu kırmızı penye hırkam :))




29 yorum :

  1. SÜPERSİNİZ BANU HANIM.. ELLERİNİZE SAĞLIK.. ÇOK ŞIK OLMUŞ.....BAYILDIM...

    YanıtlaSil
  2. 52 senedir nasıl atılmamış kalmış ve nasıl da özelliğini yitirmemiş ? hatta nasıl düşünüp de buluyorsunuz dıy çalışmalarını ?
    hangisine şaşıracağımı bilmiyorum artık.

    YanıtlaSil
  3. bugün bende iki tane siyah kazağın canına okudum ortadan kesip hırka yaptım onları...:))))süpersin ablacım..ben çok beğendim..

    YanıtlaSil
  4. süper olmuş bende neyime öyle bi çizim yapsam diye düşündüm etek ucundaki çizilmiş çalışmayı görünce.. ellerine, emeğine, zevkine sağlık. sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. yaz hazırlıkları başlamış:)
    çok şık olmuş,siyah bir body ile şahane olur...

    YanıtlaSil
  6. Çok yaşa:)) Hârika olmuş. Kırk yıl düşünsem aklıma böyle dönüşümler gelmez. 0 km. Yeni alınmış gibi olmuş. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. GÜLE GÜLE GİY,TAM YENİLENMİŞ.HARİKASIN YA.

    YanıtlaSil
  8. banuşum sen var ya sen valla sihirbazsın.harika olmuş güle güle giy.

    YanıtlaSil
  9. boyama işi güzel bir fikir ve o kadar da bozulmadan kalmış, ne güzel de kibar olmuş:) ellerine sağlık ablam...

    YanıtlaSil
  10. harikasınız vallahi, hele de dışarda kar varken yaz modunda işler çıkarmak müthiş...ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  11. Bence yarım iş yapmışsın şekerim. Yazdıklarımı okuyan ne bela bu Fiamma, Banumuza neler söylüyor nasıl da üzüyor diyecekler ama napimmm yaa:( demeden duramıyorum hem sen bana kızmıyorsun da:)))şu etek ucuna koyduğun deseni yapayanlız bırakmışsın orada gibi geldi bana:) Yaka kenarına, ön açığa ve etek uclarıyla ve de kol kenarlarına 2 sıra makina ile siyah iplikle geçsen diyorum. Demeyeyim mi?

    YanıtlaSil
  12. ELLERİNE SAĞLIK.ZEKA BU OLSA GEREK........

    YanıtlaSil
  13. BAnu alacım nefis olmuş, hatta kocişin tshirtlrine beni sulandıracak kadar hoş. Ama Fiamma'ya da katıldım daha süslü daha süslü:))

    YanıtlaSil
  14. E bravo Banu...
    Senin evini gerçekten de çok merak ediyorum.Bu kadar şeyi o küçük olduğunu söylediğin eve nasıl sıkıştırıyorsun hayret doğrusu...
    52 yıllık saklanmış geri şeyler.
    Ben de sıkıntıya gelemem fazla eskiyse eğer hep atarım..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. Yine harikalar yaratmışsın Banu Ablacım,senden öğreneceğim çok şey var,yaptıklarını keyifle takip ediyorum,ellerine sağlık,

    YanıtlaSil
  16. Banu bayılıyorum bu geri dönüşlerine..Bana çok iyi fikirler veriyorsun.Yalnız Fiamma gibi bende sana iş çıkarayım.Kollara ve yakaya aralıklarla siyah kristal tarzı parlak boncuklardan dikebilirsin belki..

    YanıtlaSil
  17. çok şık olmuş banu ablacım,ellerine sağlık,güzel günlerde giymen dileğimle :)

    YanıtlaSil
  18. Ellerine sağlık hiç inanmaz kimse eski bir kıyafet olduğuna yep yeni olmuş. Harika işler çıkarıyorsun.

