25 Eylül 2011 Pazar

BAHARATLIKLAR...

Önceki gün ve gece yağan yağmur... yağmur değil sanki üzerimize dereler aktı... şimşekler kesilen elektriğin yerini aldı...bahçedeki paratonerin çektiği yıldırımlar evin içinde patladı sanki peşpeşe... Gökgürültüsü korkunç, minik Bıdık tir tir, yatakların altında...Allah korudu, çok şükür bir zayiat yok, sadece telefon kablosunu çekmeyi unuttuğum modemim sizlere ömür, neyse ki yedeği vardı...
Dün hava yağdı ama sonradan açtı, baktım internet bağlantım yok, dünyayla bağlantım kesildi:( Bugün geleceklerdi gelmediler, ben de hattı baştan sona modeme kadar mıncıkladım, baktım mıncıklamak işe yaradı, düzeldi :))

İşlerim yarım yarım duruyor, araya acil işler giriyor...
Dün baharat kavanozlarıma el attım, yıllardır - 25 senedir- aynı kavanozları kullanıyordum, üzerine seramik boyalarıyla mantarlar, çilekler yaptığım:)

Yaşasın... Artık hazır dekopaj resimleri var :))

Şu ucuzcu dükkanlardan 10 adet baharatlık almıştım, tanesi 1 liradan, unutmuşum yazmayı...
İşte küçük kavanozlarımın yerini bunlar aldı:)
Etiket olarak,
bu resmi kullandım...
En küçükleri olan yeni aldıklarıma minik miniklerini çıkarttım, üzerlerini yazdım, biraz büyüklere daha büyük, en büyük kavanozlara daha da büyük, ama yazı yazılan yerlerini de oydum, içi görünüyor nasıl olsa, ne oldukları belli :)
Minikleri çift taraflı yapışkan bantla, diğerlerini peçete tutkalıyla yapıştırıp üzerlerine bir kat tutkal sürdüm, alışverişe inince şeffaf oje bulup ojeliyeceğim:)
Ekmekliği de onların altına alıp ona da bir önlük taktım, takım oldular :)
Evde neresi olursa birşeyleri yenilediğim zaman sanki bütün ev yenilenmiş gibi geliyor bana :))

Bu arada etiketleri nasıl boy boy çıkardığımı bir not olarak yazayım, belki bilmeyenler vardır...
Resmi açtıktan sonra HP Deskjet yazıcıma verdiğimde bir sürü seçenek sunuyor bana,
Buradan istediğim büyüklüğü seçiyorum...
Eğer özel bir büyüklükte istiyorsam "Paint " programını seçiyorum... Orada "resim öznitelikleri"nde A4 kağıdının ölçülerini cm. olarak giriyorum, sonra resmi açıp istediğim ölçüye getirip yazdırıyorum...


28 yorum :

  1. Çok güzel olmuşlar Banu'cuğum:)) Söylemeye utanıyorum ama benimkiler de hâlâ çırılçıplak duruyorlar:(

    YanıtlaSil
  2. Banucum benim evede bir el atsan diyorum, yapılacak o kadar iş varki bir sürü kavanoz aldım valla içleri bile boş...

    YanıtlaSil
  3. BANUŞUM ÖNCE GEÇMİŞ OLSUN,SONRA DA BAHARATLIKLARIN MUTFAK YENİDEN YAPILANMIŞ ÇOKTA GÜZEL OLMUŞ.BECERİKLİ BANUŞUM BENİM ÇOKKK ÖPTÜM

    YanıtlaSil
  4. valla banu hanımcım elinizden hiçbişey kurtulmuyor:)iyi kide kurtulmuyor zira sonuçlar harika oluyor.çok güzel olmuş.ellerinize sağlık güle güle kullanın.sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. çok ğüzel olmuşlar.ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  6. banucum sen müthiş bir bayansın..vallahi bravo..çok yaratıcı..bende yapmalıyım..acil...çok güzel olacağına eminim..son hallerinide çekemeyi unutma lütfen..bekliyorum..sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  7. Nedretim, dondurma kabını bile dekopajladın onlar kaldı haaa:)))
    Meralcim,inanamıyorum, sen de miiii:)) Sen ki çöplükteki kutuları bile harika hale getiren, cık cık cık cıııık :)))
    Aksungurum,he he he, böyle ufacık işlerle becerikli görünmek iyi oluyoooo :))
    Alanaycım,sağol canııım, süslendiler kendi kendilerine işte:)
    Halimecim,teşekkürleeer:)
    Şehnazııım,ama bunlar son haliiiii :(

    YanıtlaSil
  8. çok güzel olmuşlar ablacım.

