19 Ağustos 2010 Perşembe

Mutfakta Kış Hazırlıkları....

Nestug'dan kıskandım, ben de kış hazırlıklarımı yazayım dedim :)) Çoğunu biliyor ve uyguluyorsunuzdur, ama belki fikir verebileceğim birşeyler çıkar....
(Fotoğraflar alıntıdır)

Dondurucuya:



*Elma-armut, küçük küçük kesip şekerleyip torbalıyorum, kışın kaşık kaşık yiyiyoruz.




*Patlıcan-çarleston biber-kırmızı biber közlüyorum, poşetleyip koyuyorum.
*Patlıcan ve biber kızartma yapıp sosunu da döküp kutulayıp koyuyorum.
*Patlıcan ve biber yemeklik doğrayıp kutulayıp koyuyorum.



*Bezelyeleri yıkayıp poşetleyip koyuyorum.
*Maydanoz-nane poşetleyip koyuyorum.
*Taze soğan doğrayıp poşetleyip koyuyorum.
*Dolmalık biber içini zeytinyağlı iç kavurup doldurup strafor tepsilere dizip naylon streçleyip koyuyorum.
*Zeytinyağlı yaprak dolması sarıp strafor tepsilerde koyuyorum.
*Asma yaprağı şoklayıp poşetleyip koyuyorum.
*Mısır taneleyip haşlayıp poşetleyip koyuyorum.
*Havuç rende-kesme yapıp poşetleyip koyuyorum.
*Kabak mücverlik hazırlayıp poşetleyip koyuyorum.
*Kırmızı yağ biberi-Dolmalık biber ayıklayıp yıkayıp strafor tepside dolma yapmak üzere koyuyorum.
*Ahududulu-Elmalı-Şeftalili turtalar pişirip naylon streçleyip koyuyorum.
*Limonun kabuğunu rendeleyip poşetleyerek, suyunu buz kalıplarına koyarak donduruyorum.
*Ceviz-fındık toplanıp ayıklanıyor, poşetlenip konuyor.

Bunun dışında:
*Barbunya ve beyaz fasulye tanelendikçe toplayıp, ayıklayıp kurutuyorum.
*Taze fasulye-salatalık-biber-lahana turşu yapıyorum.
*Şeftali-Erik komposto konserveliyorum.
*Ahududu,böğürtlen,çilek,mürdüm eriği reçel yapıyorum.
*Ihlamur-nane kurutuyorum.
*Domates rondodan geçirip biraz yağ ve tuzla kaynatıp konserve yapıyorum.
*Taze fasulye bol domates çok az yağ ve tuzla rengi dönene kadar kavurup konserveliyorum.

Her mevsim için geçerli olan dondurucuya depoladıklarım:
*Ekşili köfte hazırlayıp unlu strafor tabakta donduruyorum, çıkartıp hemen kaynayan suya döküyorum

*Kıymayı köftelik yoğurup torbalayarak donduruyorum, çıkarınca şekillendiriyorum.
*Sigara böreği sarıp , aralarına poşet koyarak, strafor tabaklarda donduruyorum, peçete üzerinde eritiyorum.
*Fırınlık çeşitli börekler hazırlayıp strafor tabaklarda donduruyorum, çıkartınca akan suya tutup erimesini beklemeden üzerine yumurtasını sürüp susam çörekotu koyup fırınlıyorum.
*Birkaç çeşit kek pişirip streçleyip donduruyorum, çıktığında yeni pişmiş gibi oluyor.
*Her çeşit kurabiyeden fazla fazla pişirip poşetlerle donduruyorum.



Aklıma gelenler bunlar.
Tabii bütün bunlara bir dondurucu yetmiyor, ama dağ başında olunca depolama şart olduğundan iki adet dondurucumuz var mecburiyetten :)

Diyorum ya... Yazın çoook iş oluyor :))


22 yorum :

  1. o söylediklerini yapmaya yaz mı yeter banum, ben telef olurum herhalde, helal olsun ne beceriklisin ne hamaratsın, maşallah sana nazar değmesin...
    sen karınca gibi yiyecekleri istifle ben de ağustos böceği gibi yayılıyım burada:(( kışın da sana gelirim artık, allahtan evini biliyorum:))))

    YanıtlaSil
  2. Banucum MAŞALLAH canım yaa çoookkk işin var çok:)))
    kolay gelsin sana,Rabbim sağlıkla afiyetle yemeyi nasip etsin.

