10 Ağustos 2010 Salı

Hoşgeldin Ramazan...


Kutsal Ramazan ayı başlıyor, hayırlara vesile olsun....

Biraz oradan buradan dağınık yazacağım ama aklıma gelenleri dökmek istiyorum....

Hani o lüks lokantalarda sosyetenin verdiği iftar yemeklerini görmek, duymak istemiyorum. Ülkede bunca aç insan varken binlerce lira verip kendilerine ziyafet çekmelerinin hangi sevap kategorisine girdiğini anlamıyorum.

Oruç tutamayanlar, eğer durumları müsaitse, fakir bir ailenin bir aylık iftar-sahur öğünlerini karşılasalar ne güzel olur. Kimse kimseyi oruç tutması için zorlayamaz, bu insanın içinden gelmeli. Zaten rahatsızlığı olup, ilaç kullanmak zorunda olanların oruç tutmaları caiz değil, tutamayanlar da olabilir. Allah ile kul arasına kimsenin girmeye hakkı yok değil mi...

Çalışma hayatımın büyük bir kısmında oruç tutmadım. İşimin sorumluluğu çok fazla olduğundan, en ufak bir hatayı kaldıramayacağından tutamadım. Malum açlık insanı dalgın, dikkatsiz hale getiriyor. Yanımda çalışanlardan alışkanlıkları dolayısı ile oruç tutmaya devam edenlerin hataları okadar çok oluyordu ki, ramazan dolayısı ile affa uğruyorlardı :)

İş hayatını bıraktığımdan beri oruç tutmaya çalışıyorum, birara Hipertiroid rahatsızlığımdan dolayı ilaç kullanma dönemime rastgeldiğinden tutamamıştım. İftar heyecanını seviyorum, ağzıma aldığım ilk yudum suyun, ilk lokmanın lezzeti bambaşka geliyor. Sonra kahve ve sigara keyfim geliyor. Sahura kadar oturuyorum, ertesi gün öğlene doğru kalkıyorum, biraz gecem gündüzüm karışıyor :))

Nice Ramazanlarda gene birlikte olmak dileğiyle, hepinize hayırlı Ramazanlar ....


21 yorum :

  1. bende aynı işi yaptığım için korkuyorum ablam..

    YanıtlaSil
  2. Ramadan Mubarak! demek geldi içimden, bir zamanlar bir Arap ülkesinde yaşamaktan akılda kalan :))
    Bol bereketli, aile ile sevgi yumağı, tok karınlı :) bir Ramazan ayı olsun inşallah...

    YanıtlaSil
  3. Hepimiz için bu ramazanda hayırlara vesile olur inşallah. Allah herkeze sağlıklı ve huzurlu oruçlarını tutmak kısmet etsin inşallah :)

    YanıtlaSil
  4. Yazdıklarına sonuna kadar katılıyorum. Çok doğru ve çok güzel fikirler bunlar. Sana da hayırlı ramazanlar ailenle birlikte ağız tadı can sağlığı ile geçirmenizi dilerim

    YanıtlaSil
  5. ramazan elbette salt oruç tutmak ya da tutmamaktan ibaret değil, tıpkı iyi bir müslüman olmanın salt görüntüyle olmadığı gibi... anlamını ve önemini kavramak sanırım en doğrusu...

    hayırlı ve bol bereketli bir ramazan dileğimle...sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. hayırlı ramazanlar sağlık bolluk ve bereketli olsun yuvan. Anneciğinede sana da sevgiler canım

    YanıtlaSil
  7. sana ve sevgili annene de hayırlı ramazanlar dilerim Banuca:)

    YanıtlaSil
  8. Hayırlı ramazanlar Banu hanım..

    Bende her sene temcit pilavı gibi tekrarlanan ramazan haberlerine dayanamıyorum.Mesela yarın akşam bütün kanallar sirkeyle oruç açılan türbeyi gösterirler, sonra gelsin pahalı iftar menüleri,sanatçı kesimin davetleri falan..Neyse uzatmıyayım,siz hislerime tercüman olmuşsunuz..

    YanıtlaSil
  9. Ağzına sağlık Banu ablacım çok güzel azmışsın. Herkesin Ramzan ayı bereketli ve güzel geçsin inş. Sevgiler ablacım...

    YanıtlaSil
  10. hayırlı ve bereketli ramazanlar dilerim.yazdıklarınızın hepsini paylaşıyorum.

    YanıtlaSil
  11. Hayırlı Ramazanlar canım.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  12. Ramazan ayımızı doya doya yaşayalım. Hayırlı Ramazanlar. Her şeye kadir olan yüce Mevlam bizleri doğru yoldan, sevdiklerimizden ayırmasın. Hayırlı ve bereketli Ramazanlar geçirmemiz dileklerimle.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  13. aklımdan geçenleri yazmışsın banu....o sanatçılar ,ya da kalburüstüler neden kamera olmadan hayır işliyemiyosa...tabiki reklam...
    bir elin verdiğini ,diğer el bilmeyecek der dinimiz..
    hepinize hayırlı ramazanlar diliyorum..sofranız bereketli olsun..

    YanıtlaSil
  14. Hayırlı Ramazanlar canım, Allah mubarek gecelerimizi nurla huzurla doldursun. Bedenimize sabır, ruhumuza iman gücü versin, sevgiyle sağlıcakla kalın...

    YanıtlaSil
  15. sana da hayırlı ramazanlar canım.

    YanıtlaSil
  16. SİZEDE AİLENİZLE BOL BEREKETLİ,HAYIRLI RAMAZANLAR DİLERİM.ÇALIŞANLAR İÇİN ZOR OLACAK HELEDE BU SICAK HAVALARDA.AMA O İFTAR SOFRASINDAKİ EZAN SESİNİ BEKLEDİĞİMİZ DAKİKALAR BAMBAŞKA:)))

    YanıtlaSil
  17. Ülkemizce hep beraber,acı haberlerden uzak hayırlı bir ramazan geçiririz inşallah.. Sonrada hayırlısı ile bayramı kucaklarız banucam...

    YanıtlaSil
  18. Hayırlıı ramazanların olsun ablacığım:)

    YanıtlaSil
  19. Ablacığım, sana ve anneciğine bereketli bir Ramazan geçirmenizi diliyorum. Hürmetle öperim ellerinizden :)

    YanıtlaSil

İçinizden geleni yazın :)