7 Mart 2012 Çarşamba

Dansöz Oyalı Gülüm....

Bu benim az önce tamamladığım dansöz oyalı, Gülüm adını verdiğim Şile bezine işlediğim hesap işi örtüm :)
Banuca'nın dükkanında vitrindeki yerini az sonra alacak :)
Nasıl olmuş ?

Dansöz oyalı dedim ya, bu oyayı Şile'de yaşadığım zaman öğrendim. Apartman komşumuz rahmetli Nazmiye Teyze yapardı bu oyayı, yeğenlerine yemeni kenarına bu oyadan işlemiş hep. Eh, kıskanç ben istemeden dururmuyum, beni kırmadı, onca yaşına rağmen bana da ördü bir yemeni kenarına :)
Sonradan nasıl yapıldığını yeğeni Neslihan öğretti bana, çok zevkli ve güzel :)
Bilenler vardır mutlaka, ama bilmeyenler için tarif etmeye çalışayım...
Mutlaka polyester (naylon) iplik kullanılması gerekiyor.
İstediğiniz renklerde önce sıra sıra örüyorsunuz... ( araları 3 zincirli 4 lü trabzanlar, trabzan gurupları arasında 4 zincir )
Sonra bir tülbentin üzerinden buharlı olarak iyice ütülüyorsunuz.
Şimdi geldik tezgahı hazırlamaya... Ufak tüp, bu işe ayıracağınız bir bıçak, borcam kapağı veya borcamın alt kısmı...
Bıçağı iyice ısıttıktan sonra aradaki zincirlere değdirerek kesmeye başlıyorsunuz...
Sonuç bu...
Kolay ve güzel değil mi :)


124 yorum :

  1. banucuğum merakla beklediğime değmiş,çokkk ama çokkk güzel bir örtü olmuş.hele dantelleri muhteşem ilk defa gördüm.ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aksungurum, güzel olmuş de miii :) Yaptığım işlerden beğenebildiğim tek dal bu işlemeler benim :) Oyası değişik, ben de çok severim bu oyayı :)

      Sil
  2. Süper birşey bu.Vay canına yani bu kadar kolay mı bu?Çok güzel olmuş ellerine sağlık.Banucuğum, dükkanından nasıl alışveriş yapılıyor? Ciddi soruyorum.Benim nette bir sorun mu var yoksa sipariş ve ödeme bilgileri kısmı yok mu?Bilgi verirsen sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahestebestem, beğeniler beni çok mutlu ediyor, kendi yaptığım işlerden ben de birtek şile bezi işlemelerimi beğeniyorum zten :)
      Dükkanımın sağ tarafında açıklamalar var aslında...
      Mail ile siparişi alıyorum, ptt kargo ile ödemeli gönderiyorum, kargo ücreti alıcıya ait :)

      Sil
    2. Yok valla anacım, dedim ya sayfa görüntülenemiyor diyor google amca.Sonra bir daha denerim, benim gözüm orada bir saçaklı var ya, onda işte:)Mükemmel birşey o, ellerine sağlık sen ne yaparsan güzel ama şile bezi işlerin bambaşka.Sağolasın, görüşmek üzere:)

      Sil
  3. Güzel ne kelime,şahane ! Gül ayrı güzel ,dansöz oya kızımız ayrı güzel! ellerine sağlık Banuuu!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Colettem, teşekkürleeer, pek bi kabardım şimdiiii :)

      Sil
  4. Banucum Bayıldım bu örtüye hem modeli hem oyası harika ellerine sağlık
    Öpüyorum seni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serabım, çoook teşekkürler, özledim seniiiiii :)

      Sil
  5. Banucum harika olmuş. kesme işlemini hiç görmemiştim. Sayende öğrendim anlatım için teşekkür :) ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülyacım, bu oya hem kolay, hem de güzel oluyor :)

      Sil
  6. Merhaba banu harika olmuş oyası ayrı güzel böyle bir işlem bilmiyordum bunuda öğrendim teşekkür ederim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtapcım, teşekkürler, güzel oya değil mi, hem kolay, hem zevkli :)

      Sil
  7. CANIM ELİNE SAĞLIK BEDE YAPTIM BU MODELİ ÇOK ZEVKLİ
    :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Bir kase lezzet, sen nereden öğrenmiştin merak ettim :)

