15 Ocak 2014 Çarşamba

Porselen Kalemi...

Ben bu hobby piyasasına yetişemiyorum doğrusu... Yeni yeni malzemelerle karşılaşıyorum, karşılaşmakla kalmıyor, hemen denemek istiyorum, denemek için alıyorum.... sonra bazen denemeye bir türlü sıra gelmiyor :))

Ben bu porselen kalemlerini yeni gördüm ya Pinterestte dolaşırken Helena sayesinde :))
Her rengi ve üç kalınlıkta varmış... 4 saat kurumasını bekledikten sonra 160 derece fırında 30 dakika tutuyormuşsun, bulaşık makinasına girebiliyormuş...
E ben şimdi buna da heveslendim ya...
Şimdiye kadar gözüme çarpmamış ama hobi malzemesi satan kırtasiyelerde varmış meğersem :)

Şimdiii... Bunlardan denemiş olan var mı ? Gerçekten dayanıklı oluyor mu ? Hangi marka daha iyidir ?

Ayyy... Hayalimde ne güzel şeyler boyadım kiiiii :))


44 yorum :

  1. Banucuğum beni nerelere savuruyorsun, farkında değilsin. Ben emekli emekli, mutfağımda karınca kararınca yemeklerimi yapıp, yazıyordum:)) Şimdi başka şeylere bulaşacağım:)) Ve sebebim sensin:) Üstelik kızımın gelinliği varken sırada:))Sevgiler gönderiyorum kocaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Nilgün aaahhh... Biz böyle birbirimizi azdırıyoruz galiba, aslında bu hobi işleri de bulaşıcı ya :)))
      Hani "sebebim sensin" diyorsun ya, bunu söyleyen çok kişi var, noolcak benim halim bilmem :)))

      Sil
  2. Heveslenilmeyecek gibi mi? Ben de bayıldım.. Ne iyi ettiniz de paylaştınız fena mı oldu ben de sayenizde öğrenmiş oldum. Bu hobi çeşitliliğine yetişmek zor gerçekten hele de sizin ev en merak ettiklerimin arasında, içinde neler var neler??:P))! Çok merak ediyorum:)).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar meraktan sonra artık gelir heryanı incelersin Gooogoookcuuum :)) Ben artık hiçbirşeye yetişemez oldum, kendimi nadasa çekiyorum :)))

      Sil
  3. Banu abla benim de aklıma soktun şimdi bu kalemi, hemen temin edip evdeki beyaz porselen ne varsa boyayasım geldi:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E naapim Lolipucum, benim de gözüme gözüme sokuyor bu internet :)))

      Sil
  4. Haydi buyrun bakalım. Bundan mutlaka bulmak gerek şimdi. Hem de her renginden, her renginden, her renginden, hatta olmayan renkleri de yapsınlar. Oooofff of :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oooo o kalemler senin eline geçince ortaya neler çıkar neler Nihalim ohooooooo..... :))

      Sil
  5. Bende yetisemiyorum zaten yaptiklarimi layıkıyla yapmiyoru. Habire maymun iştahlı bir halde o honiden buna savruluyorum ama kendimi de alikoyamiuorum.neyse kisasi cevabi bulutsan bende denicem;)) cok öperim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama bı internet azdırıyor ya bizi Bigocum, herşeye heveslendiriyooo, biz de kabahat yok yani :)))

      Sil
  6. İlkler hep sizden geliyor:) Çok güzel olmuç, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben daha yapmadım ki Gülaycım, bu fikri daha yeni gördüm kiiii :)))

      Sil
  7. ne güzel bişey bu ya, senden önce alırsam geri bildirimde bulunurum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben dağın başında sen şehrin göbeğinde, sevgili Bekar anne, internetten almazsam benden önce alırsın sen :)

      Sil
  8. A-ha ilk fırsatta gidip alınacak, senden önce boyanıp nispet yapılacak:-) Ni ho ha hayt (Zalim gülme efekti:-) Biraz da yetenek olsaydı işime yarardı ama olsun:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vay hain vaaayyyy.... Handan kardeş dedik, bağrımıza bastık de miii :)))))

      Sil
    2. Ay hep senin yüzünden Banu Ablacım ( Yok ya, benden genç geliyorsun bana bu ablacım işini yapamıycam ben, kusura kalma bacım:-) bak şimdi bugün Kadıköy'e inerkene porselen kalemini unutma diye diye gittim, artık nur topu gibi bir kırmızı bir siyah kalemim var, ay ne yapacağım ben bunlarla şimdi ha?

      Sil
    3. Ayyy inanmıyoruuum :) Hemen birşeyleri desenle, denemeye geç, vardır düz beyaz bişiler evde, hadiii :)
      bu sayfadakilere bayılıyorum meselaaa...
      http://www.evim.net//fincan-bardak-kahve-takimlari/seker-peker-12-parca-cay-takimi_p223202

      Sil
    4. Benim onları yapmam için yeniden doğmam lâzım:-) Dur bakiim, boyası çıkmış bir coca cola tabağında eski resmin üzerinden geçerek deniyorum, ama benim kalemin ucu kalın geldi, başka bir marka daha vardı bir de ona bakmalı.

