1 Eylül 2013 Pazar

Mutfaktan Çıkamıyoruuum :(

Ay bu kış hazırlıkları var ya... Sayesinde mutfaktan çıkamıyorum bugünlerde... :(
Neyse ki bitti sayılır.
Mısırlarımı ayıkladım, haşladım, birer çorba pişirimlik ayırdım, poşetledim, vakumladım, attım dondurucuya...
 
Dilimlenmiş kültür mantarı buldum, ayıklama doğrama derdi yok, fiyat farkı çok az, hemen aldım :)
Annem yemez, kendime göre hazırladım.
Terayağda kavurdum, kararmasın diye bolca limon sıktım, pul biber ve kekik ekledim, sararınca porsiyonlara ayırıp poşetledim, attım dondurucuya...
Bahçe domateslerinden... Yıkadım dörde böldüm, rondoda çektim (tembel işi)... Kaynatarak biraz sade, biraz biber katıp menemenlik-sosluk, iki ufak kavanoza da sirke, sarmısak, tuz, zeytinyağ ekleyip tombul acı biberli sos yaptım, kurufasulyeyle harika oluyor :)
Hepsini sıcak sıcak kavanozlara koyup ters çevirdim, bugün hepsini silip kiler dolabına kaldırdım...
Kapakları takmadan önce buzdolabı poşetlerinden kestiğim parçaları koyup öyle sıkıştırıyorum, bir mahsuru yoktur herhalde...
Kiler dolabı dediğim, bozulan eski dondurucum, verandaya koydum, kiler olarak kullanıyorum...

Paylaşmayı atlamış olabilirim diye tüm hazırlıklarım :
Havuç rendesi (zeytinyağında kavurup sarmısaklı yoğurtlu yapıyorum)
Küp havuç (amerikan salata, yemeklik)
Közlenmiş patlıcan (salata, alinazik)
Yemeklik patlıcan kızartma
Pilavlık patlıcan kızartma (zeytinyağlı patlıcanlı pilav)
Soslu patlıcan kızartma (yaz günü kızartması iyi oluyor :))
Dolmalık biber (zeytinyağlı içini kavurup doldurarak koyuyorum)
Zeytinyağlı yaprak dolması (pişmeye hazır)
Kendi suyunda kavrulmuş fasulye (pırasalı fasulye kavurması, kıymalı-zeytinyağlı yemeklik)
Doğranmış pırasa
Doğranmış taze soğan (menemenlik, omletlik)
Rende kabak (mücver, zeytinyağlı kavurma-sarmısaklı yoğurtlu cevizli)
Maydanoz
Dereotu

Bunlar hazırlananlar...
Bu sene maalesef meyva yok, şiddetli dolu sayesinde, meyva işleri seneye kaldı.
Ama incirler var, olunca reçel yapmayı planlıyorum, kışın ben bi güzel tanelerini yiyiyorum :))))

Malum dağ başındayız, kar yağınca şehre inmesi zor, o nedenle mümkün olduğunca depolanıyoruz...
Kuru erzak alışverişi kaldı, o da kasım ayının işi :)

Az sonra eczacı arkadaşım Hanife, eşi ve iki çocuğu gelecekler, akşama mangal keyfi yapacağız, ben çay hazırlığı yapayım kalkıp :)




61 yorum :

  1. Bende seni maaşallah diyerek izliyorum.Afiyetler olsun bol bereket gelsin banucuğum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Ebrucum, Allah sağlık versin de, yemesi kolay :))

      Sil
  2. Bu haftalar zor oluyor ama kışında bildiğin şeyleri temiz temiz yemenin keyfi başka oluyor. Biz şehrin göbeğindeyiz ama yine de kışın pazardaki nasıl yetiştiği belli olmayan patlıcan-biberi almak hiç olmuyor. Afiyetle tüketin hepsini:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Saadetcim,kışın keyfi tembellikle sürüyor böylece :))
      Ben mümkün olduğunca burada tarladan alıyorum sebzelerimi, kahvaltılıkları da köyden...