      Sil
  8. ne kadar harika bir örtü buu! işlemesi ayrı, dansöz oyası ayrı güzel, yapılışı da çok ilginçmiş, teşekkürler fotoğrafladığınız için:) ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ecercem, teşekkürleeer, yapması zevkli ve kolay bir oya bu :)

      Sil
  9. Aaa ne güzel yöntemmiş :) Görüntü harika olmuş, aklımızda dursun bu yöntem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serpilcim, güzel ve de kolay bir oya bu :)

      Sil
  10. banu hanım süpersiniz hem çok kolay hemde çok gösterişli ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oooof, nooolur, yorum sonuna adınızı yazın, merak ediyorum meçhul izleyicilerimi :(
      Teşekkürleeer :)

      Sil
    2. bende kimliğimle yazışmak istiyodum banu hanım yeni kayıt oldum....

      Sil
    3. Hah, işte böyle Safiyeciiim, hoşgeldin, sen de yapıyorsundur güzellikler, kayıt olduğuna göre blog yazmaya da başlarsın değil mi :)

      Sil
    4. Safiyecim, izlemek istediğin bloglarda, izleyiciler etiketinin üstünde bu siteye katılın yazıyor ya, oraya tıklarsan profiline eklenir....

      Sil
  11. Aaaa ne kadar da değişikmiş Bnuşcuğum. Ellerine sağlık. Teyzeciğede allah rahmet eylesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dileğim, teşekkürler, sayenizde Nazmiye teyze rahmetle anıldı....

      Sil
  12. Banu hanım gerçek söylüyorum renk uyumu falan harika ben böyle bir dantel görmemiştim çok yakışmış nakışı ve dantelinin uyumu hıı ıııh harika ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. ayyy ben bunu ilk defa görüyorum.bayıldım.nasıl gözümden kaçmış hayret.elinize sağlık çok güzel olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Bir ayda masalı, ben bu oyayı daha önce de yapıp paylaşmıştım ama eski yazılarda kaldı :)

      Sil
  14. Aaaaa oyaları kesince şaşırdım birden. Demekki araları kesince oynuyor bu oya. Ellerine sağlık çok çok çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevginin Ruhu, şaşırttım seni ha kesince :) Kesmeden oynamıyorlar :))

      Sil
  15. bu örtü çok çok güzel olmuş:)))

    YanıtlaSil
  16. O püsküller bir de fıldır fıldır sallanıyordur ha? Adı dansöz olunca:)) Ama bayıldım. Harika bir fikir. Ne akıllı kadınlarımız var ayol:)) Muhteşem bir örtü olmuş Banu'cuğum. Hârikasın:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nedretim, ayyynen dediğin gibi oynuyorlar :) Aslında kesilebilmesi ayrı bir fikir, bu yöntemle değişik oyalar da yapılabilir diye düşünmüştüm, ama halen denemiş değilim :)

      Sil
  17. Seneleeeer önce sağlık ocağında çalışırken hemşire arkadaşlardan öğrenmiştim bu oyayı ama bir yere yapmak kısmet olmamıştı.
    Örtünün kendisi, oyası, renkleri şahane olmuş.
    Ellerine sağlık ablacım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emeliiim, teşekkürler, çok zevkli bu oya, dene bence :)

      Sil
  18. Banu Ablacığım ellerine sağlık harika olmuş. Oya için ayrıca teşekkür ederim.Benim kanaviçe masa örtüsünün kenarını nasıl temizlesem diye aranıp duruyordum.Ben de ebruli polyester iple kurtçuk mu örsem diyordum.Bu oyayı deneyeyim bari...Çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hobby Dünyam, bak tam zamanında yetişmiş işte, işlemen de pek güzeldir kesin, görmüşmüydüm yoksaaaa...

      Sil
  19. hep görürdüm tek tek yapıldığını düşünürdüm.paylaştığın için teşekkürler.güllerin güzelliğide öyle gözlerine ve eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatişcim, ben de ilk gördüğümde öyle sanmıştım, meğer pek kolaymış :)

      Sil
  20. Gerçekten hiç bilmiyordum Banucam. Çok iyi fikirmiş :) bende hep tek tek yapılıyor sanıyordum. Örtün çok güzel olmuş ellerine fikrine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslıcım, ben de öyle sanıyorduuum :))

      Sil
  21. Süper bir yöntemmiş. Elinizden her şey geliyor, maşallah size. Bayıldım valla:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu arada nur içinde yatsın komşunuz.

