28 Ocak 2012 Cumartesi

Çamaşır Yıkadım da :)

Dün gece çamaşır yıkadım, konuya uygun olan bir de kanaviçe işledim :))
Buna hafif bir çerçeve bulup, çamaşır makinasının bi tarafına asayım diyorum, eski günler anısına :)
Hatırlayanlarınız var değil mi bu kollu makinaları :)
Genelde ben çevirirdim kolu, annem çamaşırları verirdi :)
Şemasını vereyim mi, belki işlemek isteyeniniz olur...
Üzerine tıklarsanız büyük halini indirebilirsiniz...
Bu arada hani şile bezi seccade işliyordum ya, onu bitirdim... Kar kalkınca götürüp yorganlama yaptıracağım, sonra bohçası ve tespih kesesi eklenecek ve dükkanda görücüye çıkacak :)
Yeni bir örtüye başladım, malum, şile bezi işleme tv karşısı işim...
Şimdi gündüz işi olarak yeni bir kanaviçe modeli daha bulayım, sıkılana kadar kanaviçeye devam :)


34 yorum :

  1. çok hoş olmuş. Bu sıralar ben de böyle küçük panoluk bir şeyler işleyip duruyorum.

    YanıtlaSil
  2. Ay bilmez miyiz? Kimi saçını kaptırır, kimi elini kıstırır:)) Çok şeker bir model bulmuşsun:))Benim emek emek yapıp hava attığım işler maşallah sana çerezlik:)) Allah seni, benim gibi kıskançların nazarından saklasın:))

    YanıtlaSil
  3. çok tatlı bir modelmiş..ellerine sağlık banucum...

    YanıtlaSil
  4. banucuğum bu benim ilk makinamdan aldığım zaman gece kalkıp seyrediyordum gülme sakın,çalışıyordum ve makinam yoktu sene 1970 kapıcını hanımı gelip çamaşırlarımı yıkardı,makinam gelince ben hergün çamaşır yıkar oldum.senelerce kullandım emektarı,otomatikler çıkınca eskiciye giderken ben makinamla helallaştım eskici yerlere yattı gülmekten,modeli arşive aldım mutlaka işliyeceğim çok tşk.ler canım

    YanıtlaSil
  5. çok beğendim ablacım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Makine harika olmuş. O zaman ütü tahtasıda kömür ütüsü pano ister:))

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel
    olmuş.Ellerine sağlık.Hatırlamazmıyım.Nostaljik oldu bunlar.Benimde babam çevirirdi.Anneme yardımcı olurdu.Kolaymı bunu çevirmek:(
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. merdaneli makineyi hatırlamam mı, çocukken korkardım kolum içine girse ne olur diye:))))
    ellerinize sağlık işlemeleriniz pek hoş...
    Bıdık'a öpücüklerr:)

    YanıtlaSil
  9. Ayy Banucum örnek çok güzel sende harika renklendirip işlemişsin ellerine sağlık

    Benimde ilk makinem merdaneliydi su taşı su boşalt çamaşırları düzgün merdaneye ver sık gece as
    elde yıkamadan sonra bize ne kadar kolay gelirdi:)))

    YanıtlaSil
  10. Hız, zaman planlaması ve keyif için yanına staja gelmek isterim hocam :)
    Harikasın yine :)

    YanıtlaSil
  11. Banu'cum harika olmuş. banyoya pano yapıp asılabilir. şemayı kaydediyorum :)

    YanıtlaSil
  12. hatırlamaz mıyım dün seksenler dizini izlerken çok yadettik:)
    çok hoş olmuş emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
  13. Hey gidi merdaneliler.Bekarken bizde vardı.Evlenirken otomatikler yeni yeni çıkıyo çeyizime otomatik aldım.Mübarek bir yürüyo, gelip banyo kapısına dayanıyodu.Merdaneliyi mumla aratmıştı bana..Ah o günler.
    Ellerine sağlık ablacım.

    YanıtlaSil
  14. 41 kere maşallah,hem çamaşır yıka hem kanaviçe ,allah nazardan korusun.Makina çocukluğumun makinası ne çileli dönemlermiş,şimdikileri tanıyınca öyle değilmi:)) Otomatik makinayı yaratandan allah razı olsun,Seccade deseni çok hoş,bol satışlar olsun sevgiler:)

    YanıtlaSil
  15. Banuu o makineyi bizim yaşlarda olup da hatırlamayan varmıdır ki:)) Biz de annem çok korkardı makineye elimizi kolumuzu kaptırırız diye. Sonra yazlıkta bir arkadaşımız saçlarını kaptırınca olay bitti. Makine tarihe gömüldü o ara çift gözlü makineler çıkmıştı. Neyse bu tam otamatikler imdadımıza yetişti.