      Sil
  3. Maşallah Afiyetle yemeyi nasip etsin Rabbim.

    YanıtlaSil
  4. Oh ellerine sağlık. Bitince ne rahatlık hissediyor insan. Hiçbir şey mevsimindeki lezzeti taşımıyor içinde, ne güzel yapmışsın. Allah sağlıkla ve sevdiklerinle tüketmeyi nasip etsin ablacım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Cafe molacım, dolaplarım dolu olunca rahat ediyorum, önce boğaz işleri :))))

      Sil
  5. Mutfak... :)Kafa'ya bekliyorum. Sevgilerimle! :-)

    YanıtlaSil
  6. Kışın hepsini afiyetle yersiniz inşallah.
    Kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Gülaycım, hoşgeldin, aynı şehirdeyiz ne güzel :)

      Sil
  7. Banu abla bir şey soracağım. havuç dogramıssın rendelemişsin falan ya. havuç bi kış yiyeceği diye biliyorum. kışın taze taze yemek yerine şimdi neden dondurucuya attın merak ettim. pek güzel değil yazın havuçlar hatta ben süpermarketlerden dısında pek görmedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsızcım, ben şehire 7km uzakta dağda yaşıyorum, kışın kardan çıkamıyorum, taze bulduğumu da hemen hazırlayıp dondurucuya atıyorum, havuçları çoook önceden almıştım :)

      Sil
  8. Ellerinize,kollarınıza sağlık Banu hanım.Allah sağlıkla,huzurla yemeyi nasip etsin.Ocakbaşı çok hoşuma gidiyor,daha doğrusu yaşadığınız yer muhteşem.Mangal keyfiniz içinde afiyetler olsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Aytencim, Karamürsel şurası yani, ocakbaşı keyfine beklerim ne zaman istersen, kapım açık biliyorsun dostlarıma herzaman :)

      Sil
  9. valla bravo sana.maşallah ne çok hazırlık yapmışsın.ama kış için sana lazım cidden.bu arada bende rondoda çekiyorum kabuklarıyla:)hem doğrusuda kabuklu olması..şimdiden afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. El mecbur Alanayım, kışın tembelliğin keyfini çıkartmak için lazım bu hazırlıklar, karla boğuşmak zor oluyor aşağıya inmek için :))

      Sil

  10. Harikasın arkadaşım,ellerine sağlık.Banu bir şey diyeceğim ama belkide yapıyorsundur.
    Domatesleri az kırmızı biberle karıştırarak robota atıyorum,buzdolabı poşetlerine üç veya dört yemeklik olacak şekilde içlerine dolduruyorum ve dondurucuya atıyorum.Mayısa kadar bana yetiyorlar.Bir tek yaprakları kaynar suyla haşlayıp, kavanoza kaynar suyu ile kapatıyorum.İki sene bozulmuyorlar bile.Pazardaki mısırlar artık GDO lu daha almıyorum...Tekrar kolay gelsin,öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Sibelcim, öyle karışığını yapmadım, seneye yaparım canımcım :)
      Mısırlar buradan tarladan GDO lu değil yani, organiğe yakın :)

      Sil
  11. Banu abla.maşşallahın var.harikasın.geçen yllarda ben de çok hazırlanmıştım ama bu yıl fazla yapamadım.Paylaşıcam inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de paylaş Feyzacım, birbirimizden değişik fikirler alıyoruz böylece, sağolasın :)

      Sil
  12. ohh maşallah ablacım misler gibi olmuş bu hazırlıklar:))ben geçen yaz o kadar uğraştım turşudan konservelere kadar ama bu yaz tembelliğim üstümde sanırım, daha ortada bir şey yok:))ağustos böceği hikayesine dönecek bu kardeşin:))ALLAH ağız tadıyla yemeyi tüketmeyi nasip etsin inş, ellerine emeklerine sağlık canım,sevgiyle kal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Suzancım... başladın mı duramıyorsun, malzemeleri aldın mı el mecbur başlıyorsun :)