    YanıtlaSil
  3. NE GÜZEL YAZMIŞSIN,GENÇLERE ÖRNEK OLSUN.DAĞ BAŞINDA YAŞAMAK ŞART DEĞİL Kİ HERŞEY BOL İKEN UCUZ İKEN KOY DOLABA KOCA KIŞ YE.BEN ŞEFTALİ ERİK VİŞNEYİ YIKAYIP KOYUYORUM KOCA KIŞ MEYVE SUYU MİS GİBİ.BU MEMLEKETTE HERKESİN EVİNDE EN BÜYÜĞÜNDEN LAZIM BENCE DERİN DONDURUCU.DAHA ÇOK YAZ DA ÖĞRENSİN HERKEZ YARARLARINI.ALLAH YEMEĞİ KISMET ETSİN İNŞALLAH

    YanıtlaSil
  4. Valla ne güzel anlatmışsınız da bunları yapmaya sizin gibi hamarat hatun lazım:))ellerinize sağlık keşke komşu olsaydık:D

    YanıtlaSil
  5. ayy ne güzel oldu bu paylaşımın banucam,unuttuklarım,atladıklarım varmış hemen aldım notlarımı.. ;)
    ellerine sağlık,ALLAH afiyetle yemek nasip etsin inşallah...

    YanıtlaSil
  6. maaşallah banucuğum süper bazılarını yapıyordum ama yapmadığım daha çokmuş kek pişirip koyuyorum demişsin merak ettim deneyeceğim tadında hiç bir değişme olmuyormu

    YanıtlaSil
  7. Ben yeni evliyim bu tür işlerede gayet yabancıyım.taze fasülye asma yaprağı falan koyuyorum aklıma geldikçe.Domateste koysam mı diye düşünüyordum listeni görünce afalladım.Aslında kışın kışlık şeyler yiyelim yazlıkları da özleyelim diye düşünüyorum ama kararsız kaldım şimdi.Yemekler için domates koysam, yaptığıma değer mi tadı falan nasıl oluyor biraz ayrıntılı bilgilendirirmisin beni?

    YanıtlaSil
  8. hepsi için şimdiden ellerine sağlık ve şimdiden afiyet olsun. aralarından deneyeceklerim var, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  9. banucuğum çok çalışman lazım çokkk.kolay gelsin.bütün bunları afiyetle yemek nasip olsun.paylaştığın için çok tşk.ler.sevgi ve sağlıklı günler

    YanıtlaSil
  10. Ayy ben senin için boşuna demiyorum işi hiç bitmez diye:)))
    sebzeleri meyveleri dondurman tamam da börekleri kekleri niye yapıp yapıp donduruyorsun can:))
    maydanoz nane ve dereotu dondurucudan cıkınca ne hal alıyor ben onları hic denemedim.Bu yıl ilk defa domates konservesini bende yaptım... Bu arada arkadaşlar banucugumun annesi közlenmiş patlıcanla bir imambayıldı yapıyor ki parmaklarınızı yersiniz (ilk gidişim olduğu için hoş ben çatal kullandım ama bir dahakine siparişle gideceğim) :))

    YanıtlaSil
  11. banucum senden birşey daha öğrendim..kekleri ve kurabiyeleri bugüne kadar hiç dondurmamıştım..çıkarıldığında ilk günkü gibi güzel olmaları benim çok hoşuma gitti...teşekkürler tatlım...

    YanıtlaSil
  12. Ahhhhh banucam neler yapmışsın öyle. meyve daha önce hiç koymamıştım bu sene bir deneyim bakalım.Aslında bazı şeyler çalışan hamınlar için oldukça pratik doğrusu.Yeşillikleri ve soğanı doğrayıp dondurmak gibi.
    Dolaplarda boy boy durmuş.Afiyetle yemek nasip etsin Allahım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  13. OOhh ne güzel ellerine sağlık afiyetle yiyin :)Kışın lafı da güzel,hazırlıkları da...

    YanıtlaSil
  14. Hey maaşallah ne kadar hamaratsınız kalakaldım ekranda ellerinize sağlık kulağıma küpe olsun:)

    YanıtlaSil
  15. Işılcım, diyorum ya, yazın iş çoook:) Ama kışın keyfini sürmekte güzel oluyor... Gel beklerim:)

    örgü çantam, amin canımcım, sağol...

