29 Eylül 2013 Pazar

Yeter Artık... Çıkiiim Şu Mutfaktan Yaaa...

Bu kadar çok mutfak çalışması bozacak beni anacım yaaa :))
Neyyyse...
Dün demiştim ya... Kalan lahana yarın değerlenecek diye, dolma sarılacak gibi olanları ayırdıktan sonra kalan lahanayı doğradım.
Buncağızları önce sıcak suda biraz beklettim, sonra attım soğuk suya... (grip olmazlarsa iyi :))))
Suları süzüldükten sonra koydum poşetlere porsiyonluk porsiyonluk... Zeytinyağlı pilav, dolma, kapuska çeşitlerimiz için...
Sonra pipetle hüüüüp vakumladım...
Attım dondurucuyaaa...

Hani diyenler oluyor ya... Kış sebzelerini de niye dondurucuya atıyorsun diye... Bilmeyenler için diyeyim...
Ben dağın başında yaşıyorum, öyle ha dedin mi çarşıya pazara inemiyorum, hele kar yağınca araba bahçeden bile çıkamıyor, hem sık sık şehire inmeyi de sevmiyorum, elimizin altında herşey oldukça, sağlığımız da yerindeyse, değmeyin keyfimizeee :))

Benim huyumdur... Herhangi bir işe bir fikirle başlarım, ama yaparken o fikir değişir ve sonunda bambaşka birşey çıkar ortaya...
İşte pazara indiğimde aklımda karışık turşu yapmak vardı ve araya katmak için kelek almıştım...
İşe başladığımda o karışık turşu doğrama turşuya dönünce kelekler kaldı mı ortada :))
E verecek komşu da yok, naapiim..
Bugün kelek turşusu kurdum... Sevgili Nilgün tarif vermişti ama malzeme yok ki, biber filan ekleyemedim, sade kelek oldu, inşallah bu da tutar :))
Bu arada bilmeyenler için bir pratik fikir... Turşu kurduğumda taneler suyun dışına çıkmasın diye en üste bir buzdolabı poşeti koyup içini suyla dolduruyorum ağırlık olarak :))
Şimdilik bitti mutfak işim, hobilere dönecek miyim... yoook, tam yanımda bir sepet dolusu ütü bana bakıyor :))


42 yorum :

  1. Yapmıssın ya,Merak etme tutar.Afiyetle yiyin.Su dolu torba iyi fikir,eskiler de taş koyardı:))Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah bozulmaz Nilgüncüm :) Taş ancak kavanozun ağzı büyüklüğünde oluyor ya, yanlardan fırtlıyor taneler, torba olunca heryanı kapatıyor, hem de fazla salamura suyu koymayabiliyorsun da :)

      Sil
  2. son dakika püf noktası süper!!! Ben de uygularımm:)) Ehe Ehe:))

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık Banu'cuğum afiyetle yersiniz inşallah.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah birlikte yeriz Mehtapcııım :)

      Sil
  4. afiyet olsun şimdiden abla.eminim harika olacaklar.kolay gelsin

    YanıtlaSil
  5. Kolay gelsin hamarat hatun. Yaprakları süpürdün mü? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok fenasın Gülsüm yaaaa :))))
      Hatta gel de sen süpüüüür :)))))

      Sil
  6. tam gelinlik kızsın sen... oğlum olsa alacam seni de yokkkk :)
    afiyetle yiyin inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde bi koca olsa bunlarla uğraşır mıyım Fidoooş :))))

      Sil
  7. Süpersiniz gerçekten! Bu kadar işi nasıl yapıyorsunuz...Su dolu poşet fikri harika bende deneyeceğim. Bu arada Fidoş Hanım' ın yorumuna bende katılıyorum. Oğlum olsa sizi istemeye gelirdim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Miraycım, zaman yetmiyor aslında bana yaaa :)

      Sil
  8. Senle ben hayatta mutfaktan cikamayiz, cikabilmemiz icin sehirde yasamamiz lazim ki oda bize gore degil:)) Hadi sen kolaylamissin isleri, ben kisliklara daha baslayamadim bile. Turk marketine gitmek lazim, oda 130 km. Kisa daha var nasil olsa degilmi? Hem gerektigi yerde sen yollarsin ki bana degilmi? :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim aslında mutfakla pek aram yok Mevlüdecim, arada bir uğruyorum işte :)) ama dediğin gibi şehirden uzak olunca, iş bitmiyor :) Sana yollamam için şehre inmem lazım kiiiii :)))))

      Sil
    2. Bak bu iyiydi iste:)) cok guldummmmm:)) Inme o zaman ben gelir alirim:)) (Bakarsin inatla ben yapmiyorum)

      Sil
    3. Hah... şimdi oldu işte, geliver işte, sanki çok uzaksııın :)))))))

      Sil
  9. Ellerine sağlık Banu ' cuğum, iyi günlerde yeyin inşallah.

    YanıtlaSil
  10. kelek bayılırım turşusuna, Afiyet olsun.
    Ütü içinde kolay gelsin.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ilk yapışım sevgili Yüreğimin iklimi, sağolasın :)

      Sil
  11. Saglikla , afiyetle yemek nasip olsun , ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  12. turşuu çok severim :) elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. Bugun bende bayildim utu yaomaktan elinize saglik sizinde guzel seyler yapmissiniz :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ütüyü severim sevgili Günlükçü bayan, hani ütüledikçe yeni gibi oluyor ya herşey :)

      Sil
  14. Ne güzel yahu, ellerine sağlık Banu Abla, ağzımı sulandırdın şimdi ;)

    YanıtlaSil
  15. Banu Abla ellerine sağlık yaptığın herşey gibi bunlarda çok güzel..
    senden bi konuda yardım isteyeceğim ben :((
    engin tecrübelerinle benim gibi acemi kardeşine yardım edersin diye düşündüm..bende kendi çapımda ufak tefek şeyler yapmaya çalışıyorum ahşap boyama peçete dekupaj gibi..yaptığım objelere vernik yapıyorum ama boyadığım objeler verniklenince sarımsı renk alıyor bu da beni üzüyor ne yapmam gerekir koruyucu olsun die vernik atıyorum onun yerine başka ne ürün kullanabilirim?
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Gültenciiim :)
      Boyama işlerinde ben de acemiyim... Vernik olarak ne kullanıyorsun ? Yat verniği sarartıyor, su bazlı vernik kullanman gerekiyor, genelde sprey vernik kullanılıyor, ben yapı markette "taş verniği" diye birşey buldum, o sarartmadı...

      Sil
    2. banu abla cevabın için çok sağol..bende sprey vernik ve yat verniği kullandım ama beyaz üzeri boyalarda sarımsı renk oluyor hoşuma gitmiyor..taş verniğini deneyeceğim..çok teşekkür ederim..

      Sil
    3. Yat verniği çok sağlam oluyor ama sararacak yüzeylere kullanmamak lazım canımcım :)

      Sil
    4. ÇOK SAĞOL BANU ABLACIMM..

      Sil
  16. Buzdolabi posetlerini huplemek hic aklima gelmemisti ;)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Ama çok pratik ve faydalı fikir değil mi Uzmanamatörcüm :)))

      Sil
  17. Ben de kurdum üzerine buzdolabı poşetiyle su koymak aklıma gelmemişti bundan sonrakileri ben de öyle yapayım

    YanıtlaSil

İçinizden geleni yazın :)