      Sil
    2. Okuyanım, elişi konusunda açgözlü olunca, herşeyi öğrenmeye can atıyoruz :)
      Nazmiye teyzeyi anmış olduk :)

      Sil
  22. Gerçekten çok beğendim ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  23. ben bu oyaya bayıldım, aklıma başka başka yerlerde kullanmak geldi şimdi .)
    çok teşekkürler banu ablacım. bakalım senin gibi güzel becerebilecekmiyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Atölye nottum, birçok yerde, hatta takılarda bile kullanılabilir, bakalım senden nasıl bir proje çıkacak, merakla bekliyorum :)

      Sil
  24. Oya çok güzel,işleme ayrı güzel..Eline sağlık Banu abla:)

    YanıtlaSil
  25. Banu'cum ben de yapmıştım bu örnekten, son sırasına kum boncuk kullanmıştım. Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Elifin Terazisi, son sırasında pul kullandığım da olmuştu, herşey gidiyor son sıraya değil mi :)

      Sil
  26. acayip güzel olmuş banucum..hiç bilmiyordum öğrendim senden..harikasın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şehnazım, kolay ve güzel oya bu, değişik yerlerde de kullanılabilir değil mi :)

      Sil
  27. Süpermiş hemde ilginç ben bu örneği biliyorum ama böyle yapıldığını bilmiyodum çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Begoşcum, yapılışı kolaymış değil mi :)

      Sil
  28. Hep duyardım dansöz oyasının yapılışını ama hiç görmemiştim, sağolasın, ellerine sağlık.
    ozlemkan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryadenizözlemcim, hangisi senin adın, yoksa üçü demi bilemedim :)
      Yapılışı kolaymış değil mi :)

      Sil
    2. Sadece Özlem benim adım. En kısa zamanda deneyeceğim ve bir proje oluştu bile kafamda.
      ozlemkan

      Sil
  29. dükkandaki fotolardan baktım baktım nasıl işlenmiş diye çözemedim :)
    açıklama güzel olmuş , ben yapsam keserken kesin zincirlerden sökerim :))
    ellerine sağlık ablam yine harikalar yaratmışsın ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhteremcim, bıçağı iyice kızdırırsan yanıyor ve toplanıyor, onun için sökülmez :)
      Öptüm seniii :)

      Sil
  30. tek kelimeyle muhteşem olmuşşş.ellerinize sağlık Banu hanım.çok ama çok beğendim.hele işlenmiş ğül'e bayıldım.
    sevğiler..

    YanıtlaSil
  31. Hatun bu güllerin renkleri ve deseni çok güzel...oya da çok ilginçmiş.Ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nefiseciiim, bu övgüleri senden duymak müthiiiş :))

      Sil
  32. Bu kadar yorum üstüne bana diyecek bişi kalmamış, hepsini ben de söylüyorum, bütün övgüler senin olsun, bana kurşunlar .... :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşenurcum, benden de sana kocamaaaan teşekkürleeeer :))))

      Sil
  33. çok güzel olmuş ellerinize sağlık. üstelik renk geçişleri de mükemmel olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Marifetli hanımlar klübü, çoook teşekkürleeeer :)

      Sil
  34. Yıkılıyo burası Banu,Ne yaptın yine bize.Süper bir şey olmuş bu örtü.
    Oyasına bir şey demiyorum,diyemiyorum.Kal geldi bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüliniiim, sevenim çok sevdiğim çok :)) Mutluyum ne diyeyiiim :)

      Sil
  35. Banucuğum, vallaha da billaha da dükkandan sana mail gönderemiyorum,rica etsem ahesteydibeste@hotmail.com ya da ahesteydibeste@gmail.com 'a boş da olsa şu dükkan adresinden bir mail gönderir misin, ben de cevaben meşhur siparişimi vereyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahestebestem, hotmail ine attım bir öpücüklü mail :))

      Sil
  36. Baaaa-yılllll-dımmmmm, kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi o bıçağın böylesi bir görüntü vermek için kullanılacağı, ellerine sağlık canım harika.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman Allahım.... Fiammamın bilmediği birşey yapmışım, çooook mutluyuuum :))))))

