13 Nisan 2013 Cumartesi

Bahçemdeki Morlar... :)

Bugün bahar yüzünü gösterdi, ama yarın gene saklanacak galiba :(
Önce gece yıkadığım çamaşırları bahçeye asıp hafif rüzgarın sallantısına bıraktım...

Sonra... Hani çiçekçilerde Ada Sümbülü diye satılan çiçekler var ya, işte onlar bizim bahçelerde kendi kendilerine çıkıyorlar, soğanlı bir bitki, ben de her çıktıklarında onları toplayıp ön bahçeye dikiyorum :)
İşte bahçemin morlarından biri... Ada sümbülleri...
Yakında evleri olan buranın yerlisi bir komşumdan aldığım ve adını bilmediğim mor çiçeklerim... Yeni yeni açmaya başladılar, yerde uzayarak yayılan birşey... Duvardaki aralıklardan odunluğa bile girdi :))
Bunlar minicik minicik açan mor kır çiçekleri... Kır çiçeklerini Allah özene bezene yaratmış, minicik ama nasıl güzel detayları var, keşke daha detaylı çekebilsem :(
Baharın müjdecisi yabani menekşeler, mor mor açıvermişler...
Alt bahçeden gelen mis gibi kokunun sebebi ne biliyor musunuz.... Leylaklar...
Biraz toplayıp eve getirdim, anacım da koklasın diye :)
Ve.... Mor salkımlarım... Nihayet açmaya başladılar... Coletteminkileri kıskanmıştım açtılar diye :))
İlk olarak yapraksızken açıyorlar, döküldükten sonra yapraklanıyor ve tekrar açıyor :)
Biraz dinlendim, sonra inip gene dağılan bodrumu yerleştirdim :)
Şimdi keyif ve elişi zamanı... :)


42 yorum :

  1. Bahçe keyfi böyle bir şey işte. Moru ile yeşili ve diğer renkleri ile insana mutluluk veriyor. Hiç iş bitmese de keyifli bir yaşam bahçeli evde yaşamak. Güzellikleriniz ve keyfiniz daim olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın sevgili Begonvilli ev... Birgünde değil anbean değişiyor doğa karşımızda, bu da insana bütün yorgunluğu unutturuyor :)

      Sil
  2. İmrendim size Banu hanım tabiat sever biri olarak. :) Allah huzur ve mutluluğunuzu daim etsin. :)Annenize çok selâm! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin (Yamak) Saadetcim, Rabbim dileyen herkeze versin :)

      Sil
  3. Oy içim açıldı valla :) Anneciğimin bahçesi de böyle miss gibi çiçeklerle dolu..Ne de güzel sıcacık bir çayla keyif yapması..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğa insana keyif ve mutluluk veriyor gerçekten Simgecim :)

      Sil
  4. Banu ablam aynısı benim memleketimde de var ve dahaları da,ben tam zamanında ayrılmak zorunda kaldım ama...Ne mutlu,cennete yaşıyorsunuz şu an,eğer insanlar birbirine huzur da veriyorlarsa tam bir cennet.Ümit ederim ki öbür dünyanız da cennet olur Solmaz teyzemle .Zaten burası nasılsa orası da öyleymiş diyorlar.Yani size iki cihan da garanti.Ne mutlu,Mevlam kem gözlerden korusun.Amin.Baharda kalın,hep baharla kalın,sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Meralcim, ne güzel dilekler bunlar, Rabbim dileyen herkeze versin...

      Sil
  5. Banu ablacığım 1 haftada neler olmuş oralarda öyle =) En kısa zamanda gelmem şart oldu =) Öpüyorum çokkkkça =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Edacım, birgünde bile birsürü değişiklikler oluyor, bekliyoruuuum, öptüüüük :)

      Sil
  6. Merhabalar,
    Ne güzel bir tesadüf, bende Arap sümbülünü paylaştım biraz önce. Komşudan aldığınız sarmaşığın adı "clematis". Benim bahçemde de var, yanlız dikkat etmenizde fayda var; çok kötü yayılıyor, kontrol altında tutmanızda fayda var. Ankarada leylak ve mor salkımların açmasını bekliyoruz, daha var gibi. Yakın olsak yorgunluk kahvesi benden diyeceğim:)Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten güzel tesadüf Sibelcim, bak bir adı da Arap sümbülüymüş :)
      Clematis demek adı benim sarmaşığın, teşekkürler, google dan baktım da, ne kadar çok çeşidi varmış... Mor salkımlar batıdan itibaren sırayla geliyorlar...
      Ankara da uzak sayılmaz, kahve de içeriz, gece pijama partisi de veririz, beklerim :)

      Sil
    2. İnşallah, yolum düşerse uğrarım mutlaka:)

      Sil
  7. off o leylak kokusu buraya kadar geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel kokuyorlar değil mi sevgili Renkli kalemler :)

