5 Mayıs 2012 Cumartesi

Kudret Narı ektim....

Bugün sabahtan bahçede çalıştım...
Yarın Hıdrellez ya, kudret narlarının dikim zamanı, ama yarın yağışlı olacak diye bugünden tohumları ektim hayırlısıyla...

Kudret narı oluştuğunda böyle oluyor,

bir kısmını minik minik doğrayıp halis zeytinyağına basıyorum, yanıklara birebir, kışın bol bol ellerimi yakıyorum da ... :) Bir kısmını da balla karıştırıyorum, günde bir tatlı kaşığı her derde deva niyetiyle yiyiyoruz.
Olgunlaştığında kendiliğinden açılıyor, o zaman muhteşem bir görüntüsü var, kırmızı çekirdeklerine bir bakın,
onlar kurutulup tohum oluyor...

(resim kaynağı ve bilgiler)
Bunu Şile'de öğrenmiştim, tohumları da oradan :)

Sonra arka ve alt bahçenin çimlerini biçtim... Sol tarafımızdaki arsa traktörle sürülüyor, sağımızdaki komşu da çimleri biçiyor, bir de ben, bir gürültüdür gidiyor yani :)
Az önce yağmur yağdı ama çabuk geçti...
Bugün başkaca bir üretimim yok maalesef :(
Haaaa... dün de yoktu değil mi...
Dün hastaneye gittim, alerjik bronşitim var benim, ilaçlarımı yazdırmaya gittim, sağlık ocağı yazamıyor, uzman doktor yazabiliyormuş ya... Dönüşte de pazara uğradım, naylon ipliklerden lazımdı, onları aldım, anne sultan ile birşeyler yapıyoruzda, hepsi bitsin o zaman göstereceğim, yaaani aslında pek boş durmuyorum  :))
Şimdi maillerime bakayım, çok biriktiler, güzel fikirler bulursam kaydedeyim paylaşmak için...




56 yorum :

  1. Yanıtlar
    1. Çoban Serabım, sağol canımcım... Sergi işlerin bitti mi, görüşemiyoruz :)

      Sil
  2. kolay gelsin ablacığım, ilk kez gördüm kudret narını,görüntüsü çok güzelmiş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Masalcım... Akvaryum işi nasıl gidiyor, keyifler yerinde mi :)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Cerenaycım, doğa mucizelerle dolu... Bir de kıymetini bilsek :(

      Sil
  4. rahmetli annem de kullanırdı, bizim bahçede de olmuştu bir ara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Swotpisces cım, kullandığım için kesin söyleyebilirim, yanıklara birebir...

      Sil
  5. pazarda görürdüm ama ne olduğunu sormamıştım..paylaştığın için çok teşekkürler..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasemincim, daha bilmediğim neler neler var doğada....

      Sil
  6. kudret narı kaç defa yanık acısından ve izlerinden kurtarmıştır bizi komşu teyzemizde her zaman bulunurdu kim yansa hemen ona koşardı acayip bişey çok etkili fakat yenildiğini ilk defa duydum eminim şifa kaynağıdır...sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Eylül Bahçesi, özellikle mide hastalıklarına çok iyi geliyormuş, deneyenler var yorumlarda...

      Sil
  7. ben de ilk kez gördüm, linkde dikkatli kullanılması öneriliyor .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülsencim, herşeyin fazlası zarar tabii, araştırmadan kullanmak olmaz...:)

      Sil
  8. Ülsere bile iyi geliyormuş. Annem de Marmaris'e ilk geldikleri yıllarda öğrenmişti. Görüntüsüne bayılırım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nedretim, doğa neler üretiyor değil mi, gel de yap şimdi bundan kolaysa....

      Sil
  9. görmüş ama hiç yememiştim.merak ediyorum doğrusu tadını:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alonenes, tadı pek güzel değil, balla karıştırıp yeniyor ama ilaç olarak, çok az miktarda, öyle meyva olarak yenmiyor yani :)

      Sil
  10. Mevsiminde bulduğumda bende zeytinyağlı yapıp aç karnına sabahları şifa niyetine yutuyorum :) ama yanık için kullanıldığını bilmiyordum. sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülyacım, yemek için balla yapılıyor biliyorum ben, zeytinyağlısı yanık için...

      Sil
  11. Kolaylar gelsin Banucum Yakın olsan tohum almaya gelirdim.Ama kim bilir .gün ola harman ola.belki yolum oralara düşe.;))Sevgiler size..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beycan Canancım, eğer benimkiler meyva verirse sana tohum gönderirim postayla olur mu :)Ama sen gelip alırsan daha güzel olur tabii :)

      Sil
  12. Kudret narını ilk kez gördüm, görüntüsü de çok hoşmuş.
    Kolaylıklar diliyorum, fazla yormayın kendinizi.
    Bıdık'ı öperim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyanım, görüntüsü gerçekten çok güzel... Sağol canımcım :)

      Sil
  13. Hatırlarım bu bitkiyi.Çocukken pazarda şişelerin içindeki sıvıda yüzer hallerini.
    Niçin alınırdı bilmem ama.

    YanıtlaSil
  14. Ablacığım ne iyi yapmışsın. Benim mide rahatsızlıklarımı kudret narı geçirdi ilaçlarla birlikte. İnşallah senin ihtiyacın olmaz ama benim gibi ihtiyacı olanlara verirsin meyvelerini :))) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Xenepcim, demek denedim, mucize gibi değil mi :) İlk geldiğimiz sene ekmiştim, meyva vermişti, ihtiyacı olanlara vermiş, bir kısmını da yanık için hazırlamıştım, geçen sene maalesef olmadı, bakalım bu sene olacak mı...