      Sil
  37. YAAA VALLA CATLADIM KISKANCLIKTAN... BU SAAT FARKI YUZUNDEN YAKALAYAMADIM BU SAHANEYI... SATILMIS... SIZIN ADINIZA SEVINDIM AMA KENDI ADIMA UZULDUM. ADIM OYA KARDESIMIN ADI DA GUL OLUNCA BU ORTUYU ALMAK FARZ OLMUSTU AMA KISMET DEGILMIS... BELKI BASKA GUL-OYA LARA KISMET... ACCAYIP HAVA ATIYORUM SIZIN ISLEDIKLERINIZLE( BU ARADA SEN DIYE HITAP ETMEK ISTIYORUM AMA BIRAZ CEKINIYORUM ACIKCASI) HALA RESIM CEKIP GONDERMEDIM DEGIL MI??? EN KISA ZAMANDA SOZ! EVIMDE MUTHIS DEGISIKLIKLER VAR, HELE BIR BITSIN ILK ISIM RESIM CEKIP GONDERMEK... BAYILIYORUM YAPTIKLARINIZA VE EN COK TA HESAP ISLERINIZE... HAAAARRRRIIIIKKAAASIIINIIIZ...
    COK KOCAMAN SEVGILER
    OYA AKKOC

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyacııım, şükür kavuşturana, sana mail atıyorum az sonra :)

      Sil
  38. SEBAHAT ÖZÜN8 Mart 2012 08:22

    BANUCUM GEÇ KALMIŞIM AMA BU ÖRTÜ HARİKA HER İŞLEDİĞİN GİBİ AMA OYA İLK KEZ GÖRDÜM VE ÖĞRENDİM.ELLERİNE SAĞLIK İNŞALLAH BENDE BU OYAYI HAYATA GEÇİRİP YAPABİLİRİM.PAYLAŞIMIN VE ANLATIMIN İÇİN DE TEŞEKKÜRLER.ANNECİĞİNE DE SELAM VE SEVGİLERİMİ BIRAKTIM.HER İKİNİZİN DE VE TÜM KADINLARIMIZIN DA KADINLAR GÜNÜNÜ KUTLAR BAŞARILARININ DAİM OLMASINI DİLERİM.SEVGİLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebahatcım, teşekkürler güzel sözlerin için... Sen de yapınca paylaş olur mu, merak ederim :) Bizden de sana kucak dolusu sevgiler:)

      Sil
  39. Ablacım bu oyayı bu şekilde kullanmak süper fikir, muhteşem olmuş.. Listeme birşey daha eklettin ablacım.. Ellerin dert görmesin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selmacım, listene birşey daha ekletmem iyi birşey değil mi, yani sevineyim dimiii :)

      Sil
    2. Kesinlikle öyle:)))

      Sil
  40. Çok enteresan, daha neler göreceğiz bakalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Tosbağalar, değişik birşeyler bulacağım diye uğraşıyorum ya zaten :)

      Sil
  41. günaydın Banu ablacım elinize sağlık yine muhteşem işler var ama ben yorum yazamıyorum işlerin yoğunluğundan, hergün bakıyorum hatta iki üç sefer, kaçırmak istemiyorum yaptıklarınızı.kalbimiz sizinle.... sevgiler selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Güller, buralarda olduğuna sevindim, yorum ve blogunda yazı görmeyince merak ediyorum zaten, arada bir ses vermen iyi oluyor :) Öptüm seniii :)

      Sil
  42. Sizi kıskanmamak mümkün değil!
    İyi ki öğrenmişsiniz bu modeli, daha önce hiç görmedim. İsmi de hoş, dansöz oyası:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semicim, ben de kıskana kıskana bu hale geldim ya, elişleri konusunda kıskanç olmak iyi birşey :)

      Sil
  43. İlk defa sende gördüm şimdi, harika bir uygulama, çok güzel, ellerine sağlık. Nazmiye Teyze'ye de Allah rahmet eylesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fadişim, kolay ve güzel değil mi:) Nazmiye teyzeciği ne güzel andık bu vesileyle...