    YanıtlaSil
  9. Bu önlüklü çilekli resmi ben de ekmekliğimde keserek kullanmıştım. Çok şeker duruyor, ellerine sağlık. Oje fikri de süpermiş:)

    YanıtlaSil
  10. çok şirin olmuşlar, becerikliliğine hayran olmamak elde değil:)))

    YanıtlaSil
  11. çok güğzel olmuşlar, giyinmişler sanki, ellerine sağlık, havası değişmiş gerçekten de durdukları yerin.

    YanıtlaSil
  12. Ben de pek severim süslü kavanozları.

    YanıtlaSil
  13. Evde neresi olursa birşeyleri yenilediğim zaman sanki bütün ev yenilenmiş gibi geliyor bana :))
    aynen ablacım o güzel elerine saglık çok güzel olmuşlar

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık hiç aklıma etiket şeklinde yapıştırmak gelmezdi.Ne diyeyim hayalgücü böyle birşey sanırım yaptıklarına her baktığım "aaa böylede olur "diyorum .çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  15. ellerine sağlık canım şenlenmiş mutfağın harika görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  16. Ohhh misler gibi olmuş. ellerine aklına sağlık banucum...
    ayrıca geçmiş olsun küçük hasarla atlatmanıza sevindim:)

    YanıtlaSil
  17. Öncelikle çok geçmiş olsun, geçen yıllarda bizimde bir modemimiz pöflemişti. Can sıkıcı bir durum. Kavanozlar nefis olmuş. Benimkiler de sebeplensin bu gazla peçete tutkalı ve oje de hiç aklıma gelmemişti, aklınla bin yaşa Banu ablacım :)

    YanıtlaSil
  18. ellerinize sağlık, çok güzel olmuşlar:)

    YanıtlaSil
  19. Harika olmuş baharatlıklar ellerine sağlık,geçmiş olsun aman kendinize dikkat edin....sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. yine harika olmuş desem ):

    YanıtlaSil
  21. Çok güzel olmuş, gerçekten havası değişivermiş kavanozların:)

    YanıtlaSil
  22. yaa sen nasıl bişeysin can :)))
    bakar mısınız, neye elini atsa güzelleştiriyor..sanki sihirli değneğin var..
    banu çok beğendim gülüm..ama daha sayfayı tıklarken biliyordum yine harika buluşlarla karşılaşacağımı...
    ee kimin banusu..ben ona boşuna bu kadar hayran olmadım :))

    YanıtlaSil
  23. Sevgili Banuca Merhaba :), harika olmuş ellerinize emeğinize sağlık.

    Sevgili annenize saygılarımı gönderiyorum.

    Sevgiyle kalın....

    YanıtlaSil
  24. Bayağı şeyler atlatmışsınız Banucuğum, geçmiş olsun. kavanozların güzel olmuş.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  25. senin yanına kursa gelicem kursaaaa:)))))
    çok süperrrrrrr
    iyi günlerde kullansın Solmaz teyzem,çok selam benden

    YanıtlaSil
  26. Sevgili AnEkZuRa,Noblesse,Elift,Tülinim, Maviim,Sezobigo,Örgü çantam,Ecerce,Tatesal,Gülinn,Fadiş,Figenim,artık kes yapıştır işleri kolay, eskiden boyuyordum deli gibi:))
    Marifetli Perim,öyle güzel resimler var ki o güzel sitede, seçmekte zorlanıyorum doğrusu:)Sadece resimleri vernikleyeceğim için aklıma oje geldi:))
    Semyılım,Fiammam,Cebimdeki renkler,değişiklik güzeldir değil mi:) Dağın tepesinde olunca böyle hasarları göze almak gerekiyor, Allah büyük hasar vermesin...
    Belgincim,nerelerdesin, çok merak ettim seni, neyse geldin ya, hoşgeldin:)
    Fidoşum,hadi yaaa, acemi ve de tembel işi benimkiler, sağol:)

    YanıtlaSil
  27. Etiketlere bayıldım. Çok güzel olmuşlar.

    Siz beni arasıra ziyarete gelirdiniz, şimdilerde uğramıyorsunuz. Beklerim :)) Hem bir çekilişim var. Bir gözatın isterim. Sizin elinize su dökemem ama ben de yaptım birşeyler... :)))

    YanıtlaSil
  28. benımde buyuk sıkıntım ,resımlerı bozulmadan buyutmek paınte baktım ama resım öznitelıklıgı dıye bır secenek goremedım tam acıklayabılırmısınız?

    YanıtlaSil

İçinizden geleni yazın :)