    Kanviçene bayıldım. Benim de şile bezi, kanaviçe işli geceliğim vardı..

    YanıtlaSil
  16. Harikaaa... Çok anlamlı olmuş seçimin :))

    YanıtlaSil
  17. çamaşır makinası desenine bayıldım, kanaviçeye söylenecek söz yok:)))

    YanıtlaSil
  18. banucum,harikasin
    herkezin icini titrettin,,,,,
    eskilere dondurdun
    annemde elini kaptirmisti merdaneye
    neyse iste boyle
    soylicek cok sey varda....
    selamlar yolluyorum yakin koyden:)))))))))))

    YanıtlaSil
  19. ne şirin olmuş.ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  20. hatırlamammı önce çevitmeli sonra kendi çevirenleri çıktı annem yaklaştırmazdı parmağımı sokarım diye eyyy yaş çıktı banuablam yaa

    YanıtlaSil
  21. Ellerine sağlık ablacım:)

    YanıtlaSil
  22. Canım çok güzel olmuş aslında insanı yoruyodu ama çamaşırlar bir günde bitiyodu şimdi her gün çamaşır .İnşallah yakın zamanda örersin torunlarına daha güzellerini.Değişik bir kanaviçe modeli istiyosan benim çok hoşuma gitti 1-2 şemada buldum..http://anastitch.blogspot.com bu adresi incele...

    YanıtlaSil
  23. Hamarat arkadaşım benim:))çok güzel olmuş:)

    YanıtlaSil
  24. her zamanki gibi harikasınız..her zaman ziyaret edemiyorum..toptan okuyorum postları.ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  25. Banu hanumcım ellerinize gözlerinize saglık. Cokkk cici olmuş.

    YanıtlaSil
  26. bu çamaşır makinesini bilirim ben de...bir de küçükleri vardı bunun,nevresimin yarısını elinle havaya kaldırıp,yarısını yıkattığın:)))
    ıyyy...çamaşır günü diye bir şey vardı,pazarları sevimsiz kılan...
    banucuğum...halimize şükür dedim şimdi bak:)))

    YanıtlaSil
  27. Ahh, ahh, kazanı yaktığımız gün çamaşırları da yıkardı annem, hepimizin üstü başı, çarşafları, sonra da biz, evde temizlik seferberliği olurdu resmen. Çarşafın bir ucundan ben uzatırdım, öbür tarafından annem çekerdi, seyrek yıkanırdık ama, daha mı temizdik o zamanlar?

    YanıtlaSil
  28. Saadetcim, aslında büyük pano işlemeyi canım çekiyor ama şile bezi işlemem lazım, dükkanda kalmadı ya :( Seninkileri de görünce gene içim çekecek eminim :)
    Nedretim,birbirimizi kıskana kıskana ne hale geliyoruz yaaa, herşeye saldırıyoruz değil mi :)
    Şehnazım,Alonenesim,Hülyacım,Halimecim,006Baharcım,Fiammam,İffetcim,Minecim,minik panolar hep tatlı oluyor :)
    Aksungurum,Gönülçelencim,Okuyanım,Nedretim,Serabım,Anne eli gibi,Emelim,Lalecim,Gülsümüm,Cihancım,Mor menekşem,Begoşcum,Cep aynam,Elift,minik bir panocukla sizleri nasıl yıllar öncesine götürdüm ama :))
    Hüznün tadı,ütü tahtasından sonra fırın, ocak... gideriz öööyle :))
    Proje çantam,plansız işler anacım bunlar, o an canım ne çekerse ona bulaşıyorum, ama boş durmayı sevmiyorum doğru :)
    Nuraycım, çamaşırı makina yıkıyor ya artık, ben de eskileri yadediyorum :)) Bu resimdeki yeni örtüm, seccade değil, seccadenin ucundan accık göstermiştim önceden :)
    Noblessem,ama işlediğim kanaviçesiz, yani kanaviçe değiil, hesap işi,yani iplik sayarak işleniyor, ukalalık edeyim dedim :))))))

    YanıtlaSil
  29. gördüm gördümmm bitmiş halini gördüm ve çok beğendim ablacım :))

    YanıtlaSil
  30. model çok şirin banucam.ellerine sağlık ve teşekkürler.....

    YanıtlaSil
  31. Sevgili Kokoş kelebek,Alanayım, ben teşekkür ederim beğenilerinizeee :)

    YanıtlaSil
  32. emeginize saglik.baska bi adresden yazmistim sile ornekleriniz icin .kizimin adresinden girmisim bunu baz alirsaniz sevinirim.ozur dilerim,sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel Kılıç.... Başka bir yerde mesajınız mı var ? Kaçırmış olabilir miyim ?

      Sil

İçinizden geleni yazın :)