      Sil
  44. ellerine sağlık iki üç sıralı yapardı eskiden bizim oralarda da yemeni kenarına
    çok zevkli ve neşeli bir oya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgünüm, ben de öyle 2-3 sıralısını bir modelde görmüştüm sonradan, adı bile neşeli baksana :))

      Sil
  45. sevdim bu oynak oyayı:)))
    günün kutlu olsun banucam!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cep Aynam, oynak şeyleri hepimiz seviyoruz anlaşılan :))
      Bana hergün kutlu oluyor zaten, hergün bayram ya :))

      Sil
  46. Kadınlar gününüz kutlu olsun. Saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Bilgehan bey, ama sadece birgün kadınları kutlamak haksızlık, bence üreten kadınları da, erkekleri de hergün kutlamak gerek değil mi :)

      Sil
  47. Ellerine, gözlerine, emeğine sağlık Banucum örtün çok güzel olmuş.Oyayı kesme fikrine de bayıldım harikasın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. banucum...
      simdi kendimi ikinci kattan asagiya aticammmmmmm:)))))))
      sahane olmusta,,,,,,bune boyleee
      saka saka
      sevenin bol olsun ........
      super guzel olmus
      ellerine saglik benim canim arkadasim
      sevgiler sana olsun

      Sil
    2. Güldencim, çoook teşekkürler :) Oyalar da kesiliyormuş gördün mü bak :))

      Sil
    3. Cihanım, sakın haaa, sakin ol şekerim :))))
      Beğeniler insanı nasıl da mutlu ediyor değil mi :)

      Sil
  48. Cihan hanım gibi ben de kendimi üçüncü kattan aşağıya atacağım,bu kadar uyumlu ,bu kadar güzel bir şey görmedim,maşallah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elmalı kurabiyem, böylece kaçıncı katlarda oturduğunuzu öğrenmiş olduuum :))
      Bunlar ne kadar güzel beğeniler, gaza geldim ve hemen bir tane daha başladııım :)

      Sil
  49. Sevgili Banuca,yine hiç görmediğim oya kesme işini sizde gördüm ve çok beğendim.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hamarat Kontesim, değişik, kolay ve güzel bir oya değil mi, birçok yerde de kullanılabilir :) Teşekkürleeer :)

      Sil
  50. Harika olmuş ablacım harikasın. Bu işe bayılıyorum, ellerine gözlerine sağlık.

    YanıtlaSil
  51. Lilacsmellim, sağol tatlım benim, bu aralar sen de bir yenilik yok mu, yoksa benim google reader a düşmüyormu, bi koşu bakayım bloguna, özledim miniklerini :)

    YanıtlaSil
  52. banu abla nerden buluyorsun böyle yaratıcı işleri bilemiyorum valla. çok beğendim ellerin dert görmesin harika olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evdeki meleğim, bilmem, öyle birbirine yakıştırıyorum işte :) Sağol canım benim :)

      Sil
  53. enfes olmuş banucam.uyguladığın tekniği de ilk kez görüyorum.ayrıca teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alanayım, ne mutlu bana ki bilmediğin birşey bulabilmişim sonunda :))

      Sil
  54. bu harika bi calisma, ellerine saglik. dükkana baktim ama hemen de satilmis. :)

    sevgilerimle eli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elicim, çoook teşekkürler :)
      Bir tane daha işliyorum, o da güllü, bu aralar güllere taktıım :) Bakalım ne zaman bitecek ...

      Sil
  55. Bu oyadan bende yaptım.Biraz uğraştırıyor ama çok güzel bir şey çıkıyor ortaya.Eline emeğine sağlık.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gönülçelencim, bana kolay geliyor bu oya, kesmesi biraz vakit alıyor ama, zevkli :)

      Sil
  56. Bu ne güzel bir şey
    Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  57. Sevgili Ev kadını, güzel oya değil mi, oynak oynak ,sağoool :)

    YanıtlaSil
  58. BANUCAMM çok güzelmiş çokkkk marifetli bir bayansınız efenimm saygılar çok özledim sizi bu arada:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amanıııın Mor Menekşem gelmiş, nerelerdesin sen bakiiim, özlediiiim :)

      Sil
  59. İlk resme bakınca işleme şahane olmuş hemen yazayım dedim. ama oyasının yapılışı çok farklı ve şaşırtıcı. kısacası hem işlemeye hem oyaya bayıldım.

    YanıtlaSil

İçinizden geleni yazın :)