      Sil
  8. Ooooooo, ne çok mor var etrafta, ne çok güzellik :) Enerji verir mor, bütün güzel enerjileri taşısın size bu morlar Banu Abla ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanki şu an doğanın mor rengi sırası Esencim, çoğunluk morlarda, ama ben de o kadar enerji yoook :(

      Sil
  9. Evet ,bence çok güzel çekmişssin Banu abla.Ve Menekşelerden bir güzel kurut.Cilt için oldukça güzel bir bitki..Alacağın bir banyoda cildini rahatlatır:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Bahçeperim :) Menekşeleri koparmaya kıyamıyorum ama dediğini yapacağım :)

      Sil
  10. Maaşallah ne kadar güzeller mol salkımlara bayılıyorum. Colette kiler de çok şahane :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bu dağ havasında pek coşkulu açmıyorlar Haticecim, ama gene de görüntüsü ve kokusu çok güzel, bir de dökülmeseler, yerler biranda mosmor oluyor :))

      Sil
  11. ooo biz bile burda keyiflendik bu kadar çiçeği görünce..insan yaradanını hatırlıyor bu doğanın yeniden dirilişi ile..hepsi muhteşemler..keyif sizin olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle sevgili Güzel şeyler dükkanı, yaradanı hatırlamak değil de, bunca güzelliği, o minicik çiçekteki birsürü detayı bile nasıl da özene bezene yaratmış diye inancın katbekat büyüyor...

      Sil
  12. benimde bahçeli evim var ama hiiç ilgilenemiyorum hep emekli olunca diyorum. Yalnız oturmuşunya orda ne güzel çay içilirdi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahçeyle uğraşmak emeklilik gerektirir Mericim, o zaman keyfini sürersin, e çaya bana gel bari :)

      Sil
  13. O minik morların adının Ada sümbülü olduğunu bilmiyordum ben. Bizde de çıkıyor onlardan.....Bu arada bahçe keyfinin tam mevsimi. Dün bizde uğraştık bahçeyle. Semaverde çayımızı da demledik. Acayip bir keyif oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ada sümbülü onların adı Saadetcim, Arap sümbülü de diyorlarmış... Anacım sizin semaver kyfinde de benim aklım kalıyor :))

      Sil
  14. muhteşem bir bahçe ve keyif olmuş
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman bakımsız aslında bahçe sevgili Yüreğimin İklimi, ama keyfi güzel :)

      Sil
  15. mor hastası biri olarak bayıldım bahçendeki güzelliklere banu ablacığım.senin elinin değdiği her yer çok güzel .sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Mihrimahcım sağol, elim kendime de değiyor ama güzelleşmiyorum ??? :))))

      Sil
  16. Ukalalık yapmaya geldim. :)))
    Ada sümbülüne Muskari de derler.
    Çok emek verdin bahçeye Banu abla, keyfini çıkarmanın tam zamanı bence de, sefanız olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ukalalık olur mu Cebimdeki renklerim, öğrendik bak :)
      Şimdi de bakiim bana... dağ havasına, kara, fırtınaya dayanıklı, her daim çiçek açan ya da yeşil kalan hangi bitkiler var bu bahçe için...

      Sil
    2. Çalışmadığım yerden sormuşsun Banu abla. Üstelik zor şeyler istiyorsun :)
      Çalışıp geleyim ben.

      Sil
    3. Ha haaa... Cebimdeki renklerim, iyi çalış bakiiim :))))

      Sil
  17. Bizi kandırdı bu çicekler ardından bu soğukta neyin nesi yaaa balkona çıkamaz oldum ben:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay evet ya Fiamma, bu sene meyva da olmaz bu gidişle, çok soğuuuuk :(

      Sil
  18. Banu ablaaaaaaaaa =) ben ada sümbülü istiyorummm =( çok istiyorum =(

    YanıtlaSil
  19. Merhabalar,çiçekler çok güzel,emeklerinize sağlık.İkinci resimdeki çiçeğin adını 'cezayir menekşesi' olarak biliyorum.Çiçekçilerde bu adla arayıp bulabilirsiniz.İzninizle naçizane katkıda bulunmak istedim.Tüm güzel renkler sizinle olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Gülörencim, cezayir menekşesi demek, şimdi google dan baktım, ne kadar çok ta çeşidi varmış, çok teşekkürler :)

      Sil
  20. Çiçek ve yeşilliklerle birlikte yaşamak insana yaşama sevinci veriyor. Bu sene ben de sümbül yetiştirmeye niyetlendim, açmış sümbül almıştım, seviyeli birlikteliğimiz ancak bir hafta sürdü:( Umutlarım bir sonraki bahara...:)
    Siz de meraklısınız anladığım kadarı ile... Ne mutlu size...

    Bu arada tavsiyelerinizi dinleyerek blogumda izleyici ayarlarımı yaptım:) Teşekkür ederim önerileriniz için...

    YanıtlaSil

İçinizden geleni yazın :)