9 Ocak 2010 Cumartesi

Unutulan Değerler... Kartpostallar

Unutulan değerler kadar beni üzen başka birşey yok...

Bir yılbaşı daha geçirdik. Hatırlıyorumda, yılbaşı, bayram günleri yaklaştıkça beni tatlı bir telaş alırdı. Önce kart gönderilecekler listesi yapardım, sonra kırtasiye dükkanlarının önlerini, sokak köşelerini rengarenk hale getiren kartpostal sergilerinin önüne dikilir, kişilere göre kart seçerdim, bu arada bazılarını da kendi kolleksiyonum için alırdım. Şakalı kartlar vardı, hani dışı başka, içini açarsın başka, komik kartlar, açtığında içinden çiçekler, kollarını açan ayıcıklar, gagasını açan ördekler, neler neler... Sonra eve gelir, hepsine ayrı ayrı özenli mesajlar yazar, zarflar, postaneye koşar postalardım. Sonra mı, asıl heyecan o zaman başlardı, hergün bir heyecan posta kutusuna bakar, kimden nasıl bir kart gelecek diye merakla beklerdim, gelen kartlar hemen kolleksiyonuma eklenirdi.
İnanırmısınız, hala o günlerden kalmış bir kaç şakalı kartım var bir köşede. Neredeyse 40 senelik...

Şimdi 10marifet sitesinde kartpostal yapan birkaç arkadaşı görünce, bu güzel adeti yeniden yaşatalım dedim, destek de gördüm. O zaman ne yaptım, ben de oturup kartpostallar hazırlamaya başladım. Hepsi geridönüşüm. İşyerimden kalmış kartpostalları kağıtlarla kaplayıp, elimdeki malzemelerle basit tasarımlar yaptım.

Ama sıkıntılıyım ya, 11 tanede pes ettim. Şimdi bana adresini yollayan ilk 11 kişiye gidecek bu kartpostallar. Hali hazırda 5 kişi adresini göndermiş (çelebi74, dendenak, fındıkkurdum, mtnaz, yamalıbohça), 6 kişiden daha bekliyorum...


19 yorum :

  1. Kartpostallari cok severim, paylasiminizi gerceten cok begendim.

    Yasemin

    YanıtlaSil
  2. Mail attim umarim gec kalmamisimdir. Kartpostallari cok severim. Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  3. bende bende bende istiyorum :))çok hoş bi paylaşım ,bu şirin ve güzel kartpostallardan alsamda almasamda unutmakta olduğumuz güzellikleri tekrar hatırlattığın için teşekkürler...taaa ilkokul yıllarıma gittim sayende:))sevgiyle kal:)

    YanıtlaSil
  4. oy oy oy.
    ellerine sağlık..

    hangisi bana gelecek acaba :))

    Fındıkkurdunun annesi :)

    http://www.findikkurdubetul.blogspot.com/

    http://oylesinesadece.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  5. Geçmişi anımsatan herşeyler unutuldu desem teknolojinin esiri olduğumuz şu dünyada..El yazısı,zaman ayrılarak,emek verilerek yazılmış bi tebrik yazısı,bir mektup kadar değerlisi var mı şu dünyada !! İnsanın içini ısıtıyor el emeği yazıyla süslenmiş ufacık kartlar hani şu sahte tebrik maillerinin yapamadından !! Gerçek değerleri unutmayıp hala yaşatan birilerinin olduğunu bilmek,duymak öle güsel ki..insan kendini yalnız hissetmiyor..Elinize,emeğinize sağlık..
    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  6. Banu hanım,bloğumda ufak bir ödülünüz var gelir alırsanız sevinirim,sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Yasemin, eğer kartpostalları seviyorsan bu güzel adeti sende canlandırmak için sms veya mail yerine kartpostal at özel günlerde...

    YanıtlaSil
  8. Yeşim, sürpriz bir anda sürpriz bir kart gelebilir...

    YanıtlaSil
  9. Gamzelianne, sana da göndereceğim tabiii...

    YanıtlaSil
  10. fındıkkurdum, sürpriz olacak, bakalım bakalım :))

    YanıtlaSil
  11. selfet, amaç bu geleneği yaşatmaksa herkez üzerine düşeni yaparsa, yaşatabiliriz hepsini, özellikle çocukları bu konuda eğiterek, çünkü onlar teknolojinin esiri...

    YanıtlaSil
  12. sevil, bir sen eksik kaldın değil mi:))

    YanıtlaSil
  13. tazekahve, hediyene teşekkürler, sanaldan hediye almıyorum :))
    Şaka bir yana, benim yaşımda bu tip zorunlu halkalar beni sıkıyor, devam ettirmediğim için beni mazur görün olur mu? Tam da konunun altına geldi bu konu da, sanal alemden dostluk mesajı göndereceğime kendi elimden çıkan kendi elyazımla bir kartpostal gönderirim, daha güzel ve samimi değil mi?

    YanıtlaSil
  14. Banu hanım, tabiki somut hediyeler her zaman daha anlamlıdır.Ne var ki bu ödül, bir hediyeden ziyade bloggerlar arasında öteden beri süregelen hoş ve anlamlı bir adetin sembolü sadece.İzlemeye değer bulduğumuz blogları onore etmenin naif bir ifadesi...Herşeye rağmen tercihinize saygılıyız tabi.Bloğunuzu severek takip ediyoruz.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Sevgili tazekahve,
    Hayatta en korktuğum şey insanları kırmaktır, kırıldığını hissettim. Üzüldüm. Blogumu onore etmeniz benim için harika bir şey, paylaştıklarımı ne kadar çok kişi takip ederse o kadar sevindirici benim için...
    Beni seçmen tabii ki sevindirdi beni, ödülü de memnuniyetle alırım ama daha sonra onu dağıtmak için başka blog seçemem, yollarsam hepsine yollamam gerek, çünkü bütün blogları izlenmeye değer buluyorum ben, bu nedenle mümkün olduğunca sadece yorumlarımla değerlendirmeyi tercih ediyorum, lütfen kırılmadığını söyle bana...

    YanıtlaSil
  16. Hayır,hayır :) Kesinlikle kırılmadım.Dedim ya tercihinize saygılıyım.Sevgiler tekrardan :)

    YanıtlaSil
  17. Banucuğum, sürprizimi bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  18. Benim kartpostalım geldi çok mutlu oldum ellerine saglık benimkilerde yola çıktı umarım yakın zamanda sanada ulaşır hoşçakal öpüyorumm:)

    YanıtlaSil

İçinizden geleni yazın :)