3 Ağustos 2010 Salı

Herşey bir yumakla başladı....

Herşey annemin kalmış dantel yumaklarımın arasında bu yumağı bulmasıyla başladı....


"Bana mavi örtüler dik, ben bu iplikle kenarlarına oya yapıp odama koyacağım, basit bir de oya bul bana" dedi...




Artık giymediğim bir mavi gömleğim vardı kısa kollu, onu buldum bir işe yararlar diye bazı giysileri koyduğum dolapta. Dikiş yerlerini, yakasını filan kestim ayırdım, parçaları bir güzel yıkayıp ütüledim.








İki ön parçayı birleştirdim, iki katlı uzun bir örtü çıkardım şifonyeri için,














İki kol parçasını birbirine birleştirip simetrik hale getirip ön taraftan artan parçaları üst tarafına ek yaptım, yatak başucu için,












Arka parçayı da katlayıp gene iki katlı bir örtü yaptım komidin için....












Eee, annemin odasındaki yatak örtüsü kırmızılı filan birşey, şimdi  mavili bir yatak örtüsü lazım, tek kişilik yok...
Bir torba içine kullanılmayan hurçları koymuştum, gardrobumun üzerinde duruyordu, gece uzanmış kitap okurken gözüme ilişti, Bingo! mavili bir tane var.... Ertesi sabah hemen aldım hurcu, önce fermuarını çıkarttım, sonra dikişlerini söktüm.






 
İki yanından iki kare parça çıktı, gerisi tek parça, o tek parça tam yatağın üstü büyüklüğünde, ne şans ama :))







Kenarlarına parça ve uzun bir fırfır lazım, kumaş dolabımda uygun birşey yok derken aklıma yatak takımlarımın durduğu dolaba bakmak geldi. Şanslı anam benim, yıkanmaktan ebrulileşmiş ama taş gibi veeeee  rengi çok uygun çift kişilik bir çarşaf buldum......








Çarşafın aynı renginde ipliğim bile varmış :)) 




İşte yatak örtüsü bitti....














Hurcun yanlarından çıkan iki karenin arkasın da beyaz kumaş diktim, iki yastık yaptım, kenarlarına da birine mavi birine mor kurdele geçtim, hani pazardan ucuz buldukça alıyorum ya kurdeleler, tam da renkleri uygunlarından almışım:))






E bitmedi... Takıma uymayan şeyler var daha :))




Yatak başı aralıklı tahtalardan oluşuyordu ve rengi sarıydı, annem ahşap görünümlü ve aralıksız olsun dedi. Yaa, o da var elimde, ahşap desenli kendinden yapışkanlı canım kağıtlarım, kaplayıverdim yatak başını işte :))











Perde... Perdesi şile bezinden işlediğim menekşeliydi, o zamanlar menekşeli takım istemişti...
Evi aldığımızda bu perdeler vardı, alternatif olarak kullanıyorum, yani yeniler yıkanırken bunları takıyorum, aslında bunlarda yeni ya, Neyse birini aldım, ütüledim, yastıklardan artan kurdeleleri geçirdim, o da oldu....











Başucundaki kuran çantasının sarı kurdelesini çıkarttım, ince mavi kurdelem olmadığından kurdelesiz olmasına karar verip, ön tarafına bir beyaz yaprak, üzerine de mavi bir kurdele gül kondurdum...
Şimdi herşey uyumlu oldu.....










Sıra geldi annemin oyalarını bitirdiği örtülere oyaları dikmeye, artan ipliklerden çiçekler de ördürdüm, iplik ziyan olmadı. Makina da zigzag la diktim hemen oyaları, çiçeklerini de diktim, bir güzel ütüleyip yerlerine serdim.




İşte böyleeeee..... Annem pek beğendi, O beğendi ya, gerisi farketmez.
Sıfır maliyetle yeni bir oda takımı bu kadar olur :))




24 yorum :

  1. geri dönüşüm ustası oldun Banu cum ellerine sağlık canım gayet güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba ben geldim ohoh süper olmuş ellerine sağlık ablacım

    YanıtlaSil
  3. süper bir geri dönüşüm, çok şık bir yatak odası takımı olmuş. Annenize güzel uykulor o odada

    YanıtlaSil
  4. Pes diyorum, başka da birşeycikler demiyorum. Yok dur birşey diyeyim.
    Maaaşallah.

    YanıtlaSil
  5. çok değişik,çok güzel olmuş banu abla,ağzım açık kaldı okurken,ellerine sağlık,annenize o şirin odasında rahat ve mutlu uykular dilerim,sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Banuca'cım bize de gelsene :)
    Şahane olmuş, güle güle kullansın annen.

    YanıtlaSil
  7. Harikasınız yaaa,bayıldım,bayıldım
    Tam bir geri dönüşüm
    sevgiler nestug

    YanıtlaSil
  8. Anneler kıymetlidir,güle güle kulllansın :)

    YanıtlaSil
  9. Harikasınız!Rahmetli babaannem yaşasaydı -işte hanımlık bu- derdi.Sizi takdir ediyorum artık elinize su bile dökemeyeceğimi anladım.Sevgili anneniz sağlıkla kullansın inşallah.