      Sil
  9. Ben uzun zamandır biliyordum ama yapmadım. Sosyal medyada çırtlak pupe diye bir sanatçı var. Yastıklar falan yapıyordu. Bir de böyle tabaklar falan boyutor kişiye özel. Herhalde porselen kalemi kullanıyordur, belki o biliyordur hangisi iyi kötü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizden birileri denesin bakalım GeCe cim, biz de hevesimizi alırız :)

      Sil
  10. Simdi bu kalemi almak farz oldu. Her boy ve rwnginden ustelik. Yaninda da duz Porselenlerle :)))

    YanıtlaSil
  11. benim de böyle bir kalemin varlığından haberim yoktu, aklımda bir sürü proje canlandı en kısa zamanda deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl da hevesleniyor insan değil mi sevgili Pembe vosvos :)

      Sil
  12. Banu abla ben İzmit'te yeri geliyor hiç bir şey bulamıyorum. Senin her yerde tanıdıkların var. Ne olursun İzmit'te dikiş , hobi ne bilim bunları nereden temin edebiliriz bir toparlayıp paylaşırmısın bizimle.
    En basit çantalar için olan mıknatıslı çıt çıtları İzmit'te bulamadım da bu yaz Denizli'ye gidince oradan buldum :)
    Çok öpüyorum :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzmiti ben de bilmem ama...
      İzmitte Belsa nın (belediye plaza) orada Akademi hastanesi var ya, onun yanındaki sokakta buluyorum ben çoğu şeyi, plazanın etrafında da var birşeyler ama tuhafiye ıncık cıncık çıtçıt filan o sokakta...
      Ben de öptüüüm :)

      Sil
  13. Banu hanım ben de görmüştüm geçenlerde. Bu çalışma da oldukça hoş olmuş. Artık her şey o kadar kolay ki, neyse ki teknoloji var ve kişiye özel tasarımlar yapmak için bize fazlasıyla imkan sunuyor.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu işlerin sonu yok, bizde de doymak yok galiba Juliette cim :))

      Sil
  14. İlk kez sizden duydum bunu! Valla artık tüketicinin neyi isteyeceğini ondan önce bilip üretiyorlar sanki! Ama çok güzel tabii ki, ben de gördüğümde almaktan başka bir şey düşünmem doğrusu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha neler çıkacak karşımıza sevgili Ehil Keyif, noolcak halimiz bilmem :))

      Sil
  15. Banu ablacığım ben de senden duydum ,ama çini yapanlar veya çömlek süsleyenler kullanıyordur tahminim.
    Benim isteyip de Türkiye'de olmayan daha çok hobi malzemesi var :)
    öpüyorum sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık öyle bir yayıldı ki bu hobi işleri, dışarıda olanların hepsi mutlaka Türkiye de vardır Turkuazft cum, yoksa bile sipariş ver, ertesi gün getirtirler :)) Çini yapanların kalemleri daha özel, yerli mürekkeple doluyor onlar bildiğim kadarıyla, hani çini mürekkebi diyoruz ya, benzer bişi...

      Sil
  16. Tahtakalehobi.com'da gördüm sanki ben bu kalemleri.
    ozlemkan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başka markalar var kırtasiye on-line larda Özlemcim, ama deneyenlerden tavsiye almak daha akıllıca dedim :)))

      Sil
  17. Ah! Banu ablacım, ben de bir ara buna benzer birşey yapmayı istemiştim... Ben baş harflerimizi dekupaj yapayım veya cam boyasıyla boyayayım diye düşünmüştüm ama sonra onları makineye atamayacağımı düşününce vazgeçmiştim :( Bu kalemden bulmaya çalışacağım ben, kesin :) Çok güzel şeyler yapılabilir...
    Öptüm seni ablam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi bakalııım... Yeni bir iş daha çıktı başımıza Marifetli perim, ama ne güzel hediyelikler filan yapılır değil miii :)

      Sil
  18. Merhabalar, bir arkadaşıma hediye olarak böyle birşey düşünmüştüm, kalemi mısır çarşısının hemen çıkışındaki bir kırtasiyede buldum, ponart marka, mavi renk kalmıştı. Normalde beyaz renkli kupa arıyordum ama açık yeşil renkte bir şey bulabildim, yeşil üzerine mavi bence fena olmadı. :) Şimdi fırınlıyorum, umarım kupaya birşey olmaz, 3 liraya aldım kupayı ve aldığım yerde fırınlama konusunda hiç bir fikirleri yoktu... Daha kötüsü kupa patlarsa diye korkuyorum, normalde porselen çok daha yüksek sıcaklıklara dayanabiliyor ama işte aldığım yerden dolayı bir çekincem var :)

    http://i.hizliresim.com/W2v8EL.jpg bu da üzerine çizdiğim resim

    YanıtlaSil
  19. Hoşgeldin sevgili PaNa, cici bir resim seçmişsin,neticeyi merak ediyorum nasıl oldu ?

    YanıtlaSil
  20. Ben de Paşabahçe'nin porselen kupa ile porselen kalemleri setini gördüm Migros'ta. Tam bu iş için ama kutuda sadece iki renk kalem var. kalemler edding diye bi Alman markası, hepsiburadadan başka renklerini de aldım, evde beyaz porselen kalmadı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili ADSIZ...
      Ben niye rastlamıdım ki şimdi böyle bir sete, Gölcük Migrosta yoktu herhalde :(
      Peki porselenlerini desenledikten sonra fırınlama filan yaptın mı, yıkadın mı ????

      Sil
  21. Migros'ta eşim fark etti, aldık ancak edding marka 2 tane renk çıktı. Bizim ki dururmu, diğer renkleri için araştırma yaptık, bisürü rengi varmış. http://www.garantiofis.com/edding-porselen-ve-susleme-kalemleri-3-lu-ekonomik-set-18-renk buradan 18'li renk aldık. Evde porselen kalmadı, haydi hayırlısı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüh tüüh... Migrosta ben görmedim, hala edinemedim şunlardan :( Aslında yapacak çooook proje var, unutuyorum :)))
      Yıkanınca çıkmıyordur inşallah... !!!

      Sil

İçinizden geleni yazın :)