23 Mart 2010 Salı

"Dök Dolabını" Mimi

Hani bana mim göndermeyin diyordum ya, bu defa da Yetenek Sizin'den "Dök Dolabını" mimi geldi.
Baktım şahsi sorular, anket gibi filan değil, bari bu defa geri çevirmiyeyim dedim. Ama şimdi dök dolabını deyince.... Dökeyim de, korkarsınız:) Dolap çoook, dökülecekler çok. Madem öyle, işte böyle:

Hobi odamı daha önce paylaşmıştım sizlerle, karmaşık, çıfıt çarşısı bir oda. Şimdi biraz daha değişik. Makinamın pili bitti, genel görüntü başka gün. Gelelim ayrıntılara, dökelim dolapları.


Yapışkanlı yapışkansız kaplama kağıtlarım....









Köşede duran bu kutular parça kumaş kutularım. Üsttekinde düz renkliler, alttakinde desenliler...









Yerde duran bir sepet içinde artık yünlerim var, yazlık olanlar torba içinde, ara sıra kapıyorum sepeti, birşeyler yapmaya çalışıyorum:)







Eskiden büfe olarak kullandığım dolap şimdi burada. Sol tarafında bir sürü kumaş var. Kimi yeni, kimi artan kumaşlar.







Sağ tarafında giyilmeyenler var, değerlendirilmeyi bekliyorlar:))







Dolabın sol çekmecesinde lastikler, eski perde makaraları, renkli teğel iplikleri, toplu iğne, çengelli iğne, dikiş iğnesi, çıt çıt-kanca, jilet kutuları, renk renk folyo-kağıt şeritler, kendir-pamuk ipleri, v.s v.s v.s.






Sağ çekmece de tamir aletleri, piller, toka v.s v.s v.s








Dolabın üstünde şişlerin durduğu cam vazo ki eskiden sürahi idi, sapı kırıldı, plastik kaptakiler yenilenecek gözlük kılıfları, kumaş torbacıklar, ilaç kutusu, çubuklar v.s v.s v.s.








Kalp şeklindeki kutu ve üstündeki benim bir zamanlar üzerine resim yaptığım kutu, düğme kutuları. Alttakinde büyükler, üsttekinde küçükler var....





Dolabın üzerinde raf var. Boncuklar, kavanozdakiler anahtarlık uçları, beyaz kavanozda kumaş gülcükler, ön tarafta kalemliklerim, fırça, el aletleri v.s, sesiber marka iğnelik, seloteyp









Onun üstündeki rafta boncuk, pul çeşitleri









Sonrakindeki soldaki kutularda ne ararsan var, sağdakilerde plastik halkalar, rafya paket süsleri, ıvır zıvır v.s v.s v.s







En üstte sağdaki kutu kartpostal yaparken faydalandığım ve dergilerden kestiğim renkli veya desenli kağıtlar, paket kağıtları, soldakinde desenli peçeteler ve oymalı kağıt servisler var.









Bilgisayar ve Dikiş masalarının birleştiği köşede bir tabure üstünde bir piknik sepeti ve üzerinde dikiş makaralarımın olduğu kutum var.





O piknik sepeti ise benim nakış kukalarımın kutusu:) Solda 8 numaralar, sağda 12 numaralar.





Raflı Dolabın En üstü:














Bir alttaki raf vernik, tiner, bezir yağı, boş kutular v.s v.s v.s






Onun altında modeller, dergiler, fiammacığımın kartı...








Bir altındaki tava yoğurt kapları, benim malzeme kutularım, içlerindekiler mi, işteee:
























































Ve alt raflardakiler..............























Bitmedi.... Bitemediiii....

Şifonyer var. İşte çekmeceleri






















Üzerinde çeşitli elişi dergileri, dekorasyon mecmuaları








Kutularda yapma çiçekler, dantel iplikleri, örgü örnekleri.






Örgü örnekleri kutum...
Arkadaşım Emine'nin annesi rahmetli Nebahat yenge örgüye meraklıydı. Birgün (sene 1981-82 )onlardayken ben bir şey başlayacaktım da bana bir örnek vermesini istedim. Bir torba getirdi, içinde bir sürü örnek. Kıskandıııım....
Eve gelince açtım örgü modellerini, aldım elime yünümü şişimi oturdum bir sürü örnek çıkardım, kağıtlara tarifleri yazdım. İşte onlar bunlar:))


E bitti sayılır. Yeter bu kadar. Gerisini gelip kendiniz karıştırın.... Daha bodrumdakiler vaaaar:))))))


28 yorum :