      Sil
  13. Keyifle yemek nasip olsun, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. Banu Abla o sirkeli , sarımsaklı tombul biberli sosu nasıl yapıyorsun?

    anlatıversen de şu hatun denese..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim yaptığım oldukça uydurma ve ölçüsüz Leylak Havvacım, sen en iyisi bu işin ustalarından al tarifi, google dan tombul biberli sos ve turşu diye ara, bloglarda çok güzel tarifler var :)

      Sil
  15. Banu ablacım hepsini afiyetle yersiniz inşallah .Sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Allah sağlıkla yemeyi nasip etsin. Ne güzel yapmışsın. Ben her sene kapakları yenilerim, sizin yaptığınız şekilde bir şey olmuyor mu ? Eğer bu şekilde sağlık açısından zararlı değilse eski kapaklarımı kullanmayı düşünüyorum. Birde pırasa ve havuç kış sebzesi niçin şimdiden hazırladınız ? Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin sevgili Kırmızı Pabuçlar... Kapaklara naylon koymanın bir zararını görmedim şimdiye kadar doğrusu...
      Pırasa ve havuçları epey önceden koymuştum, kış sonu olabilir... Kışın kardan inemiyorum alışverişe, dağda yaşıyorum ya...

      Sil
    2. Hımmm anlaşıldı. O zaman epey bir stok yapmalısın. :-) Afiyet olsun. Dün akşam 1 büyük 1 küçük kavanoz şeftali kompostosu yaptım. Tavsiye ederim çok lezzetli oluyor. Kışın tabakta tatlı gibi servis edilebiliyor yada yaşpasta pasta içinde güzel oluyor.

      Sil
    3. Bahçedeki meyvalar olmadı ya bu sene, yoksa onlardan da konserve komposto yapıyorum, şeftali dahil :)
      Ellerine sağlık, afiyetle yiyin :)

      Sil
  17. Valla savaş çıkarsa filan oradayız, biraz bolca tut hazırlıkları:))..Bir de hazırlıkları okudukça iştahım açılıyor benim, kışı bekleyemeden yer bitirirdim galiba ben orada olsam, sabırlısın sabırlıııı..Maşallah maşallah, afiyetle, güle oynaya yiyin bitirin inşallah hepsiniiii.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Savaşı filan bekleme Elifcim, ne zaman istersen buyur gel :)
      Kış yaklaştıkça biz herbi şeyi dondurucuya atıyoruz, keyif sürüp tembellik edeceğiz ya :))))

      Sil
  18. maşallah.. bereketli olun inşallah.. sofranızda sevdikleriniz eksik olmasın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Eminecim amin... Sevmediklerimi sofraya almam kiiii :)))))

      Sil
  19. ellerine sağlık abla , afiyetle sağlıklı günlerde yemek nasip olur inşallah ...

    YanıtlaSil
  20. Hummmm! Delícia, aqui estamos fazendo churrasco também,mas bem diferente.beijos

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. churrasco ... todo mundo como ele, Maria Alice :))

      Sil
  21. Herkes benim gibi sana kışlık sebzeleri niye şimdiden hazırladın?"diye sormuşşş.Oralarda bulamıyor musun?Bereketli olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kışın kardan mahsur kaldığımı ya da karla boğuştuğumu unuttun mu Bahçeperiiim :) Tarladan çıkar çıkmaz alıp dondurucuya atıyorum o nedenle, burada sera da var ya :)

      Sil
  22. Merhaba Banuca. uzun bir tatilden sonra bloğunu okumaya başladım. gene harikalar yaratıyorsun kış hazırlıklarına bayıldım Allah afiyetle yemeyi nasip eder inşallah. Mısırlara bayıldım yerli mısır diyoruz biz onlara çok lezzetli olurlar . şimden sonra görüşmek üzere selam ve sevgiler. annenize hürmetler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Hamarat Kontescim, ne güzel dinlenmişsindir sen :)
      Kış hazırlıkları her sene böyle işte, inşallah sağlıkla tüketiriz :)
      Yediklerimiz genelde köyden, yani doğal...
      Bizden de sevgileeeer :)

