14 Ağustos 2013 Çarşamba

Bir Dantel Hikayesi ... :))

Tığ-Örgü işlerini Solmaz sultana bıraktım ya...
Güzel bir örtü modeli bulmuştum kalın iple örülecek, örnekle birlikte malzemeleri tutuşturdum eline...
 
Dedi ki... "bu yumaktan çıkmaz bu örtü"...
Zaten örneğe baktığımda aklıma bir fikir gelmişti ya... "Sen bunun yarısını ör" dedim, "Gerisini bana bırak :)
Ördü canımcım, yarısı çıktı tam istediğim gibi...
Ben o yarımı ortadan kırdığım kürdanlarla strafor tabakanın üzerine bir güzel gerdirdim...
Sonra ponpon fırçayla porselenleştirme medyumunu bol bol her bir tarafına sürdüm... Bir tarafı kuruyunca kürdanları söküp ters çevirip diğer tarafına da sürdüm...
Kullandığım malzeme bu işte, taş gibi yapmasa da oldukça sertleştiriyor...
Sıra geldi süslemeye...
Elimdeki tahta boncukların doğal renkte olanlarını çıkarttım, kafama göre yerleştirip hepsini 404 ile ile yapıştırdım, en uçlarına kocaman boncukları boncuk çivileriyle tutturup ortadakine püskül taktım ve son olarakta bir nazar boncuğu yapıştırdım :)
İşte böyle birşey çıktı ortaya... Ve yerine asıldı ...
İpli köşeye... :)
Acaba diyorum... Çekmecedeki diğer dantel örtüleri bir gözden geçirsem miiiii :)))))


74 yorum :

  1. Harika olmuş, ellerinize sağlık. Bayıldım resmen.

    YanıtlaSil
  2. ELLERİNE SAĞLIK ANNE SULTANIN VE SENİN ..HARİKA YERİNİ BULMUŞ.DAHA NE DİYEYİM BECERİ VE BOL FİKİRLİ YÜREĞİ ZENGİN ARKADAŞIM.SELAM VE SEVGİLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ettik Sebahatcııım, sevgileeer :)

      Sil
  3. Hemen gözden geçir, hatta ben de geçireyim:)) Enfes olmuş:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nedretim sen bak, ben bakmayayım, yapıp yapıp nereye koyacağııım :(
      Ah bi depo/dükkan açabilsem...

      Sil
  4. Ay, Solmaz Teyze'nin eline sağlık demeyi unuttum:))

    YanıtlaSil
  5. geçir geçir bencede.harika olmuş.kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi.helal sana ve solmaz teyzeme.öpüyorum her ikinizide kocaman ve geçmiş bayramınızı kutluyorum canı gönülden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol alanayım, teşekkür ettik, ileride yapabilirim, ama şimdi değil, koyacak yerim yoook :(

      Sil
  6. Annenizi yanaklarından öpüyorum.Sizide kutluyorum.Çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel olmuş sizin ve solmaz teyzemin ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Bi kere bütün marifet o danteli örende. Gerisi fasafiso. Hiç de kıskanmadım. Hıh...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi canııım, hatun dantel işini bayağı ilerletti zaten Gülsümcüm, benim yaptığım ne kiii :))))

      Sil
  9. bayıldımmmm =) ellerine sağlık =) çekmeceleri dök bence hemen ablacığım =) kim bilir daha neler neler çıkarırsın sen =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çıkar bayağı birşeyler Edacım, ama koyacak yer yoook :(

      Sil
  10. Bazı şeyleri beğeniyorum, bazı şeylere bayılıyorum, bazı şeylere hayran oluyorum. Buna ne oldum bilemedim. Çok çok çok beğendim, bayıldım, hayran oldum.
    Bu öyle laylaylom bir iş değil. Sen bundan dükkanına da koy mutlaka.
    Valide hanım'ın da, senin de ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok teşekkürler Nihalim yaaaa :))))
      anacım sanal dükkanın gerçek deposu yok kiii, nereye koyacaaam :((

      Sil
  11. güzel olmuş lakin o sıktığınız sertleştirici yıkanabilir mi??hani örtü kirlenince bozulursa çıkarsa boncuklar??? yağmur..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yıkamamak için kirletmeyeceğiz Yağmurcum, sertleştiriciyi suya dayanıklı mı diye hiç denemedim ama boncuklar kesin dökülür :))

      Sil
  12. Maşallah Solmaz teyzeme ne güzel örmüş. Tabi ki ikinizin de ellerine sağlık. Sonuca Solmaz teyzem ne yorum yaptı merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında örtüyü yarım nırak dediğimde aklı yatmamıştı Solmaz sultanın Başakcım, ama bitince pek bi beğendiii :)

      Sil
  13. yaratıcı zeka başka bişey..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Narçelencim, şımartma beni bu kadar :))

      Sil
  14. harikasiniz:)
    o pamuk anacigininda ellerinden opuyorum...
    insallah bizde o yaslarda onun gibi oluruz banucum...
    git yanaklarindan benim icin op lutfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Cihanım, sağolasın, oda seni çoook öptü :)

      Sil
  15. anne kız pek maharetlisiniz maşallah sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Asttigin yerde ayri guzel..cuk diye oturmus ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  17. Maşallah. Bu ne hamaratlık böyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Yeldacııım :)
      Ara sıra geliyorlar bana böyleee :))