  1. Banucum bir atölyelik malzemen olmuş .sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Ayy öldüm yorgunluktan,Allah iyiliğini versin:)) Biz ne diye dükkan dükkan dolaşıyoruz bulamadıklarımız icin sana yazsak gönderirsin. Bunca hengame arasında ençok ilgimi örgü örnekleri çekti dersem sakın gülme:) 3 gundur nohut orgu öğreneyim diye google babayı deli ettim:) bir tane dogru tarfi bulamadım:))vardır Allah bilir onun içinde onunda örneği:)Ben gelene kadar sakla sakın kimselere verme:)

    YanıtlaSil
  3. ohohooo senin ev bizimkini aratmıyor banucum..ne güzel şeyler bunlar böyle..tüm blogcular elimizdekilerle dükkan açsak köşeyi döneriz valla..:)

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Banuca, tuhafiye dükkanına gelmiş gibi hissettim.İyi geceler.

    Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  5. Ablacım senin ev de bizimkilier gibi, her telden var. Vallahi kızların da dediği gibi tuhafiye dükkanı açsan yeridir yani :) Amam tüm blog arkadaşlarımız öyle değil mi, çok çeşitli işlerle uğraşıyoruz, örgü, dikiş, pul, boncuk v.s. aslında hepimiz bir araya gelsek neler çıkar ortaya neler... Neyse öptüm seni ablacım...

    YanıtlaSil
  6. :))).. yanlız değilmişim eşim beni atacak yakında evden diyordum... süper oldu dolap dökme mimi... yanlız değilmişim yani:)))

    YanıtlaSil
  7. Ablam ne yaptın :)Sendeki malzemeler ile rahat bir tuhafiyeci dükkanı açılabilir. Bu kadar çok malzemeye karşın gayet derli toplusun.

    YanıtlaSil
  8. ay ne güzel şeyler var.bayılıyorum böyle ıncık cıncık şeylere.renk renk desen desen.o dolabı karıştırmak istedim muzur çocuklur gibi

    YanıtlaSil
  9. aman allahım ne çoklar öyle. nasıl çıkıyorsun bunların içinden

    YanıtlaSil
  10. ağzım açık kaldı, lütfen biri kapatsın:)
    ablacığım bu resmen bir mağaza ve güzel bir düzen. iyiki seni mimlemişim:) iyiki dolaplarını,kutularını dökmüşsün biizm için

    YanıtlaSil
  11. Vıııışşşşş... diyorum....

    YanıtlaSil
  12. sibelciğim, zaten atölye haline geldi artık bu oda...

    fiamma, yolluyorum nohut örneğini...Bu arada sen niye yoruluyorsun yaaaa...

    eylül bahçesi, yoook hepsi kıymetlim benim, satmaaam:))

    Belginciğim, tam kelimesiyle TUHAF-iye....

    Hobi dünyasının sibeli, ev böyle olmasa o kadar çeşit iş çıkarmı bizden:)

    yaseminciğim, Allahtan beni evden atacak kimse yok:))

    hayalarkadaşlarım, dükkanı eve taşıdık işte:)

    ebrulikedi, gel canım, karıştırmak serbest:)

    adadeniz, vallahi nerde ne var biliyorum:))

    yeteneksizin, kapa ağzını yaaa, zaten sen açtın bu işleri başıma:))

    nefise, yorumuna bayıldımmmmm:)))))

    YanıtlaSil
  13. ne desem dondum kaldım, ha bitti ha bitecek derken bir türlü bitmedi örgü örneklerini çok beğendim harika bir fikir. şimdiden yapacaklarınız için ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. dendenakcığım, dedim ya daha bodrum var, orada da birşeyler yapmak için bir sürü malzeme birikti, eh yaptıkça zaten paylaşıyorum:))

    YanıtlaSil
  15. oh oh ne güzel, gelince kurcalayacak ne çok şey varmış orada:))))

    YanıtlaSil
  16. Oh, her telden var. Tam bir hobikolik evi:) Ayrıca bu mim, aradığını bulamadığında da işine yarayacak bence. Gerçi herşeyi etiketlemişsin, bayıldım düzenine.