      Sil
  23. maşallah sana banucum,ellerine sağlık güle,güle yiyin canım bizde buralarda kadınız diye geçiniyoruz:)) gerçi bazı şeyleri bende yapıyorum ama ,ben en iyisi kışın sana gelim kalim baksana yaptıkların herkese yeter.yalnız o mısırdan nasıl çorba yapıyosun tarif edermisin canım selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen yapma birşey, gel bana kal Süheylacım, canıma minnet :)
      Mısır çorbası bildiğin un çorbası gibi yapıyorsun, haşlanmış mısır katıyorsun, kaynadıkça mısırlar patlamış gibi oluyor :))

      Sil
  24. Ellerinize sağlık valla hepsi çok güzel :) bnmde ufak tefekler kaldı bnde bi bitirebilsem...Güle güle tüketin banu hanım sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Oyacım, Allah hepimize sağlıkla tüketmeyi nasibedsin...

      Sil
  25. merhaba :)
    emeğiNe sağLık baNu abLa :)
    bizde kayıNvaLidemLe düN iNcir reçeLi yaptık pek güzeL oLdu :)
    darısı başıNa caNım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol sevgili Saklı bahçem... incir reçelin çok leziz görünüyor, ben de akşamüstü inip bakacağım olmuş mu incirlerim diye :)

      Sil
  26. havuçları nasıl yaptın?
    Ben geçen kış buzluğa koymuştum ama buzluktan çıkanı sadece pilava koyabildim.Tadını beğenmemiştik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havuçları doğrayıp/rendeleyip çiğden koydum Yeni Gelincim, çiğ koyduğum sebzeleri hiç eritmeden pişirmeye koyuyorum, eritirsen lezzeti iyi olmuyor dediğin gibi, çiğ tüketemiyoruz yani, rendenin zeytinyağında kavurması güzel oluyor, üzerine sarmısaklı yoğurt....

      Sil
    2. evettt benim havuçları ben pişirmiştim :)
      ondan sebep güzel olmamıştır ;)
      aklımın köşesine yazdım bunu. çiğden koyacağım..Çok teşekkürler bilgi için.

      Sil
  27. kolay gelsin ablam.. maşallah sana!

    YanıtlaSil
  28. ne güzel komşumsun sen Banu abla (fahriye abla gibi söyle)

    YanıtlaSil
  29. Öncelikle tebrikler,ellerinize sağlık.Benim de yapmak isteyip üşendiğim bir iş oldu bu sene :D ama yaptıklarınızı, hele de o soslu acı biber turşusunu görünce kalkıp yapasım geldi.
    Bir Ankara yaşayanı olarak, nefis Ayaş domateslerinden bu sene mutlaka saklayacağım ;) Mevsimsiz ürün yemekten kaçınıyorum o yüzden bu tembel işi saklama koşulları iyi oluyo :D
    Eskiden bahçede ateşler yakılır, kavanozlanan yazlık yiyecekler kaynatıp kapatılırdı.Heeey! gidi anneanneeeem...
    Çenem yine düştü :D elleriniz dert görmesin, afiyet, bal, kaymak olsun.
    Bu arada nerede yaşadığınızı merak ettim.Benim bir tarafım Düzceli ve dolu orada da herşeyi mahvetti :/ acaba siz de oralarda mısınız? Merak iştee :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Selcencim, hoşgeldiiin :)
      Kış hazırlığının sonucu kış keyfi ya, o nedenle pek üşenmiyorum :))
      Sana da kolay gelsiiin :)
      Ben Kocaeli deyim, dağ tepesinde canımcım :)

      Sil

İçinizden geleni yazın :)