27 Ağustos 2013 Salı

Kış Hazırlıkları...

Aslında dün yayınlayacaktım bu yazımı ama... Şu yol genişletme çalışması var ya, üçüncü defa gene koparmışlar telefon kablolarını, az önce bağlandı ancak...
Önceki gün Bilal oğlanların tarlasına boş gittim, dolu geldim tabii :))

Dün işleme koyduklarımı göstereyim...
Asma yaprakları...
Bizim bahçedekiler azdı, onları zeytinyağlı sarıp koymuştım dondurucuya...
Yeni topladıklarım sirkeli suya kondu,
 Suyun altında tek tek durulanıp boylarına göre ayrıldı,
 kaynar suya sokulup rengi döndükçe süzgece alındı,
 Soğuduktan sonra poşetlendi, pipetle vakumladı, bağlandı, dondurucuya kaldırıldı...
Sıra geldi 10 kilo fasulyeye...
 Bizim bahçedekileri günlük tüketmiştik..
Başı sonu ortası ayıklandı, yıkandı, domatesle hiç su konmadan rengi dönene kadar kavruldu, poşetlendi
Soğuduktan sonra vakumlanıp dondurucuya kondu....

Sırada mısırlar var...
Sonra domates, biber, taze soğan gelecek :)


44 yorum :

  1. ellerinize sağlık ağız tadıyla yemek nasip olur inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Dishekuş cum, bu kadar zahmetten sonra biranda da yenilip bitiyor ya :))

      Sil
  2. hamarat hatunum mutfakta da yaratıcıdır,ellerine sağlık ablacım,güzel günlerde yemeniz dileğimle,öptümmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Miniğim, yok mutfak hamaratlığım pek yoktur, ama kış hazırlıklarını seviyorum, keyfini sürmek için :))

      Sil
  3. eline sağlık banu anlaşılan sende benim gibi kolları sıvamışsın kış için.Afiyetle sağlıkla yemen dileklerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu aralar çoğumuz bu hazırlıklardayız Ebrucum, sağolasın :)

      Sil
  4. adım nimet size hayranım gerçekten hamarat bir hatunsunuz sizden çok şey öğrendim inanın bu yaşımda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Nimetcim, ne yapıyorum ki ne öğretiyorum bilmem ki, aslında hepimiz birbirimizden birşeyler öğreniyoruz, öğrenmenin de yaşı yok ya, hem paylaşmanın güzel yanı da bu işte :)

      Sil
  5. amaneeeeeeeeeey!!!!

    ben bu kadar şeyle 4 yıl geçiririm be yav!!!! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay sen kuş musun Demeeet, koca kış anca yeter bunlar biz iki .... (ne desem bilemedim ) :))))))

      Sil
  6. sen ne guzel bir ev hanimisin:)))))))
    allah agiz tadiyla yemek nasip etsin,,,opuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah be Cihanııım, mutfak işlerinde azıcık sana benzesem daha ne isteriiiim :)
      Amin canımcım, biz de öptüüük....

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. E geliyor yavaştan sanırım Tülinim, sen daha yaz modundan çıkamadın biliyorum :))))

      Sil
  8. afiyetle pişirip yiyin.biz gelince artık bir tabak verirsin dimi banuşum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok Aksungurum vermeyiz bunlar kışlık, kışın gelince yersiniz :))))))

      Sil
  9. Vallahi fırtına gibisin. Maşallah sana. Ay kendimi senin yerine koyuyorum da, hemencecik düşüp bayılıyorum :))) Ama ne güzel işler beceriyorsun. Severek yaptığın nasıl belli.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırtına mıyım, seviyor muyum orası belirsiz Nihalim, ama tarladan toplaması zevkli, e toplayınca da gerisine katlanmak gerek yaaaniiii :)))

      Sil
  10. Bereketli olsun,Banu abla.Annemden bile hızlı çıktın.Sevgiler:)Gerçi,biz daha önce asma yaprağını salamuraya basmıştık:))He hehe:)Yarışa dönecekmiş,gibi geldi.Kim önce bitirir?:)Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Bahçeperim... yok anneni geçemem ben, O usulunce yapıyor kış hazırlığını, benimkiler zahmetsiz, onunkiler zahmetlidir :)