    YanıtlaSil
  10. hakikaten bir yumakla başlayan güzel bir takım olmuş.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. fındık yumakları vardı çok eskiden böyle,ebruli...
    geridönüşüme şapka çıkarttım:))

    YanıtlaSil
  12. sevgili banu,senin sıkı takipcin oldum.pes arkadaşım neler yaratıyorsun.nazar değmesin.senin ve anneciğinin ellerine,emeklerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. gerçekten harika bir iş çıkartmışsınız, ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  14. sevgili anneciğin mışıl mışıl uyusun odasında,
    mavi rüyalar:))))))
    aslı pembe rüyalar ama uyumlu olsun dedim de:))))))
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  15. Ben gördüm, hatta yetmedi odaya girdim, o tertemizliği,mis gibiliği, odanın çam kokusunu içime çektim saklıyorum. Muhteşem bir kadınsın sen, o ev sizinle yaşıyor, harikasınız..Hem yorumları okudumda, collette senin olamayacağın bir şeyi 'hanım' olmayı sana yakıştırmış:o)) yaşasın Solmaz teyzem çok mutlu olacak, Banu 'hanım' olduuu.
    Sen gerçek bir hanımsın güzel kadın,sizi seviyorum.

    YanıtlaSil
  16. *örgü çantam, ben nerdeee, ustalık nerdeee. Benimki uydurmalık :)) Malzeme stoklarımdan birkaç şey daha çıkıp yerlerine yerleşti işte...

    *karabidikim, sağol süperim benim :))

    *ada-deniz, Annem beğendi ya, sizler beğendiniz y, ay kendimi çok iyi hissediyoruuum :))

    *nedukum, ben sana pes, sen bana pes, iyiki ayrı kulvarlardayız, ikimizde yere yapışacaktık birbirimizi incelemekten:))

    *miniğim, nasıl uydurmuşum ama:)) sağol canım benim...

    *marifetli perim, önce sen bana bi gel, sonrasını düşünürüz :)) Sağol...

    *Nestugum, sakla samanı gelir zamanı diye diye herşeyi saklayınca birgün böyle işe yarıyorlar işte:))

    *çiğdemim, annem ne derse o:))

    *colette, ne demek canım, benim ki uydurduğum birşeyler işte, hanımlık ise benim yanımdan pek geçmemiştir, bir tanısanız :))Genelde cadılıkla meşhurum :)) Sağol...

    *3prenses, nerelerdesin sen... Bir yumak daha buldu ama neyseki takımın içindeki renklerden biri :))

    *cep aynam, naylon yumaklar çıkalı bunlar pek piyasada bulunmuyor, bizim burada ben kaynağını buldum, birara yayınlamıştım, her renginden dörder tane aldım düz olanlarının, 100ü geçti, goblen de işliyorum onlarla çok güzel oluyor:)) Ebruli olanlardan damı alsam acaba :))Sağoool...

    *aksungurum, amin amin, fikir çok ya, arasıra icraatta oluyor, emir büyük yerden olunca:))

    *nokurcum, sağol, eh işte, fena olmadı :)

    *fidoşum, şu anda mışıl mışıl uyuyor zaten, sağol canım :)

    *Mügem,en yakın sen inceledin doğruuu:))Hanım hanımcık hanım olduuuum ama sadece bu iş için:)) Biz de seni seviyoruuuuz....

    *

    YanıtlaSil
  17. Banu Hn evdeki atıl malzemeler ancak bu kadar iyi değerlendirilir. İmrendim, benim de yapasım geldi. Annenizin ve sizin ellerine sağlık. Zaten her şey anacıklarımızı memnun etmek için değil mi?
    www.sendepisir.com

    YanıtlaSil
  18. Ablacığım, ellerine sağlık çok güzel olmuş herşey. Bütün malzemeleri değerlendirmişsin, harikasın. Anneciğin sağlık ve mutlulukla kullansın :)

    YanıtlaSil
  19. Harikasınız Banu hanım.Arkadaşa katılıyorum,hanımlık budur..

    YanıtlaSil
  20. *niloşcum, elinde varsa kullanmadığın hurçlar, gerçekten çok pratik oluyor örtü, yastık, çanta v.s yapmak, hem değerleniyor, hem de hazır kapitone ya :))Anamın istekleri benim için emirdir :))

    *yeşimim, güzel sözlerine çoook teşekkürler...

    *iffetcim, eh naapim, öyle diyorsanız öyledir, buralarda öyle hamarat hanımlar var ki, o nedenle ben kendimi onlarla aynı kefeye koyamıyorum :)

    YanıtlaSil
  21. Ellerinize sağlık ne kadar güzel değerlendirmişsiniz. Anneniz iyi günlerde kullansın. Oyaları harika olmuş :)

    YanıtlaSil
  22. mirayetcim teşekkür ederim. Bu oya çok çok kolay ve çok çabuk ürüyor:)

    YanıtlaSil
  23. banucam süperrr.. iyiki varsın :)

    YanıtlaSil
  24. Darmanım, sağol, iyi ki sizler de varsınız, yoksa ben bunları kimlerle paylaşacağım:))

    YanıtlaSil

İçinizden geleni yazın :)