      Sil
  18. Sonunda saat beklemiştim ben aslında. Ama bayıldım çalışmana doğrusu. Ben de üşenmesem saatlisinden mi yapsam ki....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmmm... Saat güzel fikirmiş Saadetcim, hadi onu da sen yap artık :)

      Sil
  19. HAni azimli bir sıçan varmış yaaa işte oooooo olmuş:)))) Ayyy yine kızacak bana senin hayranların ama napim be kadın bir rahat durmuyorsunu ki ve ben seni çok bi seviyorum üstelik:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alemsin sen Fiamma yaaa, ama ne tuhaftır ki ben de seni seviyorum nedenseeee :)))

      Sil
  20. gayet başarılı,tebrik ederim valla:)

    YanıtlaSil
  21. Analı kızlı çok hamarat, çok beceriklisiniz maşallah. Yerine de ne güzel yakışmış !

    Ellerinize, emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  22. İkinizde harikasınız şahane olmuş ellerinize sağlık Banu'cuğum.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  23. muhteşem tek kelime ile
    ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler sevgili Yüreğimin iklimiii :)

      Sil
  24. Senden korkulur anacım! Beynin nasıl çalışıyor? :)))
    Öptüm anacığını ve seni :*))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir garip çalışıyor değil mi sevgili Sevginin ruhu :))))
      Teşekkür ettiiiik :)

      Sil
  25. Solmaz hanımın ellerinden öperim .Tabi seni de fikrinden dolayı kutlarım.Harika ,harika..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ettik Tunacıııım, sağolasııın :)

      Sil
  26. tek kelimeyle muhteşemmm:)))

    YanıtlaSil
  27. İyi ki var bu bloglar hep birbirimizden bir şeyler öğreniyoruz...Böyle bir malzeme olduğunu bilmiyordum, şimdi kafam harıl harıl çalışmaya başladı başka nerelerde kullanılabilir diye ama dantelde harika olmuş..Ören ellerede sertleştiren, boncuklayan ellere de sağlık olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de başka birşeyde denemedim sevgili Sahildeki ev, bakalım senin aklına neler gelecek, teşekkürler :)

      Sil
  28. Solmaz Teyzeme Söylermisin Benim Annemde olabilirmi Bak peşin peşin söylüyorum Dantel için değil:)))
    İkinizide sevgiyle öpüyorum Ne zaman geliyorsun diye sormuşsun Banucum kardeşim ay sonunda gidiyor arkasından da benim telaşlar başlıyacak......anlıyacağın ibibikler öter ötmez ordayım...Şaka bir yana bu aralar günübirlik geleceğim Selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Solmaz sultana zaten herkez anne diyor nedense Serapcım, bi kızı da sen ol, mutlu olur :)
      Bekliyoruuuz :)

      Sil
    2. Yok ya öyle sıradan değil kayıtlı kuyutlu evlatlık dedim:))))Banada herkes teyze diyor ama gel gör bakalım essahcıktan kaç kişinin teyzesiyim:)))

      Sil
    3. Olu Serapcım, kızkardeşim olsun senin gibi olsun daha ne isterim, oooh gelsin börekler kekler, gitsin sarmalar çorbalar :))

      Sil
  29. Banu Abla yaratıcılıkta zirveye ulaştın bence. Harikasınnnn. Heyecanla sonunda ne olacak diye bekledim okurken ve görünce gözlerime inanamadım. Ellerine, emeğine aklına ve fikrine sağlık ablacım. Annenin ve senin ellerin dert görmesin ablacım. Kucak dolusu sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Tuğçeciiim, fikir çok proje çok, zaman yetmiyoooor :))

      Sil
  30. muhteşem olmuş.. evdeki dantelleri gözden geçirmeye başlamalıyım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Emineciiim, dolapta duracağına danteller asılsın duvarlara :))

      Sil
  31. Banu inan bazen seni çok kıskanıyorum nefret bile edebilirim.ya sen nesin arkadaşım neler geliyor aklına ne güzel şeyler yaratıyorsun.Aklınla fikrinle çok yaşa emi.Sevgilimin o güzel ellerine sağlık.Eee boşuna dememişler anasına bak kızını al diye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ha haaaa... Neşeciiiim... Ben de bilmiyorum ki ben neyim :))))
      Öptük seniiii :)

      Sil
  32. önünüzde saygıyla eğiliyorum valla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah Nadirecim, kolaycacık birşey bu, hepiniz yapabilirsiniz :)

      Sil
  33. Muhteşem, muhteşem, muhteşem bir çalışma olmuş. Çok çok kutluyorum ve öpüyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Ufukcum, değişik bir şey oldu bence de :)

      Sil
  34. HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

    Rİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİ

    KAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bağırma kız Demeeeet, millet birşey var sanacak :))))

      Sil
  35. Ben sizin çalışmalarınızı izlerken, macera dolu bir kitabı başından sonuna kadar bir solukta okur gibi izliyorum. Daha bir kere bile sonuçta ne olacağını tahmin edemediğim için de, tıpkı sonu sürpriz ama güzel bir kitabı bitirmişim gibi şaşırarak ve a aaaaaa diyerek bitiyor tepkim:) Tıpkı bu çalışmanız gibi:)))) Elinize sağlık yine harika bir çalışma. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Emelcim... Ben bunu bazen özellikle yapıyorum ya :))) Muzurluğum buralarda ortaya çıkıyor işte :))

      Sil

İçinizden geleni yazın :)