      Sil
  11. Allah bereket versin banu abla su taze fasulyeleri dondurucudan cikardiginda fasulyeler suyunu cikarmiyormu oldular ispanak gibi ben bir kere yaptim cöpe gitti vallah sizler nasil beceriyorsunuz sastim ellerine saglik canim sevgiler♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Gügücüm... Dolaptan çıkarınca eritmeden hemen pişmeye koyacaksın sebzeleri canımcım,erimeye bırakırsan olmuyor işteee :)

      Sil
  12. Harikasın Banu abla.Bu aralar ben de kış hazırlıkları yapmaya çalışıyorum.paylaşırım.Afiyetle yiyin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paylaş Feyzacım, birbirimizden ne güzel fikirler alıyoruz yeni yeni, sağolasın :)

      Sil
  13. Allah sağlık versin, iyi günlerde yeyin .

    YanıtlaSil
  14. sağlıkla tüetin inş. hepimiz ucundan kışlıklara başlamışız :)) sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Haticem, pek bi hamaratız bu aralar değil mi :)

      Sil
  15. boy boy ayirmana bakakaldim ablacim ne sabirlisin:) her biseycik koyarimda taze sogani ilk duydum nasil olucak ne icin meraktayim:) ben fasulyeden yagli tursu recellerimi ve dondurucuya sebze koyma isini halledenlerdenim ama domates konserveleri duruyor henuz:) afiyetle yiyin ablacim anne sultanla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeytinyağlı, kıymalı boyları ayrı olmalı ama değil mi Mavim :)) Taze soğanı doğrayıp koyuyorum, fasulye kavurması, omlet, mücver gibi birşeylere katıyorum eritmeden...Fasulyeler anca oldu buralarda, ama ben de daha domates yapmadım :)

      Sil
  16. sağlıkla, keyifle tüketilsin inşallah, kolaylıklar diliyorum:)))

    YanıtlaSil
  17. Ellerine sağlık arkadaşım, tertemiz ve mis gibi yapmışsın. Afiyet olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Ufukcum, elimden geldiğince yapıyorum birşeyler :)

      Sil
  18. Ne güzel hazırlanmışsın Banu Ablacım. Çok özendim gerçekten. Harika. Ellerine, emeğine sağlık. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Tuğçecim, kışın keyfini sürmek için biraz uğraşmak gerek değil mi :)

      Sil
  19. Banu'm,40 yıl düşünsem o yaprakları boyuna göre ayırmak gerçekten aklıma gelmemişti,vayyy dedim.Gelişi güzel sıralarım,sonrada Allah ne verdiyse dolmaları sararım,yok arkadaşım onları ahenkli ayıramam gerçekten.Sana kolay gelsin,öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaaa olmaz Sibelcim, benim dolmalar bi hizada olmalılar :)))) Öptüm seniii :)

      Sil
  20. Ellerine sağlık Banuşcuğum. Afiyet ve sağlıkla tüketiiiin.

    YanıtlaSil
  21. Ellerin dert görmesin ablacığım afiyetle yiyin :)

    YanıtlaSil
  22. Asma yapraklarını sirkeli i suya mı koydun? Ben bayılırım asma yapraklarına öğrenci evinde olmama rağmen bol bol sarma sararım biliyomusun:) bayılırımmmmmm annemle çok asma bastık ama sirke hiç kullanıldığını görmemiştim ne şişe yarar ?-?

    YanıtlaSil
  23. Sezencim, önce hoşgeldin... Blogunda izleyiciler gadgeti hatalı olduğundan izlemeye bloglovinden aldım seni :)
    Sirkeli su yeşillikler için dezenfektan gibidir, yeşillikleri, meyvaları sirkeli suda biraz bekletirsen kum, böcek gibi yabancı maddeler dökülüveriyor...
    Sarma yapmak maharet işidir, kutluyorum seni :)

    YanıtlaSil

İçinizden geleni yazın :)