26 Mart 2010 Cuma

Bugün, dün ve çook eskiden elişleri

Kibritlik ördüm...

Bugün sizlerle paylaştığım kibritlikler vardı ya, bu gece tv de "gönül çelen"i seyrederken bir tane yaptım. Becerebilmiş miyim :)



















Kelebeklerim...




10 Marifette geçenlerde Adadeniz in yayınladığı kelebekleri çok sevmiştim, üç gece tv akşam dizilerini seyrederken onları ördüm, bu bir takımı, iki takım yaptım. Örmesi kolay ve zevkli. Kelebeklerin duyargalarını bir zamanlardan kalmış çiçek tohumlarından yaptım, arkalarına da minik çengelli iğneler taktım. Tüllerin üzerinde çok hoş duruyorlar. Salonuma tül takınca üzerlerine serpiştireceğim.









Eskilerden....

Anılara çok kıymet veren biriyim biliyorsunuz. Eskilere ait şeyleri saklayıp, baktıkça anıları tazelemeyi seviyorum. Bugün elimden geçen bir kaç eski elişini paylaşayım sizlerle...








Bu iğne oyası örtü küçüklü büyüklü 4 parça, belki daha fazlaydı bir zamanlar bilemiyorum. Annemin teyzesi annemin çeyizi için işlemiş, herhalde 1949-50 lerde...

Düzgün çıkmadı, volanlı duran bir örtü çünkü...













Bu da gene annemin çeyizine teyzesi tarafından işlenmiş 3 boy iğne oyası...




















Bu eldivenleri annem 16 yaşındayken anneannem ona örmüş. Yani 1950 yılında...
















Bu örtüyü annem enstitüdeyken ödev olarak işlemiş. İnce tül üzerine kanaviçe, öyle ince bir iş ki....










Bu kese babaannemden bana geçti. Kendisi elişi bilmezdi, ama Enstitüde Türkçe öğretmeniydi, oradan hediye etmişler, gümüş iplikle örülmüş.
Benim babaannem ilk öğretmenlerden ve kendisi Çalıkuşu romanının kahramanı. Gerçi hayatı tamamıyla aynı değil tabii, ama bizim bilmediğimiz birşeyler de olabilir tabii gençliği ile ilgili :))
















Buda rahmetli Nebahat yengenin (arkadaşım Emine'nin annesi) bir anısı. El dokuması eski şile bezine dantel aplikesi ve sarma. İnce bir iş....


22 yorum :

  1. ellerine sağlık kibritlikte kelebeklerde çok şirinler.
    ama antikalar süper eldivenler ve keseye bayıldım. böyle geçmişten günümüze gelen şyaları görünce düşünürüm hep dilleri olsa neler anlatırlardı diye. harikalar .Babaanneciğin ve tüm gidenlerimiz nurlar içinde olsunlar.

    YanıtlaSil
  2. hepsi çok güzel ördüklerinizde değer verip sakladıklarınızda

    YanıtlaSil
  3. Çok etkilendim Bnu.
    Benim de evimde tek bir tül eldiven,içimde hikayesi var.

    YanıtlaSil
  4. çok güzeller. senin kelebekler kesinlikle daha hoş olmuş

    YanıtlaSil
  5. Benim de kayınvalidemden kalma yukarıdaki şile bezi ve ince tülden dört beş tane var. en az
    50-55 yıllık..ben de atamadığım için duruyorlar.zaman zaman değerlendiriyorum..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. hepsi çok güzeller sizinde, diğer yapanlarında ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Banuca kibritlik ve kelebekler çok cici olmuş ellerinize ve emeğinize sağlık.

    Antikalara ise bayıldım. Eldivene, keseye, tül üzerindeki işleme çok zarif.

    Sağlıklı mutlu ve keyifli hafta sonu geçirmeniz dileğiyle sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  8. hepsi çok güzel de eldivenlere bayıldım valla...

    YanıtlaSil
  9. kibritlik harika ellerine sağlık canım....
    eldivenlere de bayıldım....
    hepsi birbirinden güzeller gerçi hangisini öveceğimi bilemedim:)

    YanıtlaSil
  10. örgü çantam, sakladığımız her eşya zaten kendi dilinde konuşuyorlar bence...

    dendenak, beğendiğine sevindim...

    tülin, o eldiven ve hikayesini belki bir gün paylaşırsın ....

    ada deniz, sahi miii, daha mı güzel, sağol yaaaa....

    noyumberry, ne güzel bir tesadüf...

    sevgi, teşekkür ederim...

    belginciğim, beğenilerin beni sevindirdi, sağol....

    minik, senin beğenilerin ayrı bir güzellik benim için :)

    acemi olmayan hobici, ammmman bayılma, çok ta övme, gaza geliyorum, ne yapacağımı şaşırıyorum sonra :))

    YanıtlaSil
  11. Kelebekleri geri geri gide gide orjinal sitesinde şemasını buldum kocaman .. teşekkür ederim canım çok beğendim..

    YanıtlaSil
  12. Hepsi çok güzeller ama kibritliğe bayıldım çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  13. Ne güzel el işleri bunlar, ben özellikle eski olanları çokbeğeniyorum çook emek var onlarda , ben de de bir para kesesi var anneannemden kalma gözüm gibi bakıyorm ona, eski çok değerli benim için
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  14. Nefiseciğim, kelebeklerin yapımı kolay ve eğlenceli, kolay gelsin

    Atölye kedi, kibritlik modası yeniden başlasa değil mi:)

    Benim Küçük Hayallerim, eski işlerin inceliği zarifleri çok başka bence...

    YanıtlaSil
  15. Banucum kelebeklere bayıldım, ellerine emeğine sağlık.
    Öpüyorum........

    YanıtlaSil
  16. merhabalar her şey o kadar güzelki yaşanmışlıkların ta kendisi babaanneniz çalıkuşu demekki biz kuşadasında çalıkuşunun romanının yazıldığı evin restorasyonunu yaptık kuşadası belediyesi müze olarak kullanacak internetten bulabilirsiniz sevgiler..

    YanıtlaSil
  17. Bilgeciğim, ilgine çok teşekkürler, az sonra internetten bakacağım...

    YanıtlaSil
  18. Hepsi çok güzel; Ben eski işlere bayılırım; bu güzelliklere sahip çıktığınız için sizi tebrik ederim. favorim eldivenler:) bir gün kendime siyah ipten eldiven örmeyi arzuluyorum.

    YanıtlaSil
  19. Ayşecim, anıları seviyorum:) Örgü eldivenler gene moda olmuş, ne güzel olur, ör bence:)

    YanıtlaSil
  20. Ablacığım bak bak doyamıyorum bloguna.. az önce goblen panolara bakıyordum hop oraya hop buraya zıplayım duruyorum.. Bu gün ben de Kayınvalidemin sandığını eşeledim ve değişik birşeyler buldum (yani bena göre)ve fotolarını çektim. Nasip kısmet olursa bayramdan sonra yayınlarım. İyi bayramlar demek için gelmiştim ben de.. CiCi KaLL.. (^_^)

    YanıtlaSil
  21. Onlar anı biriktirdiler sana emanet,şimdi sen anı biriktiriyorsun ablacım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım benden sonrası ne yapack bu elişlerini Tülinim :)

      Sil

İçinizden geleni yazın :)