    YanıtlaSil
  19. cok caliskansin masAllah cok.

    sevgilerimle eli

    YanıtlaSil
  20. Çok güzel ve kullanışlı olmuş ablacığım. Ama en çok benim gibi senelerce eşyaları saklamana sevindim:) Bana birşey diyen olursa, Banu ablam da saklıyor, diyeceğim:)

    YanıtlaSil
  21. öncelikle o ütülenen desenlerin 52 yıldır kalmasına şaştım çünkü ben 2-3 senelik olanları bir türlü çıkaramamıştım. Birde kumaş kalemleri çok prtik oluyor tavsiye ederim;)

    YanıtlaSil
  22. 52 sene dile kolay bence bu eskilerin ne kadar daha kaliteli olduklarını gösteriyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  23. Eminecim, Özlemcim, Ceylancım, Aktüel Moda, Elmalı kurabiye,Miniğim, Elicim, her yaptığıma övgüler yağdırarak beni motive eden sizlere çooook teşekkürler:)
    Nevalcim, ütü transferlerini küçüklüğümden beri çok seviyordum, o nedenle gözüm gibi sakladım hep, rutubete maruz kalmadılar hiç, o nedenle de bozulmamışlar, eh tabii bir de kalite var tabii:) İnternette çok dolaşıp diğer becerikli sitelerden fikirler edinip koskoca bir arşiv olunca insanın aklında her türlü fikir kalıyor ve uygulamaya çalışıyor:)
    Permarencim, yayınladın mı hırkalarını, ne güzel olmuşlardır:)
    Canancım, Waterlilym, ben de ilk defa denedim, zevkli ve şık oluyor doğrusu, ama kalemlerden edinmeli, daha kolay olur sanırım:)
    Sevgili Cep Aynası, Emelcim, aslında hiç bakmadan dolaptan sıradakini çekiyorum, ne çıkarsa bahtıma:) Ben de içine siyah düşündüm ve de siyah pantolon:)
    Nedretim, Örgücü Neşecim, Aksungurum,Marifet23, yenilenince hoşuma gidiyorlar:) Ben eskici başıyım:))
    Fiammacım, alıştım artık, ne yapayım başa gelen çekilir:)) Benim için tamamdır, fazla süslü sevmem ben:)
    Birdycim, ben pek süslü sevmem ama sevenler daha da süsleyebilir tabii, gitti kocişinin t shirtleri eyvaaah:))
    Neşecim, evimi merak ediyorsan gel gör:) 52 senelikten daha eski şeylerim de var, mesela anneannemin çeyiz geceliği, beyaz iş ve tamamen elde dikilmiş:)) Asla atmam hiçbirşeyi, anneanneme çekmişim:))
    Nazancım, geridönüşüm işini çok seviyorum, yenilemeyi de, o nedenle ütü yapmayı da çok severim, ütülenince yenileniyor ya herşey:)) Ama bana kıyafetlerde süs deme, ev dekorasyonunda tamam ama giyimde sevmiyorum :(
    Marifetli perim, ben eski şeyleri seviyorum, yepyeni şeyleri pek sevmem,hem anılara çok önem veririm:)
    Yetenek-sizin, kalite farkı ve rutubet görmemesinden herhalde sağlam kalmaları, ayrıca 20-25 senelik olanlarımda var:) Kumaş kalemlerini duymuştum, haklısın daha pratik olurlar, sağol:)
    Senemcim, sanırım haklısın kalite konusunda, sağol...

    YanıtlaSil
  24. banuşum yapmışsın yine yapacağını:))))
    serpil ablamla sana gelince her yerini talan edicem valla,52 yıllık
    ürünler çıkıyor baksana,hiç kimsede yoktur inan ki:))))

    YanıtlaSil
  25. Fidoşum bizim evde 76 yıllık solmaz hanım, 54 yıllık ben de varım ilk başta antika olarak:))

    YanıtlaSil
  26. banu çok güzel bir fikir verdin. benimde giymedigim dar bogazlı badyler var. dur bende bir ayar geçeyim ne iyi ettin güzelce giyinirs,n inşallah....

    YanıtlaSil
  27. Sevgili Cabam, fikir benden, daha güzellerini yapmak sizlerden, teşekkürler :)

    YanıtlaSil

İçinizden geleni yazın :)