    Neşecim, gerçekten bu dondurucular çok iyi oldu, mutfak masrafından epey tasarruf ediyoruz, elektrik masrafı artıyorsa da, gene de tasarruflu :))

    Nilüfercim, ben aslında pek te hamarat sayılmam, ama saklama işleri çok zevkli geliyor bana, kimbilir belki komşu gelirsin, yanımda satılık arazi var :))

    Darmanım, sizlere de fikir olsun diye yazdım yapabildiklerimi zaten, sağlıkla yeriz inşallah...

    Gönülüm, keklerin tadında hiç değişiklik olmuyor, bir günümü ayırıp bol bol yapıyorum, elimin altında hazır oluyor....

    Seyyahcım, domatesin en ucuz olduğu zamanlar şimdi, rondodan geçirip dondurucuya atsan da olur, bütün koysan da çıkarıp rendelersin, tadında bir değişiklik olmuyor, ya da rondodan geçirip biraz tuz ve yağ ile kaynat, cam kavanozlara bir parmak boşluk kalacak şekilde doldur, ters çevirip 12 saat beklet, fazla ışık almayan serince bir yere koyabilirsin....

    Sergunum, sağol canımcım, fikir verebildiysem ne güzel :)

    aksungurum, çok çalışıyorum zaten çoook :)) Sevgiler....

    fiammacım, börek kek kurabiye poğaça yapıp donduruyorum, elimin altında hazır oluyor, çünkü lazım olunca yani zorunlu olarak yapamam ben bunları, ilham gelince yapıyorum :))İmambayıldı güzeldi değil mi, afiyet olsun, gel gene yapalım, közleyip depoladık zaten :))Nane maydanoz dereotunu poşette koyuyorum ya, hatta hiç doğramadan koyuyorum, kullanacağım zaman hiç eritmeden elimde mıncıklıyorum, kırılıp kırılıp dökülüyorlar, tazecik tad veriyorlar...

    Şehnazım, bu bana epey kolaylık sağlıyor, fiammaya anlattığım gib :))

    Nestugum,aklıma sen getirdin paylaşmayı, meyvaları da dene güzel oluyor, sağol...

    colettecim, kışın tadı buralarda bir başka oluyor, dışarıda bir metre kar, içerisi sıcacık ve elinin altında bol yiyecek olunca yazın yorgunluğu uçup gidiyor:))

    Aylincim, aslında o kadar da çok iş değil, yazınca çok görünüyor:) Sizlere fikir verebilirim ve alabilirim diye paylaşmak istedim :)

    YanıtlaSil
  16. işte kadın budur:)))))
    maşallah banuşum
    ben de dondurucuyu dolduranlardanım
    denemediysen 1 tane daha bişey var,yap dene lütfen
    yaş pastayı da kalanının bi kapaklı kaba koy ve at dondur
    yemeden biraz önce çıkar çözdür ve afiyetle ye
    muhteşem:))))

    YanıtlaSil
  17. Yukarıda turta yapıp koyuyorum dedim ya, onlarda bu sınıfa giriyor:)) Islak kek, yaş pasta, irmikli pasta, rokoko cinsi abur cuburlarda giriyor :))) Yakında kendimi de koyacağım, hih hih hih

    YanıtlaSil
  18. Bu bilgileri kesinlikle yazıcıdan çıkarıp derin dondurucunun üzerine yapıştırmam lazım, harikasınız ya, aklınıza emeğinişze sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. hobiboxım, bilgi paylaşımının güzel yanı bu işte, hergün yeni şeyler öğreniyoruz birbirimizden, özellikle denenmiş olan birşeyler olunca :))

    YanıtlaSil
  20. Süper Banuca :) Canım ablam sen bana derin dondurucu aldıracaksın. Bunların hepsi buzdolabının derin dondurucusuna sığmaz ki :) Ellerine sağlık, afiyetle yiyin hepsini :)

    YanıtlaSil
  21. Yeşimcim, derin dondurucular artık lüks olmaktan çıktı bence, ihtiyaç haline geldi. Küçüklerinden de olsa her eve lazım:)

    YanıtlaSil
  22. el isleriniz cok güzel ellerinize saglık bende kocaelide oturuyorum sizinle tanısmak isterim ayse kaya

    YanıtlaSil

İçinizden geleni yazın :)