      Sil
  15. İlk kez gördüm, ne güzel bi meyveymiş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baharcım, doğanın ürettiği herşey bir başka güzel zaten :)

      Sil
  16. Annemde dikmişti 2 yada 3 yıl önce sonucunu görememiştim,iyi yapmışsın,kanserede faydası olduğu söyleniyor Allah korusun.Kolay gelsin sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nuraycım, doğa bizlere herşeyi veriyor ama bilemiyoruz işte, kimileri doğanın bile kıymetini bilmiyor ya :(

      Sil
  17. Zeytinyağına basılanın kansere çok iyi geldiğini duymuştum ama araştırmadım doğruluğunu...Şifa olsun :)

    YanıtlaSil
  18. banu hanımcım ilk defa duydum kudret narını ve birşey öğrenmiş oldum sevgilerimle mutluluk ve sağlıklı günler getirsin size:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikir projelerim, kudret narını ben de şilede yaşarken öğrenmiştim, öğrenmenin sonu yok ki :)

      Sil
  19. ilk defa senden duydum kudret narı nı Banucum,bir araştırayım bakalım aslında otlarla aram iyidir ama çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgicim, araştır bakalım, şifalı otlar-bitkiler güzel de, kullanmada çok dikkatli olmak gerek ...

      Sil
  20. ne güzel bişey bu ya..biblo gibi görünüyor di mi can? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay evet Figenim, renkler, şekil, muhteşem, aynını yapmak zor....

      Sil
  21. Annanem geldi aklıma hüzünlendim,takunyalı dr derlerdi çevresindekiler ona, annemler kızardı bir gün birine dokunacak içirdiklerin diye,kaç kişiye şifa verdi, insanlar teşekkür geldi aileleri ile, eli vardı yılancık taşları vardı okurdu, hiç çekmemişiz ona bir şeyleri görüpte kapmamışız yazık bize ki ne yazık. Eski türkçe yazardı tariflerini ve kudret narı, zeytinyağ ve konyakla bir karışım hazırlardı mide ünser için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fiammam, eskiler biliyor bu işleri, el veriyorlar genelde, anneannen sana el vermeliymiş aslında... Her derde deva şifacı Fiamma olurdun ne güzel :)

      Sil
  22. Bende mide hastalıklarına iyi geldiğini duydum.Geçenlerde midemde gastrit hasıl olunca araştırmaya başladı eşim,en etkili tedavi edenin kudret narı olduğunu öğrendik.Şimdi kudret narı hapı kullanıyorum.Çok şükür daha iyiyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabişim, bak hapını bilmiyordum... Aktarlarda hazır kavanozda da varmış aslında... Şifa bulduğuna sevindim :)

      Sil
  23. kudret narını bende ilk defa izmirde kapı komşumun bahçesinde gördüm, banada kendi hazırladığı halis zeytin yağıyla karıştırdığı küçük bir kavanoz vermişti o zaman, ama dediğiniz gibi binbir derde devaymış öellikle yanıklara yaralarada mide rahatsızlıklarınada iyi geldiğini çevremden duymuştum, inş güzel bahçenizdede tutar bereketli olur dilerim, izmirden selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suzancım, inşallah meyva verir bu sene... Sevgileeer :)

      Sil
  24. Çok yararlı bir bilgi Banu ablacım paylaşımın için teşekkür ederim,bu kudret narı hangi mevsim şartlarını seviyor evimin bahçesine eksem tutar mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ferideco, kudret narını Hıdrellezde dikiyorlar, dua ile....Denemekte yarar var :)

      Sil
  25. Ablacım selamlar nasılsın bizler iyiyiz saol neden zehirlendik hiç bilmiyoruz geldi geçti diyeyim aman bizde dün tarlamız var küçücük evimiz gittik pikniğimizi yaptık temiz hava çok güzeldi insan gençleşiyor sanki valla selamlar anneciğinede kendinize iyi bakın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımcım, neyse şimdi hepiniz iyisiniz ya, mühim olan o... Tarlaya ektiniz mi birşeyler, toprakla uğraşmak iyi geliyor insana değil mi :)

      Sil
  26. Banu'm geçmiş olsun dileklerimle birlikte,bu kudret narını ilk defa görüyorum.Aktarlarda satılıyor macun içinde ama ben bildiğimiz nara diyorlar zannederdim.İnan ki, hayret içinde kaldım.Resmide çok güzelmiş.Teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tunay Sibelim, insan yaşadıkça neler öğreniyor değil mi...

      Sil
  27. Çok hoş bir görüntü gerçekten, bakalım sizinkiler nasıl olacak, kolay gelsin ;) Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fundacım, inşallah bu sene olur, olursa paylaşırım zaten :)

      Sil
  28. No Brasil chamamos "melão de São Caetano". Chá das folhas clareia as roupas. beijos
    GOOGLE
    Brezilya'da biz "kavun São Caetano"diyoruz. pişmiş yaprakları temiz elbiselerini bırakmak

    YanıtlaSil
  29. Maria Alice,we make medicine with them by mixing with honey and another one with real olive oil...

    YanıtlaSil

İçinizden geleni yazın :)