5 Mart 2010 Cuma

Gömlek parçalıyorum, işte ilk ürünüm

Bugün bahar harekatına devam ettim.

Dün ne yaptığımı söyleyince güleceksiniz ama, hobi odamı gene değiştirdim. Küçük evden bir kitaplığı odama aldım, oradaki kitapları diğer kitapların arasına sıkıştırdım. Küçük yeğenimden de bir bilgisayar masası gelmişti benimkinden daha büyük, o nedenle odanın şekli gene değişti:)
Yok artık gene fotoğraf istemeyin, inşallah bütün dolap ve masalar bir renge boyanır, duvara raflar takılır, sonra çekilir.

Bugün diyordum, bugün depo dolapları açtım, giyilmeyenlerin durduğu, onlardan bozup birşeyler yapabileceklerimi ayırdım. Giyilmeyen kıyafetler bizde toplanıyor, kalmaya gelenler havayı bilmediklerinden eksik kıyafetle gelir diye, aslında en önemli neden, bizim ev depremde toplanma yeri, ondan yedek kıyafetler var...

Herneyse, kumaşlarımı, bozup yapılacakları ayırıp yerleştirdim. Bu arada çamaşırlar yıkanıp asılıyor, boş durmak yok:)





Abimin bir gömleğini gözüme kestirdim. Onun gömleklerinden ayırdıklarımı kendime yazlık bluzlar yapmaya niyetliyim de...

İlk iş manşetlerini kestim. Manşetleri lazım bana. 10marifette bir ara sevgili Embir yayınlamıştı bu projeyi, ben de kaydetmiştim. Şöyle:













Manşetleri dikiş diplerinden kesiyoruz.

















İki manşetin kestiğimiz yerlerini yan yana getirip makinada zig zag çekiyoruz.

















İlikli kısım kapak olabilecek şekilde tek kat bırakıp diğer tarafı katlıyoruz.












İki yana makinada gene zig zag çekiyoruz.


İpliklerini temizliyoruz. Ben iplikleri düğümlerken hep dikiş iğnesi kullanırım, daha pratik oluyor. Yani ipliği alt tarafa iğneyle çekerim, düğümledikten sonra gizlenmesi gerekiyorsa da iğneyle kumaşın içine geçiririm.








Ütüledikten sonra düğmelerini diktim, düğmelerini sökmeyebilirsiniz, ben düğmelerini değiştirmek için sökmüştüm.


İçine kağıt mendil koydum, aklınıza ne gelirse koyabilirsiniz.













İşte gömlek manşetinden geri dönüşen minik cüzdan....


22 yorum :

  1. Ellerine sağlık Banu ablam.Bence sen evinin komle iç dış resimlerini çekip yolla.Hepimiz rahat edelim.. ;))
    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  2. BANUCUĞUM TEK KELİME İLE MUHTEŞEMSİN.TELEFONLUK CÜZDAN,ÇANTA DÜZENLEYİCİSİ HERSEY OLU.DUR BENDE Mİ PARÇALASAM ACABA

    YanıtlaSil
  3. Harika olmuş. Bu geri dönüşüm konusuna bayılıyorum.

    YanıtlaSil
  4. Süper olmuş.Keşke Allahlık makinem zikzak çekebileseydi.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Banucuğum, ellerine sağlık harika bir geri dönüşüm olmuş :) Ah ah bir makinem olsa ben de yapsam böyle güzellikler ;)

    YanıtlaSil
  6. ayy çatlarım ben şimdi:) nolur bir tanecik resimcik yaaa:)
    Manşetler güzel olmuş olmasına daaaa abin geliyorrrrrr görmesin:)))

    YanıtlaSil
  7. Beyaz KKelebekciğim, yok resimleri koymam buraya, iyice merak edin, dayanamayıp gelirsiniz görmeye:))

    Neşeciğim, gerçekten şirin minik bir çantacık oldu. Ben geri kalandan bluz düşünüyorum, ama hani bazı gömleklerin kolunu kesip kısa kollu yaparız ya, o zaman manşetler sana kalır işte...

    Begonvilli Ev, ben de seviyorum herşeyi değerlendirmeyi, hazır almayı sevmiyorum, uydurmak daha hoşuma gidiyor...

    Nedukcuğum, aslında dikişin tam dibinden kesmezsen orta dikişi tersten düz dikiş olarak çekebilirsin, kenarlarda üstten düz dikiş olur...Değil mi...

    Yeşimciğim, nakış iplikleriyle elde de dikilebilir, daha süslü olur, hatta tığ ile de birleştirilebilir, alternatifler var yani:)

    fiamma, çatla işte yok resim, gel gör:)) Valla abim görüpte tanırsa kıymete biner gömleği, halbuki 6-7 senedir durup duruyor....

    YanıtlaSil
  8. süper fikir valla çok beğendim eline sağlık

    YanıtlaSil
  9. harika bir fikir:)ellerinize sağlık..çocukların küçülen gömleklerinden dirseklerden kestiğim parçalar duruyor..hemen uygulayayım..paylaşım için teşekkür ettim..sevgiyle kalın..

    YanıtlaSil
  10. Oh ellerine sağlık, ne de güzel düşünmüşsün ablacım...

    Bu arada haftaya kuşlar sana bişi getirecekmiş, haberin olsun :)

    YanıtlaSil
  11. yaratıcı ve şirin bir geri dönüşümolmuş.eski gömlekleri bu şekilde değerlendirebiliriz!bna kalırsa süsü biri olarak çok süsleme lazım..
    harik bayıldım doğrusu!eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  12. Harika bir fikir.Acilen esimin bir gomlegine el koymam lazim..
    Paylasim icin tesekkurler.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  13. eylül bahçesi,
    Noyumberry,
    demetgün3,
    papatya,
    Sibel
    bu fikri beğendiğinize ben de sevindim, yapacaklara kolay gelsin, gömlekler de yenilenecek bu arada ama sahibi değişecek, yani sizin olacak:)) Sonraki yazıma bakın...

    Sibelciğim, sürprizini merakla bekliyorum, bayılırım sürprizlere:))))))

    YanıtlaSil
  14. Çok şeker olmuş, Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  15. aaaaaaaaaa Harika olmus yaaaa yetenek buna denir :)
    süpersin

    YanıtlaSil
  16. harika ya,çok güzel olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  17. AtölyeKedi, teşekkür ettiiiim...

    Gülşah, yok canııım, o kadar da değil, şımartma beniii:)

    Kardelencraft, fikir güzel de, o kadar özenli yapmadım yani, gene de teşekkürler, sayenizde şımarıp duruyorum:)

    YanıtlaSil
  18. manşetten küçük çanta fikri çok güzel,yaratıcı birşey olmuş,en kısa zamanda müsait zamanda deneyeceğim,evde giyilmeyen birkaç gömlek var,ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  19. bende geçenlerde 2gömleği değerlendirdim ama kol manşeti hiç aklima gelmemişti tüh attım bile ama gömleklerle işim bitmedi daha iyi oldu görtüğüm emeklerinize sağlık

    YanıtlaSil
  20. Sevim, çok cici oluyor manşetlerden minik çanta mutlaka denemelisin, güzel hediyelikler olabilir :)

    YanıtlaSil
  21. sizlerden öğrenecek çok şeyler var doğrusu...sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah :) Sevgili Beher Tasarım, ben de internetten fikir alıyorum çoğunlukla :)

      Sil

İçinizden geleni yazın :)