    YanıtlaSil
  17. :)) Allah iyiliğini versin arkadaşım. Valla al benden de o kadar. Hiç annemin kızı olamadım. O çok programlıdır. Benim çeyizimi hazırlarken, herşeyiyle bir işi bitirmeden diğerine başlamazdı. Mesela seccade mi işledi, kapitonesi geçer, kenarının danteli örülür, ayak basma yerine seccade ayağı dikilir ve sandığa öyle kaldırılır. Asla bitmiş dantel öyyyle gününü sandıkta beklemez. Kumaşı alınır, artık ne olacaksa, ara mı, kenar danteli mi, piko mu, herşeyiyle işi biter, hani çıkar sandıktan yalandan ütüle ve kullan. O derece.
    Ben evlendikten sonra da sadece iğne oyası yaptı. Tek tük bebek örgüsü dışında. Dolayısıyla, kadınceğizin evi her daim derli ve de toplu.
    Oysa ben, çalışan bir kadın olmama, mesleğimin ve eğitimimin yaptığım incik cinciklerle alakası bulunmamasına rağmen, (merak ettim bir kere) her telden çalmaya çalışıyorum. Ev yarım işler ve eksik yamalak malzemeler deposu tadında.
    Bazan temizliğe kadın aldığımda, annem başında duruveriyor. O gün mutlaka benim malzemelerden gözüne kestirdiği bir kısım ya çöpe ya da kapalı balkonun bir köşesine poşet içinde yerleşiyor. Çöpe giden gitti, balkona gidenler bir sonraki temizlikte çöpe transfer oluyor. Nasıl takdik ama? Ben de seslenmiyorum. Ev temizleniyor ya:) Ama baskılar beni yıldıramıyor. Bir sonraki temizliğe kadar ben evi yeniden dolduruyorum:)
    Demem o ki, bu fotoğrafları ben anlayışla karşılayabilirim. Hatta anlamakla kalmaz, özümserim. Hatta ve hatta, kendi evimden bir sahne falan da sanabilirim. Ama sakın ola annem oralardaysa, ortalarda eşya bırakma:)))
    Çok eğlenceli bir evin var. Müsaitseniz bir akşam size gelecem. Artık ne vakit geri dönerim bilmem.
    Sevgiler, selamlar, iyi geceler..
    nurtenbegendi.blogcu

    YanıtlaSil
  18. Vauuuv, ne çok şey var, yok yok. Hobici diye sana denir. Diyecek tek kelime bulamıyorum. Harikasın.

    YanıtlaSil
  19. Işıııl, bodrumu düzenlemeyi sana bıraktım :))

    Marifetli pericik, hobikolik evi mi, çöp ev mi belli değil :))

    Nurtenciğim, ben anneanneme çekmişim, hiçbirşeyi atamıyorum, bir yere lazım olur diye koyuyorum bir kenara, ben bu gördüklerinden bazılarını senelerce evden eve taşıdım :))

    Fadiiiş, bana hobici değil, çöpçü denir bu gidişle :))

    YanıtlaSil
  20. ağzım açık kaldı valla,maşallahhhh... :)

    YanıtlaSil
  21. Minikciğim, ne var ki şaşıracak, bana pek normal geliyor :))

    YanıtlaSil
  22. :)haklısınız da,ben bu işlere daha yeni başladım,galiba o yüzden şaşırdım...

    YanıtlaSil
  23. Harika hazineler bunlar... Ne şahaserler yaratılır :)

    YanıtlaSil
  24. Sevgili Modapark, gerçekten benim için hazine bunlar, hayatımı dolduruyorlar, onlara bakıp bakıp bugün ne yapsam diye düşünmek çok zevkli :))

    YanıtlaSil
  25. Bloğuma yazmadan buradan seninle paylaşayım Banu.
    Ben de evimde kendime bir yer bulamayınca,bana verilen küçük köşeden yayılmacı bir politika izleyip,büyük oğlumun odasını kaplamaya başlayınca yapılan imalardan alınıp,annemin evinde kendime bir oda hazırladım.
    Oh...Diyeceğim ama gel gör oraya da ancak tıkış tıkış sığdım.Küçük bir oda zaten.
    Salonunu gözüme kestirdim ama,korkuyorum valla.
    Senin resimleri görünce gidip düzenleyesim geldi.

    YanıtlaSil
  26. Tülinim, anacım, bizde bu hiçbirşeyi atmama, el sanatlarının her türüne karşı olan açlık, ucuz gördüğümüz hertürlü malzemeyi toplama, bizi bilenlerin "al bunlardan sen mutlaka birşeyler yaparsın"diye getirdikleri, v.s.. oldukça, biz değil odaya, değil salona, 3 oda bir salona bile sığamayız:)) Annenin evi sana yakın mı? Yani heran atlayabileceğin bir yer mi, malum ilham geldi mi başlamak gerekiyor:)) İnsan bütün malzemelerinin elinin altında, gözünün görebileceği durumda olmasını istiyor... Bekliyorum odanın resimlerini, yoksa yayınladın mı, dur bir bakayım ...

    YanıtlaSil
  27. alanay sayesinde sizi buldum sizin sayenizde dünyayı dolaşıyorum teşekkürler yaptığınız herşey çok güzelsize verilebilecek bir fikir olduğunu sanmıyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  28. Sevgili Serap... teyze diyemiyeceğiiiim :) Sayfalarım da mutlu oldunuzsa ben de çok mutlu olduuum :)

    YanıtlaSil

İçinizden geleni yazın :)